30 באפריל 2018 פלי הנמר

בא לבקר במאורת הנמר: אביב גרטן, RealX

באחרונה בא לבקר במאורת הנמר אביב גרטן, מנכ"ל RealX, שייסד את החברה אשתקד ביחד עם שי שפיגלבלט.

RealX משלבת בין טכנולוגיה לנדל"ן, שמציעה פלטפורמה מבוססת למידה עצמאית, על מנת לזרז ולהוזיל עסקות יד שנייה בתחום. היא נכנסת לשוק לא פשוט. על אף שקמים לא מעט מיזמים במטרה לשנות ולקדם את שוק הנדל״ן הישראלי, הוא עדיין נשלט על ידי אתרי הלוחות השונים והמתווכים. את זה RealX באה לשנות.

שפיגלבלט הוא טכנולוג בכיר, שבגיל צעיר קנה את דירותיו הראשונות בבאר שבע. שותפו, גרטן, הוא יזם סדרתי עם ניסיון רב. לדברי שפיגלבלט, "RealX נכנסת לשוק התיווך, שהוא מיושן, עם חוויית שירות לא טובה ואפקטיביות נמוכה מאוד. אנחנו רוצים להציג סטנדרט חדש ומתקדם – שירות עם המון ערך ללקוחותינו, מוכרי וקוני הדירות יד שנייה. בנוסף לאמינות, שקיפות מידע ושירות יעיל ומתקדם – נוזיל את העלויות של רכישת דירה ממוצעת בישראל על ידי הפחתת עמלת התיווך ביותר מ־50% לפחות מאחוז בודד" .

למה הקמתם את החברה?
גרטן: "בישראל, מי שרוצה למכור נכס יכול לעשות את זה באתרי הלוחות או באמצעות משרדי התיווך. באתרי הלוחות הוא יעשה את הכל לבד – החל מהפרסום, דרך המענה לעשרות הטלפונים וכלה בפגישות עצמן. במשרדי התיווך אותו מוכר יקבל שירות בינוני עם יעילות נמוכה וישלם למתווך עמלה מוגזמת, של 2% . הקמנו את RealX כדי להציע דרך שלישית, מתקדמת, יעילה מאוד וזולה. מדובר בשילוב בין טכנולוגיה מתקדמת לגורם האנושי, שמשלים את העסקה.

במשך השנים, ענף נותני השירותים בנדל”ן הצליח להישאר יחסית מחוץ למהפכה הטכנולוגית. בעזרתה של הפלטפורמה אנחנו מעניקים חוויית משתמש טובה יותר, הכוללת אמינות, שקיפות וביטחון מקסימלי בתהליך. אנחנו משקיעים בטכנולוגיה שמאפשרת לרוכשים לבצע את הבחירה הטובה והמושכלת ביותר, תוך כדי חיסכון של עשרות אלפי שקלים מהעמלה המקובלת בשוק. כדי להמשיך ולפתח את המוצר, הודענו באחרונה על סגירת סבב גיוס ראשון של 1.2 מיליון דולר מדרורית ורטהיים, קרן AltaIR, שבה שותף רומן אברמוביץ׳, ומשקיעים פרטיים נוספים".

הפלטפורמה שלכם כבר באוויר?
"פתחנו אותה באחרונה ובתוך חודש הגענו ליותר מ-100 נכסים ואופרציה שכוללת צלמים, עורכי דין, אנשי שיווק ומומחי נדל"ן. זה מראה שהלקוחות שלנו חיכו למיזם כזה ושהם מאוד אוהבים את מה שאנחנו מציעים להם. המשימה שלנו היא לפתח ולהתרחב בחו"ל, אבל השוק המקומי מאוד מעניין אותנו".

שפיגלבלט הרחיב ואמר כי "RealX מפתחת טכנולוגיה של למידה עצמאית כדי לזרז את תהליך העסקה. בטווח הקצר, האינטרנט ימשיך להיות המרחב הדומיננטי לחיפוש בתים על ידי רוכשי הדירות. מרחב זה מאפשר להתבונן על המשתמשים ועל העדפותיהם וכך לייצר חוויית משתמש אישית. המערכת שלנו יודעת לשמור את ההעדפות של המשתמשים ולהתאים את הדירה האופטימלית לקונה, בעיקר כשיש כמות גדולה של משתמשים ונכסים".

מה שומר על מי שמבקש להשתמש בשירותים שלכם מתחכומי יתר ואפילו מהונאות?
"כל הנכסים המפורסמים בפלטפורמה עוברים בדיקה על ידי משרד עורכי דין ובנוסף, אנשי השטח שלנו מבקרים בנכסים, מוודאים שהם אמיתיים ובודקים את כל הפרטים שבעל הנכס רוצה לפרסם. זה מהווה סוג של תו תקן של אמינות, וזה חשוב לנו מאוד. הנכסים כולם מצולמים על ידי צלמי האדריכלות שלנו ומוצגים לצד נתונים חשובים על האזור, כגון חינוך והיסטוריית מחירים".

תסביר לי קצת יותר על המודל הכלכלי שלכם.
"יש לנו מערכת היברידית, שמשלבת טכנלוגיה מתקדמת עם אנשי שטח מקצוענים. הטכנלוגיה עושה בצורה מדויקת ויעילה את מה שהמתווך 'של פעם' בזבז עליו את רוב זמנו. אנשי השטח שלנו, מקצועני נדל"ן, משלימים את התמונה ונותנים שירות אישי-אנושי לכל מוכר נכס או מתעניין. תפקידם גם ללוות את המשא ומתן והתהליך עד לחתימת הסכם המכר.

המודל הכלכלי של החברה מבוסס על גביית דמי הצלחה של 0.9% בלבד ממחיר הנכס, המשולם לחברה לאחר חתימת הסכם המכירה. זאת, לעומת עמלת התיווך המקובלת בשוק הדירות כיום, שגובהה הוא 2%. את שירותי הצילום, הבדיקה המשפטית והשיווק הממוקד מציעה החברה בחינם למוכרים ולקונים. RealX מעסיקה 16 עובדים וכספי הגיוס שביצענו באחרונה ישמשו להרחבת החברה ל־30 עובדים, שכוללים אנשי שיווק ומהנדסים, להמשך פיתוח הפלטפורמה".

תגיות: , ,

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *