12 באפריל 2016 ''פלי הנמר''

בא לבקר במאורת הנמר: אמיר אורעד, מנכ"ל סייסנס

השבוע בא לבקר במאורת הנמר אמיר אורעד, מנכ"ל סייסנס (Sisense).

אורעד סיפר לי כי ממשרדיה המעוצבים בנמל תל אביב, סייסנס הישראלית תוקעת יתד בשוק ה-Big Data הגלובלי, ששוויו מוערך ב-33 מיליארד דולר. הסטארט-אפ, שעד כה גייס קרוב ל-100 מיליון דולר, מחזיק מרכזי פיתוח ומכירות בתל אביב ובניו-יורק, מהם שוקדים עשרות מהנדסים על פיתוח הטכנולוגיה שבבסיס מוצריה. לדברי אורעד, "הטכנולוגיה הזו עומדת לחולל מהפכה באופן שבו ארגונים מנתחים מידע – מהפכה שבמובנים רבים כבר החלה".

בנוסף לפיתוח, סייסנס עסוקה כל העת בגיוס לקוחות נוספים, כדי להמשיך את מגמת הגידול שבו היא מצויה בשנים האחרונות. לצורך כך, ציין אורעד באוזניי, החברה מחזיקה במערך של שיווק ומכירות. כבר כיום כוללת רשימת הלקוחות שלה שמות כמו סמסונג (Samsung), פיליפס (Phillips), סוני (Sony) ו-eBay.

לנוכח הגידול בפעילות, אורעד יודע לספר שסייסנס מתכננת להכפיל בשנה הקרובה את מצבת כוח האדם שלה, שכוללת כעת כ-220 עובדים. החברה מגייסת כבר עתה מהנדסי תוכנה, מומחי BI, אנשי שיווק, מכירות ועוד למשרדיה בתל אביב ובניו-יורק.

מה הייחוד שלכם?
"אנחנו פועלים בשוק שיש בו הרבה מאוד שחקנים, חלקם ותיקים כמו מיקרוסופט (Microsoft) ויבמ (IBM), אבל הייחוד של סייסנס הוא בכך שמדובר בחברה שמונעת על ידי חדשנות טכנולוגית. זו חדשנות שהיא לא 'בעלמא', אלא כזו שמיתרגמת באופן מיידי לערך עבור משתמשי קצה.

המהפכה הטכנולוגית שסייסנס הציגה לעולם בתחילת העשור הנוכחי מורכבת משני חלקים: In-Chip Analytics, שמאפשרת לתוכנה שלנו לנצל את הכוח של מערכות מחשוב מודרניות על מנת לעבד כמויות אדירות של מידע במהירות, בלי צורך בחומרה יקרה וייעודית או מידול מורכב של הנתונים בשלב הכנת המידע לניתוח; ו-Single-Stack, שהיא ארכיטקטורה שמכניסה לתוך מוצר אחד הרבה מאוד חלקים, שבעבר נדרשו כלים ייחודיים עבור כל אחד מהם: מידול, ויזואליזציה, ETL ועוד. הארכיטקטורה הזו מחליפה את 'פס הייצור' המסורתי שהיה נהוג עד כה.

השילוב בין שני אלה מביא לכך שסייסנס מסוגלת מצד אחד להתמודד עם דטה מאוד מורכב, ומצד שני, התהליך הרבה יותר פשוט. לכלי BI מהדור הקודם היו יכולות חזקות מאוד בתחום ניתוח הנתונים, אבל הם היו כלים כבדים שלא נתנו אפשרויות של 'עשה זאת בעצמך' למשתמשים עסקיים ויצרו מעמסה גדולה מאוד על אנשי ה-IT. אלה היו אז הגורם היחיד שיכול היה לעבוד עם מאגרי נתונים גדולים ולהפיק דו"חות במענה לשאלה עסקית ספציפית.

כיום יש גל של כלים חדשים, שהם הרבה יותר פשוטים לשימוש, אבל היכולות שלהם בתחום הדטה מוגבלות. סייסנס נותנת מענה לשני הדברים ומאפשרת לכל עובד מן השורה, עם מחשב שולחני רגיל, להשתתף במהפכת ה-Big Data וניתוח הנתונים, כך שלא כל המעמסה נופלת על מחלקת ה- IT".

לדברי אורעד, "התוכנה שלנו קלה ופשוטה עבור משתמשים שעובדים עם מידע ממספר רב של מקורות: כל אחד יכול לשאול את כל השאלות, וכל אחד בכל רמה יכול לשלב כמה מקורות מידע על מנת להגיע לתוצאות ברורות ומהירות על גבי דשבורדים ויזואליים, שמשתמש בלי רקע טכני נרחב יכול לנצל בקלות כדי לנתח מידע".

התוכנה שלכם עוזרת גם למשתמש העסקי וגם למנמ״ר?
"אכן. היא מסייעת לכל הגורמים הרלוונטיים, החל ממשתמש הקצה העסקי ועד למנהל המערכת, שנמצא בקצה השני של התהליך. המשתמשים העסקיים, הלא טכניים, שמשתמשים במערכת של סייסנס תלויים בעיקר בעצמם בכל מה שנוגע לדטה, ניתוח נתונים, הפקת דו"חות ועוד. אבל גם אנשי ה-IT מרוויחים מהסיפור הזה, פעמיים: קודם כל – ההטמעה מתבצעת בתוך שעות או ימים במקום שבועות או חודשים, כפי שקיים במערכות מסורתיות. זאת, מאחר שצריך להטמיע רק כלי תוכנה אחד, שבנוי כדי לספק תוצאות מהירות בלי שתהיה סביבו השקעה מסיבית של משאבים או עקומת למידה ארוכה. אבל יתרה מכך, בהמשך הדרך המערכת חוסכת להם את כאב הראש המתמשך שכרוך בלהפיק דו"חות חודשיים או רבעוניים לפי הגחמות של המשתמשים העסקיים.

סייסנס נותנת למנהל או למנהלת לראות ולנתח את המידע בעצמם, מתי שהם רוצים, ולקבל תשובות מיידיות בכל פעם שיש להם שאלה חדשה. זה אומר שלא צריכים לרוץ בחזרה ל-IT במקרה שצריך לשנות משהו בדו"חות, להפיק דו"ח חדש או סתם למצוא תשובה לשאלה ספציפית 'אד הוק'. אלה דברים שבעבר היו יכולים לקחת ימים ושבועות של עבודת IT וסייסנס מסירה אותם מהאג'נדה".

מה אתם צופים ל-2016?
"אנחנו רוצים לשמור ולחזק את מעמדנו כחברה שבנויה על חדשנות טכנולוגית וכשחקן מוביל בשוק ה-BI הגלובלי, והמשמעות המיידית של זה היא הרחבת פעילות וגיוס מאות עובדים חדשים. התחלנו את השנה עם גיוס הון של 50 מיליון דולר בהובלת קרן בסמר ונצ'ר פרטנרס, כך שסך כל הגיוסים של החברה עומד על 100 מיליון דולר. אנחנו מתכננים להכפיל את מצבת העובדים בארץ ובניו-יורק, וכן להתרחב למיקומים חדשים.

האתגר הוא מצד אחד לגדול במהירות, אבל מצד שני להמשיך להביא את האנשים הטובים ביותר. אנחנו מגייסים בכל המחלקות, החל ממהנדסי תוכנה, מחשבים ותעשייה וניהול, ועד לאנשי שיווק ומכירות".

אורעד סיכם באמרו כי "כיוון שהדטה בעולם גדל מדי יום והולך ונהיה מורכב יותר, אנחנו צופים שיותר חברות יאמצו את הפתרון שלנו לניתוח מידע ושנגדיל את רשימת הלקוחות שלנו – שכבר כיום כוללת אלפי משתמשים ברחבי העולם – בקצב אקספוננציאלי".

תגיות: , , , ,

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *