13 בינואר 2016 ''פלי הנמר''

בא לבקר במאורת הנמר: ד"ר ליאור רותם

באחרונה ביקר במאורת הנמר ד"ר ליאור רותם, יועץ ומוביל פרויקטים אסטרטגיים בתחומים הטכנולוגיים והארגוניים.

הוא סיפר לי ש-"הופתעתי לגלות שבמאורת הנמר שוכנים להם גם טיגריסים, ברדלסים וחברי משפחה נוספים, זה ליד זה, בנחת ובשלווה. ביניהם, פלי הנמר מחייך  אל העולם ומחבק את כולם".

בשיחתנו עלו מספר נושאים הנוגעים במגמות העכשוויות בעולם המחשוב.

בנושא העיר החכמה/בטוחה ויישומה בישראל, גורס ד"ר רותם כי ערים רבות מנסות להוציא לפועל פרויקטים מסוגים שונים תחת כובע זה. לצערו, כפי שמתברר לרוב, מרכיבי התמונה הכוללת, הראייה לטווח ארוך והאינטגרציה הנדרשת לכלל פרויקטים אלה בסופו של דבר לא נלקחות בחשבון במלואן. כתוצאה מכך, התוצאות שונות ממודלים מצליחים הקיימים בעולם.

ד"ר רותם הוביל את תוכנית הפיתוח ואינטגרציית התוכנה בפרויקט העיר הבטוחה בבואנוס איירס. היה זה פרויקט בהובלתה של מר מערכות, בהיקף כולל של עשרות מיליוני דולרים, בו הוא שימש כקבלן משנה. בהמשך למד ד"ר רותם את המודלים המצליחים בעולם לשם ייעוץ ויישום עתידי.

מה לגבי האינטרנט של הדברים?

בנושא אחר, הוא מעריך כי בקרוב תגבר התחרות בתחום התקשורת עבור רכיבי האינטרנט של הדברים למיניהם. צוות בהובלתו מסיים בקרוב פיתוח שיאפשר את הנגשת פתרונות הסלולר באמצעות הדור השלישי לקהל הלקוחות שנמנע עד כה מפתרונות אלה עקב העלויות הגבוהות. הפתרון עומד בתאימות לדרישות האינטרנט של הדברים ויאופיין בעלויות נמוכות, בשרידות גבוהה וביכולות להתחבר לרשתות אד הוק.

לתפיסתו של ד"ר רותם, ניהול, שינויים ארגוניים והתפתחות טכנולוגית כרוכים בחבל הטבור עם תקשורת נכונה – הן בפן הבין אישי, הן בפן התקשורת הפנים ארגונית והן בתקשורת ההמונים לסוגיה. כיוון שכך, הוא בחר לעשות את עבודת הדוקטורט שלו בתחום תקשורת ההמונים, בנושא השפעתה של התקשורת כמעצבת מדיניות בכלכלה ובפוליטיקה בישראל.

ד"ר רותם הוא בוגר שני משרדי רו"ח (PwC ו-EY). הוא נכנס לעולם ה-IT דרך עולמות ה-BI, ה-ERP וה-CRM. בין תפקידיו בשנים האחרונות ניתן למנות מנהל חטיבת הסקטור הפיננסי במלם מערכות, מנהל תוכנית הפיתוח ואינטגרציית התוכנה בפרויקט עיר בטוחה בחו"ל ובאחרונה יועץ (מבצע) למנכ"ל הכנסת לתחומי המחשוב והטכנולוגיה.

תגיות: ,

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *