6 בספטמבר 2018 ''פלי הנמר''

באו לבקר במאורת הנמר: איילת קוטנר ואורי ניישטיין, פורסקאוט

באחר צהריים קיצי בשבוע שעבר הגיעו לבקר במאורת הנמר איילת קוטנר ואורי ניישטיין מפורסקאוט – אחת מחברות הסייבר המצליחות בישראל, שפעלה עד כה מתחת לרדאר. קוטנר היא סמנכ"לית ההנדסה של החברה בארץ וניישטיין הוא סמנכ"ל בכיר בה שאחראי על כל המחקר והפיתוח.

פורסקאוט היא חברת אבטחת מידע שהוקמה בשנת 2000 על ידי שישה מייסדים, ביניהם היו"ר, חזי ישורון, דורון שקמוני ועודד קומאי, ולפני קצת פחות משנה היא הונפקה בנאסד"ק. מטה החברה יושב בארצות הברית והמחקר והפיתוח – בארץ. פורסקאוט מתמקדת באבטחת אינטרנט של הדברים בארגונים ובעיקר במושג שבאחרונה מדברים עליו רבות – ויזיביליות, או נראות (Visibility).

נוף האיומים

מהי נראות בהקשר של אבטחת מידע? "כל נוף האיומים מגיע מהרשת וכיום, כשכל מכשיר – החל ממחשבים, עבור בשרתים ובטלפונים חכמים, ועד למקררים, נורות חכמות ומדפסות – מחובר לרשת, יש חשיבות רבה לכל חברה, בין אם הן חברות קטנות או ארגוני ענק, לדעת אילו מכשירים מחוברים לרשת, כדי להגן עליהם. הנראות היא היכולת לראות את כל המכשירים המחוברים לרשת ולגלות, לנטר ולשלוט על הגישה שלהם, לרבות מכשירי אינטרנט של הדברים. הדבר מאפשר לשפר ולחזק את הגנת נקודות הקצה ואת יכולת הריסון של איומים לרוחב הרשת הארגונית.

אף על פי שהיא קיימת כבר 18 שנים, פועלת פורסקאוט מתחת לרדאר. אולי לא ראיתם עליה כותרות ענק, אבל פורסקאוט היא אחת מבין שלוש חברות האבטחה הציבוריות הישראליות. שווי השוק שלה עומד על כ-1.4 מיליארד דולר וסך ההכנסות ב-2017 הגיע ל-220 מיליון. היא מעסיקה 1,000 איש והסניפים הגדולים שלה נמצאים בסן חוזה שבקליפורניה ובתל אביב. מספר העובדים במרכז המו"פ שלה בארץ עומד על כ-250.

מהי האסטרטגיה שלכם?
ניישטיין: "הסיפור שלנו הוא סיפור הצלחה של טכנולוגיה ישראלית. זה אמנם לקח זמן והיה תהליך ארוך, אבל כיום אנחנו עובדים עם לקוחות הפדרל והאנטרפרייז הגדולים בעולם. בשוק האמריקני אנחנו עובדים עם חברות פורצ'ן 1000-G2K, גופי ממשל, בנקים ומוסדות פיננסיים גדולים, מוסדות בריאות וחברות ענק. הסיבה שבאנו לבקר במאורת הנמר היא שאנחנו רוצים שיכירו אותנו גם כאן. אנחנו רוצים להמשיך לגדול ולצמוח, כשהפוקוס שלנו בישראל הוא סביב חדשנות בעולם הסייבר".

יצוין כי ניישטיין גדל בחברה. הוא הצטרף אליה עם הקמתה והיה עובד מספר שמונה. וזה בדיוק סוג העובדים שפורסקאוט מעסיקה ומחפשת. "אנחנו חברה שתומכת בעובדים, אנחנו גמישים ופתוחים לשינויים. אפשר להגיד עלינו שאנחנו אג'ייל. אין אצלנו סוליסטים, אנחנו חברה של עבודת צוות. אנשים באים ונשארים לתקופות ארוכות – לארבע-חמש שנים וגם ל-18 שנים. אחוזי העזיבה נמוכים מאוד ואחוזי הצמיחה גבוהים מאוד, ולראייה – רק בשנתיים האחרונות גייסנו 70 עובדים. כמו איילת, שהצטרפה לפורסקאוט לפני כשנתיים אחרי יותר מ-15 שנים בתחום הסייבר", אמר.

המוצר כשחקן צוות

מסתבר שגם המוצר הוא שחקן צוות בפורסקאוט. לדברי קוטנר, "הפתרון של פורסקאוט מוטמע בקלות ללא צורך בהתקנת תוכנה (Agent) על נקודות הקצה. הטכנולוגיה שלנו משתלבת עם כלי אבטחה שונים כדי לסייע לארגונים להאיץ את התגובה לאירועים, לשלב ביעילות בין מערכות ולאפשר אוטומציה של תהליכי אבטחה. אנחנו מתחברים לתשתיות קיימות מבלי לפגוע בכבודן".

הוא אמר כי "מנהלי תשתיות ו-IT לא צריכים להשליך פתרונות קיימים, ואחת המעלות שלנו היא שאנחנו מסוגלים לעשות אורקסטרציה של כל הפתרונות הקיימים אצל הלקוח".

מה האתגר הכי גדול שלכם?
"לפני 10 ו-20 שנה, רק מכשירים מועטים היו מחוברים לאינטרנט. כיום, לכל מכשיר הכי קטן יש שבב אלקטרוני, וכל מכשיר עם שבב מתחבר לרשת", אמרה קוטנר. "לרבות מהחברות שלנו יש מיליוני מכשירים ברשת, ויש גם ארגונים עם עשרות מיליונים. האתגר הוא להגן עליהם, גם כשמדובר בסדרי גודל כה עצומים".

תגיות: , , ,

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *