22 בינואר 2018 פלי הנמר

"ארגונים צריכים לחשוב 'פתוח' – לא לחזור על הטעות מימי המיינפריים"

"המלצתי לארגונים היא לעבור לפלטפורמות MegaPaaS - שיכולות לעבוד בכל סביבה של מתקן וענן, ולא כאלה שאינן מאפשרות מעבר בין ספקים", אמר קארל הייניץ שטרייביך, מנכ"ל Software AG

"ההמלצה שלי למנמ"רים ולמנכ"לים היא לרכוש פתרונות של פלטפורמה פתוחה, שלא יחזרו על הטעות של ימי המיינפריים, שאז לקוחות ננעלו לתוך החומרה שלהם ולא יכולים היו לעבור מספק חומרה אחד למתחרהו. הם צריכים פלטפורמות MegaPaaS – שיכולות לעבוד בכל סביבה של מתקן וענן, ולא כאלה שאינן מאפשרות מעבר בין ספקים", כך אמר קארל היינץ שטרייביך, מנכ"ל Software AG.

שטרייביך אמר את הדברים בראיון לאנשים ומחשבים, במסגרת הכנס השנתי של החברה, שנערך בשבוע שעבר במדריד. בכנס השתתפו כ-1,000 מעובדי Software AG, בהם 13 משתתפים מישראל, בראשות ערן אלראי, המנכ"ל המקומי.

לדברי שטרייביך, "אנחנו מציעים MegaPaaS. ללקוחותינו, אנחנו מציעים את פתרונותינו כ-PaaS (פלטפורמה כשירות) והם מציעים אותם ללקוחות שלהם כ-SaaS (תוכנה כשירות). ספקים אחרים מציעים ללקוחותיהם הסופיים מוצרים רק כ-SaaS. אני טוען שבעולם הדיגיטלי אינך צריך להיות בעל הנכסים עצמם כדי להציע את השירות. הדוגמאות לכך רבות: Airbnb, אמזון (Amazon), עליבאבא (Alibaba), אובר (Uber) ושירותים דומים".

Software AG מציעה ללקוחותיה גם PaaS וגם SaaS, כשמתחרותיה - רק SaaS. צילום: פלי הנמר

Software AG מציעה ללקוחותיה גם PaaS וגם SaaS, כשמתחרותיה – רק SaaS. צילום: פלי הנמר

Software AG תחת שטרייביך

יצוין כי שטרייביך מוביל את החברה מזה 15 שנים ויסיים את תפקידו בעוד חמישה חודשים, עת ימלאו לו 65 – אז הוא יצא לגמלאות, כפי שמחייב החוק בגרמניה. הוא פיתח את Software AG מאוד: כשהצטרף לחברה, ערך השוק שלה היה 500 מיליון דולר וכעת הוא עומד על 3.5 מיליארד. בנוסף, בעוד שאז היא ייצרה מוצרי ניהול בסיסי נתונים Adabas וסביבת פיתוח Natural, שטרייביך הכניס תנופה של רכישות, כדי להביא לחברה תחומי צמיחה כמו ניהול תהליכים עסקיים ואנליטיקה.

בעשור האחרון, החברה השקיעה שני מיליארד דולר ברכישת חברות שמציעות פתרונות מחוץ לתחומי ה-Adabas וה-Natural, בהן WebMethods ,Aris ו-Alfabet (לא להתבלבל עם הבעלים של גוגל). בשנה האחרונה היא קנתה את Zementis, שעוסקת בלימודי מכונה, למידה עמוקה ובינה מלאכותית בעולם האינטרנט של הדברים, ואת Cumulocity, שמציעה פלטפורמת אינטרנט של הדברים פתוחה – הן בענן הן במתקן.

בראיון שוחחנו על אחת המגמות המרכזיות בשנים האחרונות בארגונים: הטרנספורמציה הדיגיטלית. "אני מאמין כבר שנים שהדרך לטרנספורמציה עסקית דיגיטלית אמיתית מתחילה באנשים", אמר שטרייביך. הוא ציין כי "בכנס הצגנו לאנשינו את הכלים לבידול עסקי של כל ארגון בעולם הגלובלי, התחרותי מתמיד, כשהדגש הוא על שיפור זמני התגובה העסקיים – כדי להתקרב כמה שאפשר לזמן אמת".

"פלטפורמת Cumulocity IoT שלנו מאפשרת טרנספורמציה דיגיטלית ובניית היישומים להשגת הצרכים העסקיים העתידיים של כל ארגון. האנליטיקה בזמן אמת היא המאפשרת תובנות ותגובות מידיות, כדי להשיג תהליכי ניהול רציונליים, מבוססי נתונים, שגם ניתנים למדידה ולניתוח", הוסיף.

Comulocity - הרכש החדש של Software AG בעולם האינטרנט של הדברים - עם שותפיה. צילום: פלי הנמר

Comulocity – הרכש החדש של Software AG בעולם האינטרנט של הדברים – עם שותפיה. צילום: פלי הנמר

מהם שווקי היעד המידיים לטרנספורמציה הדיגיטלית?
"הפוטנציאל הגדול הוא בשוק הפיננסי – של הבנקאות, הביטוח, קרנות ההון והאשראי. גם במגזר הממשלתי חייבים להיכנס לעולם זמן האמת ולשפר את השירות לאזרחים. בנוסף, אנחנו מכוונים לפתרונות לשווקי הטלקום והבריאות. Software AG מקיימת יוזמות משותפות עם חברות מהמגזר היצרני, בהן Adamos Industry 4.0".

Software AG מציגה חזון ל-Adabas ו-Natural ל-2050. אתה מאמין שמוצרי ניהול בסיסי הנתונים של החברה יגיעו לשיא של אורך חיי מוצר של כ-80 שנים? זה לא מרחיק ראות?
"זה אכן חזון מרחיק ראות. כבר כיום, מוצרי Adabas ו-Natural, שפותחו ב-1971, הם מהוותיקים בתעשייה – ונותרו עדיין המהירים בה, ובעוד כ-30 שנים הם ימשיכו לשרת את לקוחותינו, כי הם יהיו מבוססי בינה מלאכותית ובלוקצ'יין. ניתן ללקוחות ערך 'מתחת למכסה המנוע', מבלי שהם יצטרכו להחליף את המוצרים ולהשקיע מחדש בכל עת שטכנולוגיה מתקדמת".

מה התחזית שלך למיצוב החברה בטווח הקצר?
"Software AG תהיה המובילה בתחום האינטרנט של הדברים, כי אנחנו מציעים פלטפורמה מהירה ביותר, כשכל העיבודים חייבים להיעשות בזמן אמת – אחרת התובנות העסקיות יגיעו לביצוע, מאוחר מדי. עד עתה היינו פלטפורמת זמן האמת לנתונים, שהם מהות עיבודי ה-IT, ומעתה אנחנו פלטפורמת עיבודי זמן האמת להתקנים המחוברים לאינטרנט של הדברים. אנחנו יוצרים מיזמים משותפים עם ענקי התעשייה היצרנית, כמו בוש (Bosch) וסימנס (Siemens), וכך נכבוש את השוק הזה, בו יימצא עתיד החברה, כשנצמח בקצב של 70%-100% לשנה. בקצב הצמיחה הזה, נגיע במהירות מהכנסות של 25-30 מיליון דולר למאות רבות של מיליוני דולרים. בעוד שלוש שנים יהיו 100 מיליון משתמשים בפתרונותינו בענן, כשיש לנו אקו-סיסטם של 25-20 שותפים. בנוסף, טכנולוגיות הבינה המלאכותית יוטמעו בכל מוצרינו ונהיה שחקנים בולטים בפתרונות של ערים חכמות".

מיזם עיר חכמה לאספקת מי שתייה ראויים באפריקה. צילום: פלי הנמר

מיזם עיר חכמה לאספקת מי שתייה ראויים באפריקה. צילום: פלי הנמר

האם אתה מהמר על האינטרנט של הדברים מפני שגרמניה, מדינת המקור של Software AG, היא מעצמה תעשייתית-יצרנית?
"התשובה היא כן. לא לשווא כתבתי את ספרי The Digital Enterprise לפני שלוש שנים ובו פרסתי את החזון הזה".

קארל היינץ שטרייביך, מנכ"ל Software AG, עם ערן אלראי, מנכ"ל הסניף הישראלי של החברה. צילום: פלי הנמר

קארל היינץ שטרייביך, מנכ"ל Software AG, עם ערן אלראי, מנכ"ל הסניף הישראלי של החברה. צילום: פלי הנמר

לסיום, מה דעתך על השוק בישראל?
"השוק הטכנולוגי בישראל הוא ברמה גבוהה ביותר והמשתמשים, בראשות המנמ"רים בארגונים, מתקדמים ביישומי ה-IT. יש לנו בישראל סניף חזק, בניהול ערן אלראי, שמציע שיווק, ותמיכה וייעוץ למוצרינו, כמו גם פיתוח תוכנה. מה עוד שאנחנו מייצאים מישראל שירותי תמיכה בתחומי הביטוח והבריאות לאזור הים התיכון ואירופה. כך, ישראל משמשת לנו גם מרכז מצוינות".

הכותב היה אורח החברה בכנס.

תגיות: ,

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *