24 במאי 2018 ''פלי הנמר''

בא לבקר במאורת הנמר: אלון מרק

השבוע בא לבקר במאורת הנמר אלון מרק. הוא אמנם לא קשור במישרין לתעשיית ההיי-טק, אבל הוא איש מאוד מעניין, ולכן חשבתי שתרצו להכיר אותו.

מרק נולד ב-1981 בפתח תקווה, שאותה הוא מכנה "פלא ארכיטקטוני ניאו-קלאסי". מיודענו מתמחה ופועל בעיקר בתחומים שקשורים למזרח הרחוק ולרוחניות: רפואה משלימה, אמנויות לחימה, זן, ניו-אייג' בכלל ובודהא.

כך הוא סיפר לי על עצמו: "ניסיון ההוראה שלי עשיר ומגוון, וכולל מכללות לרפואה משלימה, מכוני יוגה ובתי ספר לאמנויות לחימה. למדתי בחוגים לפילוסופיה, לימודי מזרח אסיה ומדעי הדתות באוניברסיטת תל אביב ובאוניברסיטת אוסלו. כנראה שלעולם לא אסיים את הדוקטורט שלי בנושא זן-בודהיזם ואמנויות הלחימה, אבל לפחות יצא לי ללמד במשך שלוש שנים קורס באוניברסיטת תל אביב תחת הכותרת לחתוך בחרב החכמה".

מרק הפיץ את הידע שלו גם באמצעות הרדיו: "העברתי סדרת הרצאות ברשת א' של קול ישראל (אז עוד תחת רשות השידור) על הקשר בין תרבות הזן היפנית לסמוראים וכן בנושא רוחניות מודרנית – ניו-אייג'", אמר.

רוחניות בקצת יותר קלילות

"כמומחה לרוחניות מודרנית ולמסורות הרוחניות של מזרח אסיה (בעיקר זן וטנטרה) אני מוקסם מהאלטרנטיבות שהן מציעות לעולמנו הפוסט מודרני המנוכר והסתמי, שמלא במידע אבל חסר ידיעה חווייתית, שמחפש 'קשרים' אבל חושש מהתמסרות", ציין.

"יחד עם זאת", אמר מרק, "מעולם לא קיבלתי את הרצינות התהומית שכוללת את החוקים והכללים, את השבועות המתחסדות ואת הטקסיות, המגוחכת לפעמים, של מסורות אלה. מבחינתי, עומק רוחני אמיתי תמיד מלווה בקלילות. סביר להניח שגנבתי את הציטוט הזה מניטשה, אבל אני עדיין עומד מאחוריו. זו משמעות האמרה הטנטרית: יוגי אמיתי ניכר בצחוקו".

על כך בדיוק כתב מרק את ספרו לצחוק על הבודהא. כמו כן, הוא מנהל דף פייסבוק (Facebook) בשם רוח שטות, ובו עדכונים, תרגומים, מידע על הרצאות ופעילויות.

לסיום, מציין מרק בכמה משפטים את מאורת הנמר: *ללא ספק, זהו המשרד מעורר ההתפעלות והמיוחד ביותר שבו התארחתי. באשר תלך בחלל יוצא דופן זה תיתקל בעיניו החודרניות של בן למשפחת החתולים הגדולים, מביטות בך ומעוררות הערצה ויראה. אף על פי שאיני מורגל בסביבה משרדית – הרגשתי בבית החל מהרגע הראשון, הודות לאווירה המיוחדת ולאירוח הלבבי".

תגיות: , , , ,

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *