26 באוגוסט 2018 ''פלי הנמר''

באה לבקר במאורת הנמר: שירי גרין-אלגביש, OpenValley

באה לבקר במאורת הנמר: שירי גרין-אלגביש, מנכ
באה לבקר במאורת הנמר: שירי גרין-אלגביש, מנכ"לית OpenValley. צילום: פלי הנמר

נדמה כי את המונח Startup Nation, שנטבע בעולם היזמות בקשר לישראל כבר לפני שנים, צריך היה לעדכן מזמן ולשנות לצמד המילים Startup City. אין מה לעשות – איך שלא נהפוך את הדברים, התבוננות פשוטה במפת הפעילות היזמית בישראל מציגה עשייה הממוקמת בעיקרה בגוש דן ובשרון. יזמים, משקיעים, אקו-סיסטם מפותח – את רובם תמצאו בין תל אביב להרצליה. ככל שמתרחקים מהן לפריפריה הגיאוגרפית של ישראל, המראה הולך ונעשה עגום למדי, ויש פחות ופחות חברות היי-טק וסטארט-אפים.

לאתגר הגדול – להפוך את ישראל כולה לאומת סטארט-אפ אמיתית – בחרו להיענות מייסדי רשת מתחמי היזמות OpenValley, שאת מנכ"לית החברה, שירי גרין-אלגביש, אירחתי באחרונה במאורת הנמר.

גרין-אלגביש סיפרה לי על הצורך הרב בהקמת אקו-סיסטמים באזורי הפריפריה הגיאוגרפית, שיהוו קרקע פורייה ליזמים המעוניינים לפתח את המיזמים שלהם במקומות אלה. היא ציינה כי רשת מתחמי היזמות של OpenValley עושה בדיוק את זה ופרוסה, נכון להיום, בשלושה ישובים: רמת ישי, יקנעם וקיסריה. הרשת נמצאת לקראת הקמת מתחמים נוספים באזור הצפון.

יזמות ליד הבית – במקום לנסוע שעות על גבי שעות

כיום, סטארט-אפים ויזמים שמתגוררים באזורים המרוחקים מהערים הגדולות, ושמעוניינים להתקדם ולהתפתח, חייבים להעתיק את מקום מגוריהם מהצפון או הדרום לתל אביב, או לנסוע שעות על גבי שעות בכל יום לעיר הגדולה. זהו אבסורד, שכן אזור ייחודי כצפון הארץ, לדוגמה, שמרכז מפעלי תעשייה רבים, מוסדות אקדמיים מובילים, נותני שירות מהמעלה הראשונה ועוד, לא מהווה אבן שואבת ליזמים, שבאופן טבעי צריכים היו לרצות ולהתמקם בסמוך לסביבות אלה, ולהקים את חברות הסטארט-אפ שלהם שם.

"בדיוק משום כך בחרנו להקים את מתחמי היזמות שלנו באזור הצפון – על מנת לבנות מערך הוליסטי מלא ליזמים, הנהנים מתשתית תפעול איכותית במתחמי היזמות והעבודה וליווי צמוד מטעם רשת המנטורים הוותיקים שלנו. בראשם עומדים יוסי אקרמן, לשעבר נשיא ומנכ"ל אלביט, ואופיר דובובי, ממקימי קמינריו", אמרה גרין-אלגביש.

היזמים המצטרפים לרשת של OpenValley חוברים לקהילה עסקית ענפה, המנגישה את המיזמים השונים לשותפים פוטנציאליים, משקיעים אסטרטגיים, חברות וקרנות הון-סיכון, ולרשת של קשרים, ידע והשראה. המתחמים מאפשרים ליזמים לעבוד בתנאי עבודה מגוונים ונוחים, המעניקים סביבה מאובזרת ומעוצבת.

"אין למעשה עוד רשת כמונו", מתגאה גרין-אלגביש. "אנחנו מבודלים משמעותית משוק מתחמי העבודה שפועל כיום בישראל. בשונה מיתר המתחמים, הקהילה העסקית שלנו נבחרת בקפידה טרם כניסתה למתחמים וכוללת אך ורק חברות המקדמות יזמות באשר היא. אנחנו עוטפים את החברות בליווי וייעוץ מטעמנו ככל הנדרש, ובאחוז משמעותי מחברות הסטארטאפ הממוקמות במתחמים אנחנו מקדמים מימון וגיוס כספי משקיעים או משקיעים באופן עצמאי".

אקדמיה לחדשנות ויזמות

בימים אלה עומדת הרשת בפני הקמת האקדמיה לחדשנות ויזמות ביקנעם, שתקיים מערכי לימוד והכשרה לארגונים, חברות בשלות ויזמים בתחומי היזמות וקידום תהליכי חשיבה חדשנית פנים ארגונית. "אנחנו משתלבים בתהליכי הובלת שינוי וחשיבה חדשנית בארגונים רבים, שרואים בנו כתובת מקצועית ללימוד והכשרת דרגי הניהול בחברה. כרשת המונעת מתוך חזון לקידום ופיתוח תחום החדשנות, היה זה טבעי מבחינתנו להקים מתחם ייעודי ללימודי יזמות, שיאפשר למידה מקצועית, בתוך האקו-סיסטם עצמו, וישלב תוכן לימודי לצדBest Practice של יזמים ושחקנים משמעותיים נוספים בזירת היזמות", ציינה.

גרין-אלגביש ואני מכירים קרוב ל-20 שנה וכנמרי קרבות ותיקים, ראינו את שוק מערכות המידע ותחום ההיי-טק הישראלי מתפתחים והולכים, משנים את פניהם משנה לשנה. החזון לייצר מקפצה משמעותית לתחום היזמות והטכנולוגיה משותף לכולנו, אבל אין לי ספק שרשת OpenValley מביאה עמה לעשייה הישראלית מודל בעל חשיבות לאומית, ומעל הכל הזדמנות מקיפה ואיכותית לקידום סטארטאפים ויזמים באשר הם.

תגיות: , ,

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *