7 בנובמבר 2016 ''פלי הנמר''

באו לבקר במאורת הנמר: כרמית מורן ואורן אליאס, Robo-group

לפני מספר ימים הגיעו לבקר במאורת הנמר כרמית מורן, מנכ"לית רובוטק, ואורן אליאס, מנהל החדשנות של CoderZ. שתי החברות הן מקבוצת Robo-group, שמתמחה בכל מה שקשור לחינוך טכנולוגי.

בתחילת הפגישה אמרו השניים כי "אנחנו מביאים לקדמת השיח החינוכי מקצועות לימוד טכנולוגיים כמו רובוטיקה – תחום שבשנים האחרונות זוכה לפופולריות בקרב התלמידים והמורים".

מורן ואליאס יודעים על מה הם מדברים. קבוצת Robo-Group היא אחת מחברות הטכנולוגיה הוותיקות בישראל – היא פועלת מעל ל-30 שנים. "בפעילותנו אנחנו רואים חשיבות עליונה בהבאת ענף הרובוטיקה לכל תלמיד בארץ – הן במרכז והן בפריפריה. בכל כיתה הלימוד נעשה בקצב אישי, בשלבים ועל פי רמות קושי שונות", הסבירו.

עלייה ניכרת בביקוש ללימודי רובוטיקה

כבר כיום, רבים מבין מאות אלפי התלמידים בבתי הספר בישראל התנסו ברובוטיקה, שכן זה הפך בשנים האחרונות למקצוע מבוקש מאוד – אבל זה לא מספיק, לטענתם. "לצערנו, מערכות חינוך בערים רבות טרם הבינו את הפוטנציאל של המקצוע ואת האפשרות שהוא יכול לתת לתלמיד כלים פרקטיים לחיים", אמרו.

חשוב לציין שתחום החינוך הטכנולוגי, ה-Ed-tech, שכולל את הרובוטיקה בתוכו, זוכה לעדנה רבה בעולם ונמצא בצמיחה מתמדת. על פי הנתונים, ב-2015 עמד תקציב ה-Ed-tech במערכות החינוך בעולם על 43 מיליארד דולר וצפוי לגדול ל-94 מיליארד ב-2020.

לדברי מורן, "גם בישראל מקצוע זה יוצר עניין וניכרת עלייה בביקוש ללימודים – ובעיקר לתחרויות מקומיות וארציות".

מורן סיפרה לי שהיא משמשת כמנכ"לית רובוטק משנת 2003. מאז כניסתה לתפקיד, אמרה, החברה רושמת הישגים רבים ונמצאת בעלייה מתמדת במכירות. בנוסף, היא הייתה בין הגורמים הבולטים בהכנסת תחום הרובוטיקה במסגרות הא-פורמליות, דחיפת תחרות First ברחבי הארץ, והנגשת טכנולוגיות רובוטיקה בגני ילדים ובבתי החולים בארץ.

"הרובוטיקה מפתחת מיומנויות חשיבה ואוריינות טכנולוגית הנדרשים לכל התלמיד בכדי להשתלב בעולם טכנולוגי גם בעתיד. עולמות ההיי-טק משוועים לכוח אדם איכותי", הוסיפה.

וזה עוד לא הכול: שניהם סיפרו ש-Robo-Group השיקה באחרונה את מערכת CoderZ – סביבת למידה אינטרנטית ללימוד תכנות והנדסה באמצעות רובוטים.

התוכנה מאפשרת לתלמידים להתנסות בפתרון בעיות באמצעות קוד בצורה נגישה ופשוטה, תוך היצמדות לגישה הבינתחומית הנהוגה בעולם – ה-STEM (ר"ת Science, technology, engineering and mathematics). אליאס הסביר: "המוצר מאפשר למידה בסביבה אינטר דיסציפלינארית של מקצועות המדע, הטכנולוגיה, ההנדסה והמתמטיקה, תוך מתן ההקשר הנדרש בכדי לייצר מוטיבציה פנימית מחד והטמעת מקצוע התוכנה דרך רובוטיקה מאידך".

 

תגיות: , , , , ,

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *