30 בינואר 2018 פלי הנמר

ה-"קול" שהציל את אוויה ממוות

ג'ים צ'יריקו, נשיא ומנכ"ל אוויה, אמנם נכנס לתפקיד לפני כארבעה חודשים, אך בתקופה זו הצליח להוציא את החברה מצרותיה ולארגן את מצבת החובות שלה עם יתרה של כ-350 מיליון דולר במזומן, ופחות ממחצית החוב בו החלה את התהליך ● הכירו נס מהלך על שתיים

ג'ים צ'יריקו, הנשיא והמנכ"ל של אוויה (Avaya) כיום, ומי שמתפקד כמנהל בכיר זה כעשור – הוא ה-"קול" של הענקית בשנה האחרונה.

צ'יריקו התמנה למנכ"ל לפני כארבעה חודשים בהם הצליח להוציא אותה בסוף 2017 מ-"פרק 11", כשהצליח לארגן את מצבת החובות שלה עם יתרה של כ-350 מיליון דולר במזומן, ופחות ממחצית החוב בו החלה את התהליך.

צ'יריקו גם הצליח לזכות באמון המשקיעים הפרטיים שלה ובפתיחת השנה החדשה הצליח להחזיר אותה הבורסה לניירות ערך בניו יורק (NYSE) לאחר היעדרות של עשור, כשהוא מצליח לגייס הון חדש והכרזת אמון של שוק ההון בדרכו בניווט החברה ובמפת הדרכים שלה.

אוויה חוזרת להיסחר ב-NYSE. צילום: פלי הנמר

אוויה חוזרת להיסחר ב-NYSE. צילום: פלי הנמר

לא לחינם צ'יריקו מכנה בהרצאת הפתיחה שלו בכנס המשתמשים Avaya Engage 2018, הנערך השבוע בניו אורלינס, על גדת המיסיסיפי, "הכל אנשים".

הכנס נערך בהשתתפות מעל 3,000 שותפים ולקוחות שהגיעו ללמוד על עתיד התקשורת העסקית, על חוויית לקוח וטכנולוגיות שיתוף. נציגים של כמה מהחברות המובילות בעולם התאספו כדי ללמוד על פתרונות המשלבים בינה מלאכותית, אוטומציה של תהליכי עבודה והפיכת נתונים לתובנות עסקיות.

צ'יריקו עלה לבמה על רקע שקף של הסופר האמריקני המפורסם בן המאה ה-19, מארק טוויין, לו מייחסים את החידוד "השמועות על מותי היו מוגזמות ביותר". כך גם השמועות – בעיקר של המתחרים – על סופה של אוויה היו מוגזמות. רוח דבריו נוסכי הביטחון מקורה באמון הלקוחות שהמשיכו עם אוויה ולא קפצו על עגלות המתחרים, וכאן הוא מודה לכל הלקוחות באולם, כשהוא מבקש מהם לקום על רגליהם ולראות כמה רבים מעמיתיהם משתתפים בכנס השנה.

ג'ים צי'ריקו פותח את הכנס כששפמו המפורסם של מארק טוויין מאחוריו. שניהם מגחיכים את השמועות על מותם. צילום: פלי הנמר

ג'ים צי'ריקו פותח את הכנס כששפמו המפורסם של מארק טוויין מאחוריו. שניהם מגחיכים את השמועות על מותם. צילום: פלי הנמר

האנשים הטובים המובילים עתה את אוויה הם צוות ההנהלה החדש בצמרת ובתחומי המוצרים והפתרונות המובילים. ואוויה, לדברי צ'יריקו, משפרת את עצמה ללא הרף והיא בעיצומו של מהפך-מעבר לעולמות פתרונות התוכנה עתירי הרווחיות במקום פיתוח ומכירת ציוד חומרה.

בשנת 2017, כ-70% מכלל 3.2 מיליארד דולר מהכנסותיה נובעים ממוצרי התוכנה, כ-20% ממכירות חומרה וכ-10% משירותים מקצועיים. צ'יריקו מסיים דבריו בסיסמה המדרבנת את עובדיו ופונה אל לקוחותיו כשהוא אומר "אנו ממשיכים כדי להוביל ולנצח".

על במת מליאת הפתיחה: ג'ים צ'יריקו ומוחמד אפשר מנכ"ל Spoken Communications. צילום: פלי הנמר

על במת מליאת הפתיחה: ג'ים צ'יריקו ומוחמד אפשר מנכ"ל Spoken Communications. צילום: פלי הנמר

כך, אמר כי "נגדיל את ההשקעות גם במו"פ וגם ברכישות ובמיזוגים", ומיד הכריז על רכישה חדשה של אוויה – והפעם את Spoken Communications. זו החברה שהייתה שותפת OEM של אוויה ששיווקה את מוצריה המתקדמים מבוססי AI של ניתוח שיחות קול של לקוחות במוקדי שירות. הפלטפורמה של Spoken מבוססת ענן ומאפשרת הרצת שירותים משותפים ללקוחות רבים. הרכישה נעשתה במזומן, אך לא נמסרו לבורסה פרטי היקף העסקה.

כנס משתמשי אוויה ואיגוד המשתמשים העולמי שלה, IAUG. צילום: פלי הנמר

כנס משתמשי אוויה ואיגוד המשתמשים העולמי שלה, IAUG. צילום: פלי הנמר

"כנס Avaya Engage 2018 מתקיים בראשיתו של מסע חדש של אוויה", אמר צ'יריקו. "אנו חזקים מתמיד ומבצעים את ההשקעות הנדרשות כדי לרתום טכנולוגיות רבות עוצמה כמו ענן, בינה מלאכותית והאינטרנט של הדברים, שיכולות לשנות את כללי המשחק עבור לקוחותינו. בה בעת אנו מחדשים את המיקוד שלנו בשיתופי פעולה עם לקוחות ושותפים כדי להוביל את הטרנספורמציה הדיגיטלית של  התעשייה שלנו. נעשה זאת על ידי עיצוב הקשרים ואספקת הפתרונות שהלקוחות מצפים להם".

אוויה נהנית מאמון גדול ביותר בתחום מוקדי השירות והתקשורת האחודה, מחזיקה מעל 6,000 פטנטים ויש לה צוות של למעלה מ-2,000 מהנדסים (מתוך כ-8,700 עובדים בכלל החברה) המניעים חדשנות המתוכננת לסייע ללקוחות להצליח בטרנספורמציה הדיגיטלית שלהם. למעשה, במהלך שנת הכספים 2017 החברה החתימה למעלה מ-4,000 לקוחות חדשים כשכיום היא משרתת כ-220 אלף מתקני לקוחות ברחבי העולם.

לאורנט פילוננקו, סגן נשיא בכיר ומנכ"ל חטיבת פתרונות וטכנולוגיה של אוויה. צילום: פלי הנמר

לאורנט פילוננקו, סגן נשיא בכיר ומנכ"ל חטיבת פתרונות וטכנולוגיה של אוויה. צילום: פלי הנמר

"אוויה היא החברה המצוידת בצורה הטובה ביותר שמאפשרת ללקוחות ולשותפים להישאר רלוונטיים ולבנות יתרון תחרותי בעולמנו המקושר יותר ויותר", אמר לאורנט פילוננקו, סגן נשיא בכיר ומנכ"ל חטיבת פתרונות וטכנולוגיה של אוויה.

לדבריו, "לאף גורם אחר אין מומחיות גדולה יותר בחדשנות מאשר אוויה בסיוע ללקוחות לבצע אופטימיזציה של מרכז השירות, התקשורת האחודה והקולבורציה. במקביל, הפלטפורמות הפתוחות שלנו והקהילה המתרחבת של שותפים טכנולוגיים מקלים יותר מאשר אי פעם בעבר על שילוב החדשנות והטכנולוגיות הללו בפתרונות אוויה".

בדיוק כפי שאוויה שינתה את עצמה בהצלחה מחברה ממוקדת חומרה לחברת תוכנה ושירותים, כך החברה מאיצה את מאמציה בתחום הענן, באמצעות חטיבת ענן שהוקמה לאחרונה בהנהגת מרסר רואו, סמנכ"ל בכיר ומנכ"ל חטיבת הענן באוויה, מוותיקי התעשייה שהגיע אליה הישר מחטיבת הענן של יבמ (IBM).

מודל ההכנסות החדש והמשופר של אוויה - מוטה תוכנה ושירותים. צילום: פלי הנמר

מודל ההכנסות החדש והמשופר של אוויה – מוטה תוכנה ושירותים. צילום: פלי הנמר

"רבים חושבים על הענן כמודל אספקה וכפרדיגמה טכנולוגית חדשה. אך אני תופס אותו כפילוסופיה שמספקת ללקוחות בדיוק את מה שהם רוצים ובאופן שבו הם רוצים זאת", אמר רואו.

"כל מוצר שאנו מפתחים מעתה והלאה יפותח קודם כל לענן ואחר כך יותקן באתרי הלקוח, בענן או בסביבה היברידית, באמצעות אוויה ו/או שותפיה. מדובר על בחירה וגמישות האספקה של חוויה זהה באמצעות פתרונות אוויה ואספקת הפלטפורמה לחדשנות מתמשכת. בסופו של דבר מדובר על העמקת יחסי האמון עם לקוחותינו וסיוע להשגת יעדיהם העסקיים".

תגיות: , , , , , ,

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *