10 באפריל 2016 ''פלי הנמר''

בא לבקר במאורת הנמר: אלעד אש, סמנכ"ל הפיתוח של Redis-Labs

במציאות של ימינו, חברות מצליחות חייבות לא רק לקבל החלטות נכונות, אלא לעשות זאת בשברירי שנייה, תוך עיבוד כמות אדירה של מידע. זהו העולם של חברת מסדי הנתונים Redis-Labs. אלעד אש, סמנכ"ל הפיתוח של החברה, הגיע באחרונה לביקור במאורת הנמר.

אש סיפר לי כי "החברה הוקמה על ידי שני שועלי קרבות ותיקים בעולם ההיי-טק הישראלי – עופר בנגל, המשמש כמנכ"ל, ויפתח שולמן, שמכהן כסמנכ"ל הטכנולוגיות. עובד נוסף שהצטרף באחרונה הוא ההוגה, המפתח הראשי והכוח מאחורי Redisסלבטורה סאן פליפו, מה שהפך את החברה, הלכה למעשה, לבית של Redis".

מה הייחוד שלכם?
"מדובר בשילוב שבין אנשים בעלי כישרון בהתמודדות עם אתגרים טכנולוגיים מורכבים להזדמנות שוק ייחודית. הפתרון של Redis-Labs מעל Redis, לא רק שמספק את בסיס הנתונים המהיר ביותר בעולם, אלא שהוא גם, באופן מפתיע, אחד הפתרונות המשתלמים ביותר, במיוחד במקומות שבהם עלויות החומרה והתמיכה יכולות לצמוח לנתח גדול מאוד מההוצאות החודשיות של חברה. פתרון ה-Cluster שלנו מספק שירות ל-160 אלף בסיסי נתונים של מעל 50 אלף לקוחות ומנהל קרוב לפטה-בייט של מידע בזכרון RAM".

האוטומציה והיציבות של המערכת מאפשרת למספר קטן מאוד של אנשי DevOps לנהל 24/7 את מאות השרתים שלנו.

אמנם, התוכנה של Redis-Labs אינה פשוטה, אבל המוצרים שלה פותחו באופן שיהיה פשוט להפעלה, נגיש בשפות רבות ובלי דרישות מוקדמות. Redis מאפשר להאיץ את תהליך הפיתוח דרך תמיכה במבני הנתונים הנדרשים כמעט בכל אפליקציה, תוך תמיכה בעיבוד של יותר מ-1.5 מיליון פעולות בשנייה על שרת בודד בענן, עם תגובה של פחות מאלפית (מילי) שנייה".

איך ניתן להשתמש במוצר?
"אפשר להקים מסד נתונים מסוג Redis על אחד העננים הציבוריים הגדולים (AWS ,Azure ,GCP או IBM SoftLayer) בתוך חמש שניות וליהנות משירות מנוהל באופן מלא, ללא כל מאמץ. במקרים רבים, הפתרון שלנו זול יותר מלהתקין Redis על שרת בענן. בנוסף, ניתן להוריד את תוכנת ה-Enterprise Redis שלנו ולהתקין אותה בכל שרת (בענן או בחוות שרתים פרטית).

הבסיס הטכנולוגי של המוצר הוא Redis-Labs Cluster, המאפשר להגדיל את נפח התעבורה וגודל בסיס הנתונים ללא שינוי בצד האפליקציה. ה-Cluster שלנו תומך בביצועי על (עדיפים אפילו על אלה של הקוד הפתוח של Redis), גמישות אין סופית לגדילה, זמינות ואמינות מידע מוחלטים, ומינימום תקורה ניהולית".

מה אתם צופים ל-2016?
"ב-2015 השקענו בתמיכה בגדילה העצומה שלנו כעיקר – Continuous Integration, ואוטומציה. בנוסף, פיתחנו מספר מוצרים חדשים, כמו Redis on Flash, תמיכה בגיבוי בסיס הנתונים באתר מרוחק ופיתוח הגרסה החדשה של Redis. בשנה הקרובה, האתגר יהיה בפיתוח מוצרים נוספים, כאלה שישנו את כללי המשחק בשוק, במקביל להשקעה הכרחית נוספת בתשתיות.

כדי לעמוד ביעדים, נדרשים עוד אנשי הפיתוח מעולים. נכון להיום קיימות בפיתוח כ- 20 משרות כמעט בכל תחום.

מועמדים מתאימים ימצאו אצלנו הרבה סיפוק והגשמה עצמית. היתרון הוא שאנחנו לא גדולים מדי, כך שההשפעה של כל אחד מהותית. יש כאן הזדמנות לתרום לפיתוח בסיס הנתונים המהיר בעולם, ליהנות מסביבת עבודה פורייה ולהיות שותפים להצלחה שלנו".

אש עבד במספר תפקידים כמפתח, ראש צוות, דירקטור וסמנכ"ל ומנכ"ל בכמה חברות. בתפקידו האחרון הוא היה סמנכ"ל הפיתוח של MyHeritage. מה שמשך אותי ל-Redis-Labs היה השילוב שבין הזדמנות עסקית ואתגר טכנולוגי, והעובדה שיש שם את האנשים שיכולים לממש את ההזדמנות הזאת.

תגיות: , ,

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *