9 בינואר 2017 ''פלי הנמר''

באו לבקר במאורת הנמר: דותן בוכסווילר וקרין נצר, געש תאורה

לפני ימים אחדים הגיעו לבקר במאורת הנמר דותן בוכסווילר, מנכ"ל געש תאורה, וקרין נצר, סמנכ"לית השיווק של החברה.

הסיפור של געש תאורה הוא סיפור המסע של חברה קיבוצית שעשתה מפנה מהתעשייה המסורתית להיי-טק ולחדשנות. לא מדובר בסטארט-אפ צעיר אלא בחברה בת יותר מ-50 שנים, בבעלות מלאה של קיבוץ געש, והיצרנית היחידה בישראל של פתרונות תאורה כוללים לשוק הטכני והמקצועי (תאורת רחוב, תאורה למוסדות ציבור, בנייני משרדים, ומבני תעשיה ומסחר).

השניים סיפרו לי על המהפך המעניין שעשתה געש תאורה ואיך היא המציאה את עצמה מחדש. "היינו חברה עם מוניטין מצוין ועם קטלוג עב-כרס של מוצרי תאורה איכותיים, אך עם פרוץ מהפכת ה-LED הבנו שרובם יהפכו במהרה ללא רלוונטיים. החלטנו לעשות מהפך – מתעשיה מסורתית לחברה טכנולוגית, מחשמל לאלקטרוניקה. נדרשנו לחשוב מחוץ לקופסה על פתרונות שיעניקו לנו יתרון תחרותי מול השווקים – בארץ וכמובן בחו"ל. כדי לעמוד בהתפתחויות הגלובליות הבנו שלא מספיק להצטרף למהפכת ה-LED העולמית, אלא יש צורך לעשות צעדים שיציבו את געש תאורה בחזית הטכנולוגיה, ביניהם לפתח מוצרים פורצי דרך ולהיכנס לתחומים חדשים ומאתגרים", אמר בוכסווילר.

"כך", הוסיף, "החברה עברה תהליך מהפכני בכל התחומים – מהפן הניהולי והארגוני, דרך פתיחת מפעליה לתהליכי אוטומטיזציה ורובוטיקה ועד למחשבה טכנולוגית עדכנית, שיוצרת פתרונות לערים חכמות ומתכתבת עם תחום האינטרנט של הדברים בתאורת החוץ".

בנוסף, הם סיפרו לי על אפולו – גוף תאורה חכם ומעוצב מתוצרת החברה, בטכנולוגיית LED, שמערכת הבקרה שלו מבוססת Wi-Fi. הגוף מיועד להשתלב בקונספט האינטרנט של הדברים ומיועד לתת מענה חסכוני ועדכני לדרישות העיר החכמה.

השניים ציינו שאפולו הוא גוף תאורה חכם, שמערכת השליטה מבוססת ה-Wi-Fi שמוטמאת בו מאפשרת תקשורת רציפה עם מרכז הבקרה העירוני ואפיון תרחישי בקרה עבור כל אחד מגופי התאורה הללו באופן עצמאי. כמו כן, ניתן לשלב בו רכיבים חיצוניים שמסייעים בניהול העיר החכמה, לדוגמה מצלמות אבטחה, גלאים וחיישנים לניטור תנועה וניטור מזג אויר, ו-Wi-Fi עירוני.

התקשורת אל מול מרכז הבקרה העירוני והשליטה באמצעות מכשירים ניידים חכמים לא דורשת תשתית מיוחדת, מה שמקל מאוד על ההטמעה והיישום. מיד לאחר התקנתו מתבצעת אקטיבציה, שמאפשרת את הפעלת הבקרה על גוף התאורה ואת התקשורת עם מרכז שליטה ובקרה עירוני מבוסס ענן.

גם מערכת מדידת ההספק המוטמעת באפולו מדויקת ומגוונת, אמרו בוכסווילר ונצר. היא עוקבת אחר צריכת האנרגיה והביצועים 24/7, ומאפשרת חיוב אוטומטי ומעקב אחר תקלות.

"הודות לשימוש ברכיבים בתחום ה-LED של פיליפס (Philips) ולמערכת התקשורת המובנית שבו, אפולו הוא אחד מגופי תאורת הרחוב החסכוניים ביותר הקיימים כיום", אמרו.

פרויקטים בכמה ערים

אורחיי ציינו שלמערכת האופטית נבחרה טכנולוגיה המבוססת על מגוון עדשות, שמאפשרת גמישות, כך שניתן לתת פתרון לצרכים שונים ולהתאים את אופן ההארה למיקום ספציפי. כל כביש, שביל ופארק יכולים לקבל את עוצמת ההארה הייחודית והאופטימלית עבורם. בתכנון ההנדסי הושם דגש מיוחד על פיזור חום מיטבי ונערכו בדיקות, ניסויים ואנליזות מקיפות, על מנת להבטיח את יציבות ועמידות מקורות האור, המערכת האופטית ואורך חיים ממושך לגוף התאורה.

לדבריהם, פיתוח גוף התאורה החכם נבע מהתובנה שעמודי וגופי תאורה מהווים "שטח נדל"ני" יקר באזורים אורבניים, ויכולים לשמש למגוון יישומים נוספים, מעבר לפונקציה הבסיסית שלשמה נועדו. המרכיבים הנוספים שיכול לכלול אפולו, דוגמת המצלמה והחיישנים השונים, הופכים אותו לחלק משמעותי מהשליטה והבקרה בעיר. עוד יצוין שהגוף החדש תוכנן כך שיוכל גם להשתלב עם טכנולוגיות עתידיות שיתפתחו בתחום.

אפולו כבר הצליח להרשים מנמ"רים ובכירים בעיריות שונות, שהחלו להתקין עשרות יחידות של גוף התאורה החכמה במסגרת פרויקטים גדולים יותר שמבצעת געש של החלפות תאורה בערים ויישובים, אמרו בוכסווילר ונצר. הם ציינו כי מגמה זו הולכת ומתחזקת עם כניסת התקצוב הממשלתי ועידוד תהליכים של התייעלות אנרגטית ועיר חכמה.

לסיום, הם אמרו לי שגעש תאורה הקימה באחרונה חברה בת בשם מטרו-קונטרול, שתהיה אחראית על הפעילות בחו"ל ותתפעל את השיווק, המכירות, התמיכה הטכנית וניהול הפרויקטים ברחבי העולם.

תגיות: , ,

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *