11 באוקטובר 2018 ''פלי הנמר''

בא לבקר במאורת הנמר: גיל-עד חריש, עמותת לשובע

עמותת לשובע היא מפעל חייו של גיל-עד חריש שביקר במאורה של הנמר הפעם. חריש הוא מייסד ויו"ר פעיל (מתנדב) של עמותת לשובע. הוא בן 69, נשוי, אב לשלושה ילדים, סב לשבעה נכדים וגם עו"ד (בדימוס).

כפי שניתן ללמוד מאתר האינטרנט שלה, עמותת לשובע, אשר פועלת החל משנת 1990 באמצעות 29 מוסדות ברחבי הארץ, שמה לה למטרה להבטיח לכל נזקק באשר הוא, את הצרכים הבסיסיים ביותר לאדם: חינוך מזון ומחסה.

המוסדות שבהם פועלת העמותה כוללים 20 בתי נוער "קדימה" לחינוך משלים של ילדים ונוער בפריפריה החברתית והגאוגרפית – מקרית שמונה ועד ערד ואופקים, מהם 10 בתל-אביב ובגוש דן. בבתי הנוער קדימה מתחנכים בכל יום, כל השנה, כל השנים 970 חניכים. ומטרת העמותה היא לצמצם חסכים, לגשר על פערים ולהבטיח את השתלבותם של החניכים בעתיד במרכז החברה ולא בשוליה המסוכנים. צוות ההדרכה כולל 110 מתנדבי שנת שירות ובנות שירות לאומי.

עוד מעורבת העמותה בהפעלת 6 "גגונים" – בתי מחסה ומעונות לדרי רחוב – 4 לגברים ו-2 לנשים. במקום מוצאים ה"הומלסים" מיטה נקייה, אפשרות לרחצה, בגדים, טיפול רפואי ויכולים להתחיל הליך שיקום, וכל זאת, כמובן, ללא תשלום.

ללשובע 3 מסעדות, שיש המכנים אותן בתי תמחוי – בת"א, בעכו ובכרמיאל – בהם מוגשת ארוחה חמה מלאה ומשביעה לכל אדם, ללא שאלות ובחינם.

עוד אחראית לשובע על "בגד" – לאיסוף וחלוקה של בגדים מיד שנייה; על טל-לשובע – חבילה סלולרית מוזלת ומסובסדת לנזקקים, שעלותה רק 35 שקלים לחודש וכוללת שיחות והודעות ללא הגבלה וגלישה ו-6 ג'יגה, וזהו שירות שבא לפתור את המצב שבהיעדר כרטיס אשראי נאלצים נזקקים לכרטיסי חיוג יקרים.

פעילות לשובע נסמכת על תרומות כספיות, המתקבלות בשיטת "חבר מביא חבר", מחברות, יחידים וקרנות, ללא פרסום פומבי ו/או אירועי התרמה, כמו גם ללא מתרימים ועמלות. העמותה אוספת גם תרומות מזון ועוסקת בהצלת עודפי מזון.

היקף התמיכות של לשובע מעיריות ומהממשלה עומד על כ-20%. שיעור הוצאות הנהלה וההוצאות הכלליות ב-2017 היה 4.3%.

במוסדות של לשובע פועלים בהתמדה וברציפות כ-200 מתנדבים קבועים אבל חורש מדגיש כי בעמותה זקוקים עד מאוד למתנדבים רבים נוספים, במיוחד מתחום ההיי-טק. אלו יכולים להשתלב בהדרכת יישומי מחשב, עזרה בהכנת שיעורי בית, בהדרכת חוגים וכן כחונכים אישיים.

תגיות: , , , , , , , , ,

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *