29 בנובמבר 2018 ''פלי הנמר''

הנה דרך מעניינת להביא את האינטליגנציה המחשובית לקצה

נוטניקס השיקה בכנס שלה בלונדון את Xi IoT, שמאפשר לאתר מחשוב, נתונים ויישומים לצורך הפקת ערך בזמן אמת

חוקרים רבים מתעסקים בשאלה איך להעלות את האינטליגנציה האנושית, כיצד להביא את ה-IQ של כולנו אל הקצה האפשרי. רבים מאתנו היו רוצים שזה יקרה, והדבר ישפיע השפעה רבה – חיובית ושלילית – על העולם.

באותה המידה, ניתן ואף כדאי להביא לקצה את האינטליגנציה של נקודות הקצה, או, אם תרצו, מחשוב הקצה. להוסיף ליכולותיו הרבות והטובות ממילא. נוטניקס מנסה לעשות את זה באמצעות מוצר חדש, שמאפשר לאתר מחשוב, נתונים ויישומים לצורך הפקת ערך בזמן אמת.

החברה הודיעה על הזמינות הכללית של Xi IoT – שירות מחשוב קצה חדש, המוצע כחלק מ-Xi Cloud Services, בכנס השנתי של משתמשיה, שנערך השבוע בלונדון בהשתתפות יותר מ-3,500 לקוחות, שותפים ומנהלים מאזור EMEA. כ-40 מהמשתתפים הגיעו מישראל, בראשות נדב טוביאס, מנכ"ל הסניף הישראלי של נוטניקס.

Xi IoT - פיתוח וניפוק נתונים מהירים מנקודת הקצה דרך הענן כנתונים גולמיים, ב-VM או בקונטיינרים. צילום: פלי הנמר

Xi IoT – פיתוח וניפוק נתונים מהירים מנקודת הקצה דרך הענן כנתונים גולמיים, ב-VM או בקונטיינרים. צילום: פלי הנמר

בנוטניקס אומרים ש-Xi IoT מבטלת את המורכבות של התחום, מאיצה את מהירות הפריסה של נקודות הקצה, וממנפת את יכולת המפתחים להתמקד בהיגיון העסקי המפעיל את יישומי ושירותי האינטרנט של הדברים.

אשתקד, שלושה מיליארד מכשירי IoT ארגוניים יצרו עד פי 30 יותר נתונים (בהיקף כולל של 256 זטה-בייט) מאשר 30 מיליון הצמתים שבדטה סנטרים של העננים הציבוריים והפרטיים. אבל מודל האינטרנט של הדברים הנוכחי – שבמסגרתו, הכמות המסיבית של הנתונים מהתקני הקצה נשלחת בחזרה לענן המרכזי לצורך עיבוד – מגביל את היכולת של הלקוחות לקבל בזמן אמת החלטות לפעולה על בסיס המידע שרכשו. כתוצאה מכך, הערך המוסף שאמור הלקוח לקבל ממידע מסיבי זה של נתונים רווי בבעיות השהייה, חוסר סקלביליות, חוסר אוטונומיה, וענייני ציות ופרטיות, שצריך לשבור את הראש ולפתור.

Xi IoT - אחד מחמישה משירותי ה-Xi בענן של נוטניקס. צילום: פלי הנמר

Xi IoT – אחד מחמישה משירותי ה-Xi בענן של נוטניקס. צילום: פלי הנמר

שלא כמו במודלי האינטרנט של הדברים המסורתיים, פלטפורמת Xi IoT מספקת מחשוב מקומי, מסקנות המבוססות על לימוד מכונה ושירותי נתונים לצורך ביצוע עיבוד בזמן אמת בנקודת הקצה. ה-Xi IoT Data Pipelines יכולים להעביר בצורה מאובטחת נתונים שנותחו באופן מושכל לענן הציבורי של הלקוח – בין אם הוא של AWS, גוגל או Azure של מיקרוסופט – או לפלטפורמת ענן פרטית מועדפת, לצורך ניתוח ארוך טווח. פריסות ענן ליבתיות ופריסות קצה – כולן פועלות על אותה תכנית נתונים וניהול, כך שהתובנה שמקבלים הלקוחות הינה חלקה ופשוטה לפריסה. מכיוון שהפתרון מספק הגדרת אפס מגע וניהול של התקני קצה, ארגונים יכולים לבטל את הסיכון של הפרות אבטחה במכשיר ה-IoT עקב שגיאה אנושית, להגביר את היעילות הכוללת ולהפחית את העלות של התקני הקצה.

עוד אומרים בנוטניקס שבאמצעות Xi IoT, לקוחות יכולים לנהל את כל מיקומי הקצה שלהם דרך תשתית מתוחכמת וכלי ניהול למחזור החיים של האפליקציות, ללא תלות בפלטפורמה. מפתחים יכולים למנף מקבץ עשיר של ממשקי API פתוחים ופופולריים לצורך פריסת יישומי מדע נתונים כמו אפליקציות קונטיינרים או כפונקציות, שהן קטעי קוד קטנים. הדבר יכול להיות משולב בצינורות ה-CI & CD (ר"ת Continuous integration and continuous delivery) הקיימים, כך שיתאפשר להם לבצע שינויים ממיקום בודד במהירות. על ידי מינוף המסגרת המוכרת הזו, הפתרון עוזר לארגוני IT להפחית את עלויות האימון, הפיתוח והבדיקות, תוך ביטול האפשרות שהארגון כבול לספק שירותי ענן ציבורי אחד. בנוסף, מכיוון שהנתונים מעובדים בזמן אמת בנקודת הקצה, חברות לא מעוכבות עוד על ידי העברתם בחזרה לדטה סנטר המרכזי לצורך עיבוד, כך שהחלטות יכולות להתבצע על בסיס נתונים באופן אוטונומי ובזמן אמת.

דיראג' פנדיי, מנכ"ל ומייסד נוטניקס. צילום: פלי הנמר

דיראג' פנדיי, מנכ"ל ומייסד נוטניקס. צילום: פלי הנמר

"חיוני עבור ארגונים יזמיים להיות בעלי אסטרטגיה חדשנית כדי לייצר אחידות וקישוריות קצה לענן, על מנת לבנות במהירות יישומי IoT ולספק ניתוחים בזמן אמת למקום שבו הנתונים נוצרים", אמר דיראג' פנדיי, מנכ"ל ומייסד נוטניקס. "עבור חברות המחפשות יתרון תחרותי, פתרונות כמו Xi IoT יכולים לעזור להישאר בקדמת השוק ולזהות הזדמנויות חדשות בכדי להרחיב את העסק שלהם".

פתרון ה-Xi IoT יתמקד בתחילה בתחומי הייצור, הקמעונות, הנפט, הגז, הבריאות והערים החכמות.

הכותב היה אורח החברה בכנס.

תגיות: , ,

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *