29 במרץ 2017 ''פלי הנמר''

באה לבקר במאורת הנמר: ד"ר יעל בנבנישתי

באה לבקר במאורת הנמר: ד
באה לבקר במאורת הנמר: ד"ר יעל בנבנישתי

לפני ימים אחדים הגיעה לבקר במאורת הנמר ד"ר יעל בנבנישתי, יו"רית חוג טכנולוגיות לגיל השלישי בהתאגדות מהנדסי החשמל והאלקטרוניקה, סמנכ"לית ארגון AGING 2.0 Israel וחברת הנהלת האגודה הישראלית לגרונטולוגיה.

ד"ר בנבנישתי אמנם רחוקה כרונולוגית ממה שמכונה הגיל השלישי, אך פעילה חברתית מזה שנים רבות בתחומי הבריאות, וקידום הבריאות, המעמד ואיכות החיים של אוכלוסיות בני הגיל השלישי והרביעי.
היא מקיימת למעשה את מה שכתבתי בספר על כוחו המחבר של הנמר: "כבד את אביך ואת אמך… למען ייטב לך. ואני מוסיף וגם את סביבתך". לדבריה, "התורה מוסיפה ומצווה עלינו ומפני שיבה תקום, או, במילים אחרות – עלינו לכבד את הורינו לא רק במחשבה אלא גם במעשה. אסור לנו לשכוח שכולנו נהיה מה שאנחנו מכנים 'זקנים' ועלינו לאמץ את הטכנולוגיה למען איכות החיים של כולנו".

במהלך הפגישה סיפרה לי ד"ר בנבנישתי כי מטרתו של חוג הטכנולוגיות לגיל השלישי היא להיות פלטפורמה לדיאלוג בין מפתחי טכנולוגיות, משקיעים, אנשי אקדמיה, ציבור המטפלים באוכלוסיית בני הגיל השלישי והמבוגרים עצמם. היא ציינה ש-"לעתים קרובות, יזמים מפתחים טכנולוגיות עבור בני הגיל השלישי אבל נכשלים. הבעיה היא שהמפתחים והיזמים לא מבינים את הצרכים האמיתיים של אוכלוסייה זו, הם שבויים בסטיגמה של הזקן המוגבל – אבל העולם השתנה. בנוסף, יזמים רבים מפספסים את הפוטנציאל העסקי הטמון בשיווק נכון לפלח אוכלוסייה שגודל בקצב מהיר".

ד"ר בנבנישתי היא יו"רית חוג טכנולוגיות לגיל השלישי בהתאגדות מהנדסי החשמל והאלקטרוניקה, סמנכ"לית ארגון AGING 2.0 Israel וחברת הנהלת האגודה הישראלית לגרונטולוגיה. כאן היא אוחזת בספר החדש שלי

ד"ר בנבנישתי היא יו"רית חוג טכנולוגיות לגיל השלישי בהתאגדות מהנדסי החשמל והאלקטרוניקה, סמנכ"לית ארגון AGING 2.0 Israel וחברת הנהלת האגודה הישראלית לגרונטולוגיה. כאן היא אוחזת בספר החדש שלי

ארגון שממנף את החדשנות לטובת המבוגרים

באחרונה התמנתה ד"ר בנבנישתי לסמנכ"לית ארגון AGING 2.0 Israel, בהנהלתו של דב שוגרמן. בכך חברו שניהם למאמץ הבינלאומי לקידום טכנולוגיות הבאות להתמודד עם אתגרי הזדקנות האוכלוסייה.

"AGING 2.0 הוא ארגון בינלאומי ואנחנו בתחילתו של יצירת אקו-סיסטם ישראלי של חברות שתומכות בפיתוחים טכנולוגיים למען בני הגיל השלישי – בעצם למען כולנו, בהווה ובעתיד. הארגון נמצא במגע שוטף עם אקסלרטורים רבים, מיזמים, משרדי ממשלה, אנשי אקדמיה, ארגונים המספקים שירותים לבני הגיל השלישי ועוד, במטרה למפות את השטח ולחבר בין כל העוסקים בתחום. בעתיד הקרוב נתחיל לפנות לחברות הטכנולוגיות המרכזיות במשק, כדי לחבור אלינו כתומכות בפעילות", אמרה.

עוד ציינה ד"ר בנבנישתי שב-26 באפריל יתקיים כנס שנתי לטכנולוגיות עבור בני הגיל השלישי ובנובמבר מתוכננת משלחת יזמים לארצות הברית, בצמוד לכנס AGING2.0 הבינלאומי. "החלטנו השנה לקיים את הכנס במכוון במסגרת של דיור מוגן, בעקבות הפרסומים הקשים שהיו בתקשורת על מוסדות טיפול בזקנים. אנחנו רוצים להראות את האלטרנטיבה", הוסיפה. במהלך האירוע תתקיים תחרות AGING 2.0 – מרתון טכנולוגיות בתחילת דרכן והרצאות תוכן, למשל על היבטים דיגיטליים הנלווים למוות בעידן המודרני .

ד"ר בנבנישתי שמחה להכיר את תורת הנמר, הבטיחה לקרוא את הספר כוחו של הנמר – להיות אדם טוב יותר להתמסר, ולא להפסיק לנסות ולעשות.

תגיות: , ,

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *