2 בספטמבר 2018 פלי הנמר

ביקרו במאורת הנמר: איגור סרני, דניאל ולדזיאנובסקי וזואי סבר, Artdi group

מאורת הנמר מארחת בדרך כלל אנשי היי-טק – בכירים, וגם בכירים פחות, יזמים ועוד מכל טוב הענף המשגשג שלנו. מדי פעם אני שמח להרחיב עוד את האופקים ולארח גם אנשים ממגזרים אחרים. אחד המרתקים שבהם הוא תחום האומנות.

כך היה עם אנשי Artdi groupאיגור סרני, דניאל ולדזיאנובסקי וזואי סבר, שהתארחו במאורה לא מכבר. "במשך שני העשורים אנחנו מגשימים חלומות", העידה על הקבוצה סבר, אדריכלית וציירת (שילוב שאולי נראה לא קשור, אבל במחשבה שנייה, גם אדריכלות היא בעצם אומנות). "חלומות של עצמנו, חלומות ופנטזיות של ילדים ושל מבוגרים ששמרו את הילד הפנימי שבתוכם. אנחנו הופכים מציאות לפנטזיה".

המילים האלה יכולות להיראות לקורא מלאות פאתוס, אבל יש הרבה מאחוריהן. Artdi group כבר הגשימה חלומות רבים, הביאה לא מעט אור ושמחה ומייפה את הסביבה של כולנו. איך היא עושה זאת? רשות הדיבור לסבר: "אנחנו מכניסים לתוך הסביבה היומיומית צבע, אור ומשחק, מעוררים חשק לחלום. מעל 90 פסלים שלנו ממלאים את הרחובות, הכיכרות, הפארקים והיערות ברחבי המדינה".

אחד הפסלים של Artdi group. צילום: יח"צ

אחד הפסלים של Artdi group. צילום: יח"צ

הפסלים של הקבוצה עשויים בשיטה הייחודית שפיתח אנטוניו גאודי, האומן הנודע, שתכנן ובנה מקומות רבים, שבין הבולטים שבהם נמצאים כנסיית הסגרדה פמיליה (ובעברית: המשפחה הקדושה) ופארק גואל – שניהם אתרים מרהיבים בברצלונה. סבר אמרה כי "הפסלים שלנו צבעוניים ולא דומים לשום פסל אחר שניתן לראות בארץ או בעולם. הם נועדו לשנות לא רק את הסביבה, אלא את התודעה האנושית. מי שיכול לעצום עיניים ולדמיין שבאמצע העיר צומח לפתע עץ מרהיב צבעוני ומנצנץ יכול להבין את האושר שבהגשמת החלום ובהפיכתו למציאות".

"הפסלים שלנו אינם מיצג מוזיאוני", היא הדגישה. "הם עמידים לשינויי האקלים, מרגישים מצוין בכל מזג אוויר, לא מתכלים ולא דוהים – כמו הדמיון של כל אחד מאתנו. מותר לגעת בהם, מותר לטפס, לשבת, להתגלש, לשחק מחבואים. מותר גם סתם לנוח בצלם".

לסיכום אמרה סבר כי "אנחנו מאמינים בכל ליבנו שמקום יפה מוליד אנשים יפים – מבחוץ ומבפנים. מקום יפה מעורר השראה ורוגע, מעלה חיוך, מוריד לחצים ומחנך את תושבי סביבתו לחיים נינוחים יותר". וזה הלוא דבר שכולנו רוצים.

תגיות: , , , ,

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *