15 בינואר 2017 פלי הנמר

בא לבקר במאורת הנמר: רון ווליכמן, בינת סמך

רון ווליכמן, מנכ
רון ווליכמן, מנכ"ל בינת סמך. צילום: פלי הנמר

רון ווליכמן, המנכ"ל החדש של בינת סמך, שהחליף בתפקידו את קובי ביטר, הגיע לבקר במאורת הנמר מספר שעות לאחר שבנו עלה לתורה. הוא סיפר לי בפגישה על המאורע המרגש, כמו גם על ההתרגשות שלו להיכנס לתפקידו החדש והמחייב.

בינת סמך, הפועלת בישראל מ-1997 ומעסיקה קרוב ל-400 עובדים. היא חלק אינטגרלי מקבוצת רד-בינת של יהודה זיסאפל, ומתמחה במתן שירותי מיקור-חוץ ושירותים מנוהלים מגוונים למגזרים הממשלתי והפרטי כאחד.

מסתבר שווליכמן ואני שירתנו בצבא ביחידת ממכ"א, האחראית על מערכות ניהול כוח האדם, ובפגישתנו החלפנו חוויות והבנו שלמרות פער הגילאים בינינו, שירתנו עם אותן דמויות פיקודיות.

ווליכמן סיפר לי שבתפקידו הקודם הוא כיהן כמנהל פעילות שירותי הבדיקה של נס בבנק לאומי. קודם לכן הוא ניהל את אגף פיתוח התוכנה והפרויקטים של אופאל טכנולוגיות במשך יותר משש שנים, וכיהן כסמנכ"ל התפעול של משיק.

פעילות למען ניצולי השואה

עוד דיברנו על האוריינטציה החברתית של בינת סמך ועל מוקדי השירות שאותם היא מנהלת, כגון המוקד למיצוי זכויות ניצולי השואה, שפועל מטעם הרשות לזכויות ניצולי השואה במשרד האוצר, ומוקד משרד הרווחה, שפועל במתכונת של 24 על 7. "נציגי השירות עושים עבודת קודש", ציין. "המוקד למיצוי זכויות ניצולי השואה מקבל מדי יום אלפי פניות מניצולי שואה ומבני משפחותיהם, כשב-2015 המוקד יזם יותר מ-70 אלף שיחות לניצולי שואה".

ווליכמן הסביר כי "המוקד אחראי על מסירת מידע והכוונת הפונה – אילו זכויות מגיעות לו על פי החוק, האם הוא עומד בקריטריונים לקצבה או למענק חודשי, לפי שנת הלידה או העלייה שלו לישראל, הגדלת אחוזי נכות, תוספת הכנסה לעומדים בקריטריונים ועוד. במידה שניצול השואה עומד בקריטריונים, המוקדנים דואגים להסביר לו מהו התהליך שאותו עליו לבצע כדי להגיש בקשה, כולל שליחת טפסים והכוונה כיצד למלא את הפרטים, לאן להגיש ומתי".

הוא אמר לי ש-"הדגש במוקד מושם על השירות ועל מיצוי מלא של זכויות הפונה, כך שלא ייאלץ לפנות שנית, עקב חוסר ידע מספק. גם במקרה שאין זכאות לניצול שואה בכל הקשור לזכויות ממשרד האוצר בישראל, המוקד בוחן ומציע אופציות הקשורות לארגוני סיוע ולעמותות שאינן קשורות לאוצר, אך יכולות לעזור לניצול השואה".

רק בשבוע שעבר התבשרנו שהרשות לזכויות ניצולי השואה זכתה במקום הראשון בקרב כלל היחידות הממשלתיות הרבות שפועלות במדינה בקטגוריית השירות הטלפוני, שכאמור מופעל על ידי בינת סמך.

בנוסף, מפעילה החברה מוקדים עסקיים של גופים ארגוניים מסקטורים רחבים, דוגמת מוקד גיוס המשאבים של גרינפיס ומוקד מערך התמיכה הטכנית של עובדי הקד"ם של לאומי קארד.

ווליכמן ציין בפניי ש-"שוק התשתיות נמצא בעיצומה של מהפכה ואנחנו עוברים לשוק מוטה שירותים, עם דגש על מערכות אבטחה מתקדמות, שמטרתן אספקת הגנה מיטבית לארגון בעידן האינטרנט של הדברים. בינת סמך שייכת לקבוצת בינת – בה פועלות בסינרגיה שמונה חברות שמסוגלות לספק לכל לקוח, בכל גודל, מעטפת שירותים ומוצרים שלמה ומקיפה בתחומי התשתיות הפסיביות והאקטיביות, חומרה, תקשורת, אבטחת מידע וסייבר, וגם תוכנה – הן במתכונת פרוייקטלית והן במתכונת של שירות מנוהל. עובדה זו מאפשרת לה לקדם עשרות פרויקטים חדשים, תוך שהלקוח נהנה משירותי בוטיק כמו של חברה קטנה ומתמחה, עם מעטפת, מגוון שירותים, יכולות ביצוע וגב של חברת ענק".

"כמעט בכל סקטור עסקי קיימת תחרות אגרסיבית וכולם נלחמים בסופו של דבר על אותו פלח לקוחות", הוסיף ווליכמן. "התחרות אמנם הובילה להוזלת מחירים והלקוחות הם המרוויחים העיקריים ממנה, אבל חשובה להם לא פחות רמת המקצועיות ובעיקר השירות. בזירה זאת אין לנו מתחרים".

עוד הוא אמר כי "באחרונה השקנו מוצר שו"ב חדש שדוגם את כל האפליקציות הארגוניות ומתריע על רגרסיה בחוויית המשתמש עוד לפני שזה שם לב לירידה. המוצר מאפשר לארגון להבטיח את חוויית המשתמש ולהיות אקטיבי ויוזם בטיפול בבעיות בתחילת התרחשותן, ולא להמתין לתלונת הלקוח ולהגיב לה".

במהלך 2017, ווליכמן מתכנן להרחיב את פעילות בינת סמך לתחומים נוספים, שלדבריו יהוו פלטפורמה נוספת לקידום האינטרסים של הלקוחות בזירה העסקית.

תגיות: , ,

Comment (1)

  1. אמיר יעקובי

    ווליכמן מנהל מצויין שעשה שינוי גדול מאוד בבנק לאומי בתחום הבדיקות בו מעולם לא עסק בעבר תוך כדי שהגדיל משמעותית את הפעילות.
    מעניין אם יצליח לבצע שינוי דומה גם בתחום התקשורת בו עוסקת בינת ואם גם שם יצליח להכפיל ויותר את המחזור העסקים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *