28 במרץ 2016 פלי הנמר

בא לבקר במאורת הנמר: גיל נזרי, מנכ"ל DMWAY Analytics

גיל נזרי, מנכ"ל DMWAY Analytics, הגיע השבוע לבקר במאורת הנמר.

DMWAY מציעה פתרון ייחודי בעולם החיזוי האנליטי (Predictive Analytics). חשבתי שזו הזדמנות טובה לקבל סוף סוף תשובה מה המושג הזה בעצם אומר.

חיזוי אנליטי, הסביר לי נזרי, הוא היכולת לחזות את הסבירות להתרחשות עתידית של אירוע עסקי ספציפי, כגון רכישת מוצר, נטישה או הונאה, ולאמוד את הערך הכלכלי שלו.

הוא ציין שחיזוי אנליטי מתבסס על נתוני הארגון, הבנת המטריה העסקית, אלגוריתמים סטטיסטיים וטכניקות של למידת מכונה (Machine learning). כל אלה חוברים יחד בבניית המודל.

איזה יתרון זה מקנה לעסקים?
"החיזוי האנליטי מעניק להם כמה יתרונות ברורים: היכולת של ארגון להגיב באופן אוטומטי להתרחשויות, בהתבסס על נתוני החיזוי; מיקוד המשאבים מול תת האוכלוסייה הרלוונטית בזמן הנכון ובמקום הנכון. לדוגמה, הפעלת מחלקת שימור הלקוחות מול לקוחות שעתידים לנטוש; הקצאה מושכלת של משאבים בהתאם לערך כלכלי של אירוע. למשל, מחלקת השיווק רוכשת לידים שיש להם ערך צפוי גבוה; וניתוח מדויק יותר וצפי של התנהגות לקוח, שמאפשרים להגיב מהר יותר ובצורה מדויקת יותר.

במילים אחרות, הגיע הזמן לסמוך לא רק על האינטואיציה ולתת צ'אנס למדע לעזור לארגון לקבל החלטות יותר טובות ויותר מדויקות".

אם זה כל כך טוב, למה לא כל הארגונים בעולם משתמשים בחיזוי אנליטי?
"עולם החיזוי מנוהל כיום בידי קהילה מאוד קטנה של מדעני נתונים. אלה אנשים מוכשרים ביותר ובעלי ידע ייחודי בפיתוח מודלים. זמן פיתוח של מודל הוא ארוך יחסית, המודל מתיישן מהר ונדרשת תחזוקה יקרה. עקב כך, השימוש בחיזוי אנליטי נעשה בעיקר על ידי חברות ענק, שיכולות לשאת את ההוצאה הכבדה הכרוכה בכך ואת זמני התגובה האיטיים לפיתוח מודלים".

מה מיוחד בפתרון של DMWAY?
"DMWAY מנגישה את עולם החיזוי לכולם: כל מנהל עסקי ואנליסט עסקי במחלקת השיווק, המכירות או המחלקה הכלכלית, וכן כל עובד BI בחברה, הופכים באמצעות המערכת למפתחים מומחים של מודלים לחיזוי. האוטומציה החכמה של תהליך בניית המודל אפשרה לנו להסיר את חסמי הכניסה לעולם החיזוי ועתה הוא זמין לכולם".

מי עומד מאחורי הפתרון הטכנולוגי של החברה?
"פרופ' יעקב זהבי, מומחה עולמי וחלוץ בתחום למידת המכונה, וד"ר רונן מאירי, לדעתי אחד ממדעני הנתונים הטובים ביותר. פרופ' זהבי וד"ר מאירי הקדישו שנים רבות לחקר של מתודולוגיות ותהליכי פיתוח מודלים על ידי מפתחים אנושיים. לאחר מיפוי של התהליך הם יצרו מערכת מומחה חכמה, המחקה את מתודולוגיית העבודה של המפתח האנושי אבל מייצרת את המודל במדויק יותר ומהר יותר ממנו – מספר שעות במקום מספר שבועות או חודשים".

מה הלאה?
"אנחנו מתקדמים יפה מאוד, לקוחות חדשים בארץ ובחו"ל מצטרפים אלינו מדי חודש. בתחילת אפריל נשתתף בכנס המוביל של עולם החיזוי האנליטי בסן פרנסיסקו. הולך להיות חם ומעניין".

תגיות: ,

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *