25 באוקטובר 2017 ''פלי הנמר''

באה לבקר במאורת הנמר: ד"ר ענת אבן זהב

באחרונה הגיעה לבקר במאורת הנמר ד"ר ענת אבן זהב, וסיפרה לי על מחקר שערכה, תחת הכותרת "ניתוח אסטרטגי של מערכות חינוך: ניהול סיכונים של החינוך למדע וטכנולוגיה בישראל".

ד"ר אבן זהב היא בעלת תואר ראשון במתמטיקה שימושית מאוניברסיטת תל אביב, תואר שני במנהל עסקים מהאוניברסיטה העברית ודוקטורט בהוראת המדעים בפקולטה לחינוך, למדע וטכנולוגיה בטכניון – מפברואר אשתקד.

השכלתה האקדמית, ניסיונה כמורה במערכות חינוך והשקפת עולמה החברתית בנוגע לחשיבות קידומו של החינוך המדעי-טכנולוגי הביאו אותה לחקור את אתגרי החינוך למדע וטכנולוגיה בישראל. במחקר הדוקטורט, ד"ר אבן זהב ביצעה ניהול סיכונים של החינוך למדע וטכנולוגיה בארץ.

ממצאי המחקר מצביעים על הצורך ליצור שיתוף פעולה הדוק בין חמש קבוצות בעלי עניין: מערכת החינוך, התעשייה, האקדמיה, צה"ל והפילנתרופיה לקידום החינוך העל יסודי למדע ולטכנולוגיה.

לדבריה, "ישנה חשיבות להציע דרכים לעידוד תלמידים לבחור במקצועות מדעיים וטכנולוגיים בשנות התיכון, ולהפיכת מקצוע ההוראה לאטרקטיבי ומרכזי בחברה הישראלית, תוך מתן ביטוי למיצוב מעמדם של המורים בישראל".

עם סיום הדוקטורט, ד"ר אבן זהב עוסקת ביזמות בחינוך מתמטי, מדעי וטכנולוגי; בהוראת מתמטיקה, שיטות מחקר ובנושאי מדיניות חינוך במכללות להוראה בישראל. בנוסף, היא משמשת כמרצה וכמובילת תכניות בהכשרת מורים במכללת תלפיות ובמכללת סמינר הקיבוצים.

תגיות: ,

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *