8 באוגוסט 2016 ''פלי הנמר''

באו לבקר במאורת הנמר: מיכאל אזולאי, עמיר צרויה ומוטי סדובסקי

למאורת הנמר הגיעו באחרונה מכרים ותיקים: מיכאל אזולאי, יזם ויו"ר פעיל, ועמיר צרויה, יזם ומנכ"ל של הסטארט-אפ המבטיח טוקואורו (Tukuoro), מלווים במוטי סדובסקי, יועץ אסטרטגי.

במהלך הביקור במאורה העלינו זיכרונות מרגשים מימי דיגיטל וקומפאק, אך הדגש היה על הפיתוח של טוקואורו – מערכות מידע ארגוניות בהן הקלט יהיה מבוסס על זיהוי קולי.

אורחיי סיפרו לי שהפתרון שמפתחת החברה מייעל את עבודת אנשי השטח ומאפשר להם לבצע משימות קלט למערכות ארגוניות בדיבור (במקום הקשה) – בכל שפה. כך, במקום להקליד את המידע לתוך טופס מייגע, איש השטח (טכנאי, איש שירות, מכירות, קול סנטר וכו'…) פשוט מדבר אל האפליקציה הארגונית, וטוקואורו מבצעת את העיבוד והפיכת הקול למידע "המוכר" לה.

המערכת לומדת את האפליקציה הארגונית ואת אוצר המילים שבה ומגיעה לדיוק של 95% בזיהוי המידע הקולי – הם אמרו לי. באופן דומה יכול איש השטח לתשאל את מערכת המידע בקולו ולקבל מידית את התשובה מתוך מאגרי המידע – גם בקול.

טוקואורו תומכת בקישור ואינטגרציה עם מערכות CRM ו-ERP של אורקל (Oracle) ו-Salesforce, וניתן להוסיף בקלות תמיכה במערכות נוספות כגון קול סנטר.

"מממשים את מה שאומרים אנליסטים בכירים"

"אנחנו מממשים במערכת ובחזון של טוקואורו את מה שאומרים אנליסטים מוכרים בעולם", אמר אזולאי. הוא ציטט את מרי מיקר, אנליסטית בכירה ב-KCPB מעמק הסיליקון, שאמרה שהקול צריך להיות ממשק המשתמש הבא, ושהשימוש בקלט מבוסס קול ייעל מאוד את תהליך העבודה ויקל על משתמשי המערכות.

הזדהיתי עם הרעיונות האלה, בפרט לאור העובדה שחזרתי באחרונה מניתוח ושאני מוגבל בפעילות יד ימין. אמרתי לאורחיי ש-"היכולת לדבר עם המחשב במקום להקליד היא פיתוח שמקל על כל משתמשי המערכות ובמיוחד על אלה המוגבלים ביכולתם להקליד".

סדובסקי ציין כי "יישום קלט באמצעות קול יקל בנוסף על הנגשת אתרים לבעלי מוגבלויות, כפי שקבעה הכנסת".

"ישנם אין סוף שימושים אפשריים להקלטה קולית המשולבת באפליקציה הארגונית והמערכת נמצאת כיום בניסוי במספר ארגונים גדולים מכל המגזרים", אמר צרויה.

השלושה סיפרו לי שטוקואורו נמצאת בתחילת דרכה ובתהליך גיוס ראשוני. החברה מעוניינת בהשקעה שתאפשר לה למקד את פעילותה בשווקים הרלבנטיים בארצות הברית ובאירופה.

סיכמתי את הפגישה בכך שאמרתי להם: "אתם בכיוון הנכון עם פוטנציאל אדיר".

תגיות: , , ,

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *