18 באפריל 2017 פלי הנמר

אחים בוגרים לילדים בסיכון

הנמר הגיע להרצות במשרדי עמותת אח בוגר אחות בוגרת ישראל ועל הדרך למד על פעילותה של העמותה, שמסייעת לילדים עם הורים בתפקוד חלקי

קצת לפני ערב פסח, הגעתי למשרדיה של עמותת אח בוגר אחות בוגר ישראל בתל אביב והרציתי למנהלות הסניפים שלה, שפזורים ברחבי הארץ, על "איך לבנות או להרוס את חייך במו ידיך – תהיה נמר (או לביאה) ותצליח יותר במה שתבחר לעשות בחייך".

עמותת אח בוגר אחות בוגר ישראל היא חלק מארגון בינלאומי של מנטורינג, שנוסד לפני יותר מ-100 שנים ופועל ב-14 מדינות בעולם. העמותה מעניקה שירות חונכות אישית ארוכת טווח לילדים ובני נוער בגילאי 6-18, שגדלים בבית עם הורה יחיד או עם זוג הורים בתפקוד חלקי ונמצאים בחשיפה מוגברת למצבי סיכון.

הנמר בדרכים

הנמר בדרכים

המתנדבים בעמותה מהווים אחים ואחיות בוגרים, המלווים את הילדים לאורך זמן בהתמודדותם עם אתגרי החיים, ומכוונים ליצירת קשר איכותי ומשמעותי, שתורם לפיתוח הילדים ולהעצמתם. האחים הבוגרים נפגשים עם האחים הצעירים אחת לשבוע למשך שעתיים ומהווים עבור אותם ילדים דמות חברית, תומכת ומחזקת.

במקביל לחונכות האישית, מקיימת העמותה מפגשים קבוצתיים, כמו גם אירועים חווייתיים למתנדבים ולילדים דוגמת ימי כיף ופעילויות בחגים. בכל שנה מעניקה אח בוגר אחות בוגרת ישראל שירות למאות ילדים באמצעות מאות מתנדבים שהוכשרו לכך.

העמותה פועלת בשיתוף משרדי ממשלה והרשויות המוניציפליות, ונותנת מענה לילדים ללא הבדלי דת, גזע ומין. היא שואפת לתת שירות לעוד מאות ילדים ברחבי הארץ. יש לעמותה תו מידות לאפקטיביות ואת כל האישורים הנדרשים על פי חוק.

הנוכחות בהרצאה האזינו לה רוב קשב והתעניינו בדברים ובעצות שנתתי. הנה חלק מהתגובות שקיבלתי: "לימדת אותנו שתמיד צריך להתחיל עם תודה, אז תודה שהגעת, בזמן ומוכן, עם חיוך ואנרגיה חיובית שקשה לפספס. היה אינטימי ומרתק. הגעת עם התורה שאתה רץ איתה כבר שנים ומצאת דרכים יצירתיות להפליא כדי לחבר אותנו למה שאתה מאמין. האמירות שלך היו פשוטות וקולעות, ונגעו גם לעשייה היומיומית שלנו בעמותה אך מתאימות לכל אחת ואחת בחייה האישיים. היה מעורר השראה לראות מישהו שעף על עצמו, במובן שהוא לא מפחד מאף אחד, לא דופק חשבון לאף אחד, ובאופן שנון ומלא הומור מעביר מסרים חשובים על החיים בג'ונגל".

תגיות:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *