באחרונה באה לבקר במאורת הנמר מיכל אולניק, המנהלת העסקית של Dimension Data בישראל – תפקיד אליו נכנסה לא מכבר עם פתיחת הנציגות בארץ.
אולניק בעלת ניסיון של יותר מ-17 שנים בחברות תוכנה ושירות, לרבות תפקידי ניהול מכירות, שיווק, אסטרטגיה, פיתוח עסקי וניהול שותפים. בתפקידה האחרון שימשה כמנהלת יחידה עסקית (P&L) בריטליקס-NCR וניהלה בתוך כך את כלל פעילות האנטרפרייז של חטיבת ישראל. קודם לכן שימשה כמנהלת שותפויות בינלאומיות ומנהלת שיווק חטיבתית במיקרוסופט (Microsoft) ישראל.
Dimension Data היא חברה בת של NTT והיא אחת מחברות השירותים המקצועיים הגדולות בעולם בתחומי הדטה סנטר, התקשורת והאבטחה. החברה אף נחשבת לזרוע הביצוע הגדולה ביותר של סיסקו (Cisco) העולמית.
המחזור השנתי של Dimension Data עומד על כשמונה מיליארד דולר, היא מעסיקה כ-30 אלף עובדים ומספקת שירותים ופתרונות בתחום ה-IT והטלקום ליותר מ-6,000 לקוחות בכ-60 מדינות. החברה היא שותפה אסטרטגית גלובלית של חברות התוכנה והחומרה המובילות בעולם, ביניהן VMware, סיסקו (כאמור), מיקרוסופט, EMC וסאפ (SAP).
שיתוף פעולה עם MedOne
אולניק סיפרה לי כי Dimension Data נכנסה לפעילות בישראל בעקבות מיזם עסקי משותף ראשון עם MedOne, שמובילה מזה שנים את שוק שירותי האירוח והאחסון של מערכות מחשוב במתקני הדטה סנטר המאובטחים והמתקדמים ביותר במזרח התיכון. שיתוף הפעולה בין שתי החברות מאפשר להן לספק בארץ שירותי מחשוב ענן ציבורי והיברידי לחברות אנטרפרייז, באיכות וברמת האבטחה המתקדמות ביותר, וכן גישה לאתרים בכל העולם.
לרשת העננים OneCloud של Dimension Data יש בעולם יותר מ-30 אתרים המהווים רשת גלובלית אחת. הענן בנוי ממערכות שרתים ורשת תקשורת של סיסקו, מערכות אחסון של EMC ונט-אפ (NetApp), מערכות אבטחת מידע של F5 ו-Arbor Networks, ומעל כל אלה פורטל ייעודי, המשמש כשכבת אורקסטרציה וניהול.
שירותי הענן של MedOne מבוססים על שני מתקני דאטה סנטר בישראל המגבים אחד את השני באופן מלא. השימוש בשני מתקנים נפרדים מאפשר לספק רמת שרידות גבוהה ביותר, תוכניות BCP (המשכיות עסקית) ופתרונות DRP (התאוששות מאסון).
"אנחנו מספקים את מיטב המערכות והשירותים", ציינה אולניק. "אנחנו מביאים את קדמת הטכנולוגיה, פורטל ייעודי לניהול משאבים, דגש חזק במיוחד על אבטחת מידע, תוך מענה לדרישות הרגולציה בארץ ובעולם, עננים בשני מתקנים נפרדים מאובטחים ותת קרקעיים ומוקד שירות מקצועי, בעברית ובאנגלית, הפועל לאורך כל השנה ושעות היממה. לצד כל אלה, במסגרת שיתוף הפעולה שלנו עם MedOne, אנחנו מתחייבים בפעם הראשונה בעולם ל-SLA של 'חמש תשיעיות', המבטא זמינות וקישוריות של 99.999% מהזמן בשנה, משמע – השבתה שנתית מצטברת של חמש דקות ו-26 שניות, לכל היותר".
"אין ספק שהשוק הולך לענן", אמרה לי אולניק. לדבריה, "חברנו ל-MedOne כדי לתת מענה מיטבי לצורכי השוק וארגוני אנטרפרייז בפרט. עלינו לאוויר לא מכבר, יש לנו כבר כמה לקוחות ראשונים בענן ואנחנו רואים עניין גובר והולך בקרב הלקוחות בשוק".
היא סיכמה באמרה כי "אנחנו, ב-Dimension Data, מאוד שמחים וגאים על שיתוף הפעולה שלנו עם MedOne ועל הכניסה לפעילות בישראל – שוק שמזוהה אצלנו בארגון כמוביל טכנולוגי וככזה בעל עניין רב לחברה. מטבע הדברים, כחברת שירותים מקצועיים, אנחנו מאוד ממוקדי לקוח. השוק הישראלי הוא מקום מצוין ללמוד ממנו על צרכי הלקוח. נמשיך לעשות זאת מתוך מטרה לספק ללקוחותינו בארץ ובעולם את הפתרונות והשירותים הטובים ביותר".