12 באפריל 2018 פלי הנמר

באה לבקר במאורת הנמר: נבחרת הרובוטיקה של ישראל

לפני ימים אחדים אירחתי במאורת הנמר קבוצה מיוחדת: קבוצת הרובוטיקה מישמש (Mishmash) ממרכז חוסידמן לנוער שוחר מדע באוניברסיטת בן גוריון. הקבוצה מהנגב גברה על 40 נבחרות מכל רחבי הארץ וזכתה במקום הראשון בפרס ההשראה באליפות ישראל לרובוטיקה. בעוד מספר ימים ימריאו 15 חבריה וחברותיה, תלמידי כיתות ט'-י"ב מבאר שבע וממקומות נוספים בדרום, לייצג את ישראל באליפות העולם ברובוטיקה, שתתקיים ביוסטון. רגע לפני הנסיעה קפצו חבריה וחברותיה לבקר אותי במאורה ולספר לי את הסיפור שלהם. גילינו שיש לנו הרבה במשותף.

הפרס שבו זכו חברי הקבוצה, ששמה המלא הוא MishMash #12016, מעיד על מצוינות בכל ההיבטים – תפקוד הרובוט, מקצועיות הקבוצה, ידע וערכים. הקבוצה, שמשתתפת בתחרויות מזה שלוש שנים, מתאפיינת ביכולת טכנולוגית גבוהה, יצירתיות, מחויבות ונחישות רבה להצליח. באליפות ישראל האחרונה, שהתקיימה בהיכל רוממה בחיפה, התמודדה מישמש עם אתגרים טכנולוגיים שונים המשלבים בתוכם יצירתיות, יכולות הנדסיות ועבודת צוות. במוקד התחרות עמדו תכנון ובניית רובוט שמטרתו סידור קוביות בתוך מסילות, התאזנות על משטח לא יציב והעברת חפץ מעבר לגדר בזמן הקצר ביותר.

צילום: פלי הנמר

צילום: פלי הנמר

זהו לא ההישג הראשון של הקבוצה, שבשנה שעברה נבחרה לייצג את ישראל באולימפיאדת הרובוטיקה הראשונה, First Global Challenge, שנערכה בוושינגטון. החברים והחברות מהנגב זכו באולימפיאדה במקום הרביעי מבין 160 נבחרות מרחבי העולם.

במהלך המפגש סיפרו לי חברי הקבוצה על הגישה הספורטיבית המאפיינת אותם ועל המוטו שלהם: You are your only limit (אתה הוא הגבול היחידי שלך). למדתי גם על ההשקעה המרובה והכישלונות שהם חווים בדרך להצלחה, ולמה דווקא הכישלונות הם אלה שמלמדים אותם הכי טוב.

הנערים והנערות סיפרו לי שהם שואפים גבוה – להגיע לאליפות העולמית ולנצח בה. זה אולי נשמע לא הגיוני לקבוצה צעירה, שבאה להתחרות מול קבוצות ותיקות ובעלות ניסיון רב מכל העולם, אבל השאיפה הזו היא מה שגורם להם לעבוד בלי הפסקה, בכל יום, עד הרכבת או האוטובוס האחרונים.

אלא שלצערנו, המשך פעילות הקבוצה מוטל בספק, לאור הדרישות התקציביות המלוות אותה. לכן, חברי מישמש שוקדים, במקביל לעבודה על הרובוט, גם על גיוס תרומות ומימון להמשך. מלבד זאת, הם מחפשים אנשים שימצאו עניין בסיפור שלהם וירצו להצטרף להיות חלק מהמשפחה שלהם.

בסוף המפגש הציעו לי חברי הקבוצה להצטרף למשפחת מישמש ולהיות המאמנטור שלהם בנושאי השיווק.

תגיות: , , ,

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *