27 בספטמבר 2016 ''פלי הנמר''

בא לבקר במאורת הנמר: דורון אופק, מנכ"ל SuSE ישראל

לפני ימים אחדים הגיע לבקר במאורת הנמר דורון אופק, מנכ"ל SuSE ישראל.

SuSE מציעה הפצות Linux לארגונים ומתמקדת בשוק העסקי. אופק מחזיר אותה בימים אלה לארץ, לאחר מספר שנים של היעדרות.

הוא אמר לי כי "אנחנו מציעים שירותי תמיכה, הדרכה ואת כל סדרת המוצרים של SuSE, בהם מערכות הפעלה, Clusters, תוכנות אחסון ומערכת ענן. יצרנו סינרגיה בין כל המוצרים שלנו ואנחנו בונים את המרצדס של עולם ה-Linux".

אופק ציין ש-"מדובר במערכת ענן אליה ניתן לחבר מערכות אחסון מוגדר תוכנה, מערכות של זמינות גבוהה, Live Patching ועוד. הייחוד של המערכות הללו הוא שהן מצליחות לספק לסביבת האנטרפרייז את כל שרתי הליבה הקריטיים, כולל מערכות ליווי ותשתית. כך, למשל, פיתחנו מערכות ניהול שמאפשרות לטפל במגוון של שרתי Linux, מכל ההפצות השונות, ולנהל אותן מלוח בקרה אחד. כמו כן, המערכת מאפשרת להתחבר ל-System center של מיקרוסופט (Microsoft), מה שמאפשר לנהל את כלל השרתים הארגוניים, בין אם מבוססי Linux או מיקרוסופט, מנקודה אחת".

"גאווה נוספת שלנו היא יכולות ההקמה של מחשוב הענן", אמר אופק. "המערכת שלנו מאפשרת להקים ענן פרטי או היברידי בטווח של כמה ימים במקום בחודשים ספורים, כפי שהדבר קורה בשיטות אחרות. היא גם מספקת כלי ניהול מרכזיים המתבססים על גרסה ייחודית שלנו ל-Open Stack, המאפשרת ניהול והקמה מהירים ויעילים".

מה מיוחד בהפצות של SuSE?
"יש לנו מערכת מיוחדת, שנקראת Live Update. היא מאפשרת ביצוע עדכונים תוך כדי עבודה, בלי לאתחל את השרתים, כולל בטיפול ותיקון של הקרנל. מדובר ביכולת שלא קיימת ברוב הפצות ה-Linux והדבר חיוני במיוחד לחברות שיש להן שרתי Linux שהן לא יכולות לסבול הורדה שלהם אפילו לכמה דקות.

דבר מעניין נוסף הוא האחסון מוגדר התוכנה שאנחנו מציעים. הוא יכול להיות מחובר למאגרי דיסקים או אחסון אחר, אבל בכל מקרה הופך את ניהול האחסון בארגון לווירטואלי. הדבר מוזיל בצורה דרסטית את עלויות האחסון. אנחנו מביאים בצורה הזו את מהפכת הוירטואליזיציה של השרתים אל עולם האחסון ומשנים אותו באופן רדיקלי".

אתם שחקנים קטנים בשוק. איך אתם מתמודדים עם הדגים הגדולים יותר?
"אנחנו מנסים להיות יצירתיים יותר ולהשקיע יותר. אנחנו עובדים עם הלקוחות ושמים אותם במרכז, לאו דווקא כספקים אלא כשותפים לדרך. SuSE היא הפצת ה-Linux השניה בגודלה. המעמד הזה מביא אותנו להתאמץ יותר ולנסות גישות שונות וחדשות. כבר כיום אנחנו מובילים את שוק מחשבי המיינפריים ואת ההתקנות של שרתים גדולים, מערכות ייעודיות לסאפ (SAP) ומערכות זמן אמת. 80% מהארגונים בעולם שמחזיקים שרתים גדולים עושים שימוש ב-SuSE. אנחנו מכוונים את המאמצים שלנו לגופים הגדולים במשק".

מה אתם מתכננים לעתיד?
"בחודשים האחרונים עשינו הרבה: הקמנו את מרכז המכירות ומינינו כ-30 שותפים, בהם אינטגרטורים, חברת הפצה ושותפי הדרכה. בשלב הבא נבצע הכשרות לכל השותפים,בהן הכשרות טכנולוגיות והכשרות לצוותי המכירות לכל האקו-סיסטם המקומי. ההכשרה הקרובה מתחילה בימים אלה. בהמשך, אנחנו מתכננים לטפל במרכזי התמיכה ובכוונתנו אף להקים בארץ מרכז פיתוח".

תגיות: , ,

Comment (1)

  1. יהודה

    לדעתי, סוסי מפספסת בגדול את ההזדמנות שהשוק מציע במיוחד כאשר רד-הט מתחרה על הנושא של האופן סטק. אם סוסי היתה יותר DEVELOPER FRIENDLY יתכן שהיתה מובילה.

    אך כל מתכנת בארגון SMB עד ENTERPRISE משנן CENTOS כמצוות אנשים מלומדה – כי זה מה שהורגלו לחשוב.

    ולכן סוסי חושבת שאם היא תחליף את התשתית הארגונית לCLOUD כמו ש REDHAT מציעה היא תישרוד. אומנם זה נכון, אך זה נראה שזה נגרר לכיוון אחר.

    אלמלא, היו פונים לסטאטאפים / למתכנתים בשפה שלהם ועונים על צורך אמיתי.
    סוסי יכולה להצליח – אם תענה על צורך אמיתי. (לא הכוונה להדגיש את הפיצ'ר היחידי שלה של HOTFIXES – תיקון בזמן אמת מבלי DOWNTIME)

    היום בעולם הBIGDATA מי שבאמת צריך חומרה ללא DOWNTIME – מיעוט.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *