19 באוקטובר 2017 פלי הנמר

באו לבקר במאורת הנמר: מזי גלאור ואייל גולדמן, יבמ

באחרונה התארחו במאורת הנמר מזי גלאור, סמנכ"לית שיווק ותקשורת ביבמ (IBM) ישראל, ואייל גולדמן, דובר החברה. השניים נחשפו לפילוסופיית הנמר ואף זכו לעותק מספרי החדש, להיות נמר – להיות אדם טוב יותר – ולא נשארו אדישים.

במהלך המפגש נוכחתי לדעת כי הסניף הישראלי של ענקית טכנולוגיית המידע ממשיך להתפתח ולהתרחב – ואף הוקמה ממש באחרונה מעבדת פיתוח תוכנה בת שבע קומות במגדל השחר היוקרתי בגבעתיים (ניתן לראותו מנתיבי איילון, בצמוד למתחם הבורסה). במעבדה אחת עובדים יחד מאות מפתחים וחוקרים מתחומי הבינה המלאכותית, הסייבר, הענן, האנליטיקה, האחסון ועוד.

המעבדה החדשה היא המרכז השישי של יבמ בישראל, בפריסה ארצית. זאת, לצד מטה החברה בפתח תקווה, מעבדת המחקר בחיפה, מעבדות הפיתוח בירושלים ובתל אביב והמרכז למצוינות הסייבר באוניברסיטת בן גוריון. המוחות הישראלים ממשיכים לייצא מכאן אל העולם חידושים טכנולוגיים פורצי דרך ולהביא גאווה לכולנו.

בשנים האחרונות, אסטרטגיית החברה מתמקדת במתן פתרונות קוגניטיביים לארגונים (וביניהם כלים מעולמות הבינה המלאכותית ולמידת המכונה), ענן וסייבר. מחשב העל שלה, ווטסון (Watson), ממשיך לסייע לרופאים, לכוחות הביטחון, לאנשי חינוך ולאנליסטים להתמודד עם האתגרים המצויים בדטה ההולכת וגדלה. אגב, על פי מנכ"לית החברה העולמית, ג'יני רומטי, עד סוף 2017, לא פחות ממיליארד איש ייהנו מפרותיו של ווטסון .

גלאור ציינה כי "ווטסון צובר תאוצה גם בישראל ומסייע לעוד ועוד מגזרים גם במשק הישראלי. אני שמחה לראות את התנופה של הבינה המלאכותית בארץ, ומקווה כי ארגונים נוספים יאמצו לחיקם את הפלטפורה של ווטסון ויפתחו פתרונות שיאפשרו להם להתמודד טוב יותר עם המהפכה הטכנולוגית בת ימינו".

תגיות: , , , ,

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *