28 באוגוסט 2018 ''פלי הנמר''

בא לבקר במאורת הנמר: גיל-עד חריש, לשובע

באחרונה בא לבקר במאורת הנמר גיל-עד חריש, המייסד והיו"ר הפעיל (בהתנדבות) של עמותת לשובע.

לשובע היא עמותה שאין להמעיט בחשיבותה: מטרתה היא להבטיח לנזקקים הנמנים על המאיון התחתון את הצרכים הבסיסיים ביותר לאדם. היא עושה זאת באמצעות 30 מוסדות הפזורים ברחבי הארץ.

חריש סיפר לי כי העמותה מפעילה 20 בתי נוער בשם קדימה לחינוך משלים של ילדים ונוער בפריפריה החברתית והגיאוגרפית. 10 מהם נמצאים בתל אביב ובשאר גוש דן, ועשרת האחרים פרושים מקריית שמונה ועד ערד ואופקים. עם קרוב ל-1,000 חניכים, מטרת בתי הנוער היא לצמצם חסכים, לגשר על פערים ולהבטיח את השתלבותם בעתיד במרכז החברה ולא בשוליה המסוכנים. צוות ההדרכה כולל 110 מתנדבי שנת שירות ובנות שירות לאומי.

העמותה מפעילה בנוסף שישה בתי מחסה להומלסים – ארבעה לגברים ושניים לנשים, שמעניקים להם מיטה נקייה, רחצה, בגדים, טיפול רפואי ותחילת הליך השיקום. כל זאת ללא תשלום. עוד היא מפעילה שלוש מסעדות (בתי תמחוי) – בתל אביב, עכו וכרמיאל, שבהם יכול כל אדם לקבל ארוחה מלאה ומשביעה, ללא שאלות ותשלום; בגד – שירות איסוף וחלוקה של בגדים מיד שנייה; וטל-לשובע – חבילה סלולרית מוזלת ומסובסדת לנזקקים, במחיר של 35 שקלים לחודש, שכוללת שיחות, הודעות וגלישה בנפח של שישה ג'יגה-בייט. מאחר שלנזקקים אין פעמים רבות כרטיס אשראי, החבילה חוסכת עבורם את הצורך בכרטיסי חיוג יקרים.

פעילות העמותה נסמכת על תמיכות מהעיריות ומהממשלה, שמהוות כ-20% מתקציבה; תרומות כספיות מחברות, יחידים וקרנות; תרומות מזון והצלת עודפי מזון; וכ-200 מתנדבים קבועים שפועלים בהתמדה וברציפות במוסדותיה. חריש הדגיש כי "אנחנו זקוקים למתנדבים רבים נוספים, במיוחד מתחום ההיי-טק, להדרכת יישומי מחשב, סיוע בהכנת שיעורי בית, הדרכת חוגים וחונכים אישיים. כמו כן, אנחנו זקוקים למתנדבים במסעדות לשובע, לצורך הגשת הארוחות ונהיגת רכבים לאיסוף עודפי מזון ממוסדות ואולמות אירועים".

תרומות כספיות ניתן להעביר ללשובע באמצעות אתר העמותה ואם אתם רוצים להתנדב בה, אתם מוזמנים ללחוץ כאן. אין ספק שבכל אחד משני המקרים תעשו מצווה, במיוחד לקראת החגים.

תגיות: , ,

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *