17 בדצמבר 2018 ''פלי הנמר''

בא לבקר במאורת הנמר: הצב – יונתן פפר

לפני ימים אחדים הגיע למאורת הנמר צב. לא כזה בעל שריון ומתהלך באיטיות, אלא יונתן פפר, חוקר, מייעץ, ומלמד חדשנות ומנטורינג.

לפפר רקע וניסיון מרשים בעולם העסקי ובאקדמיה: הוא מנטור לחדשנות בהארווארד ובמרכז הבינתחומי הרצליה, ומרצה ב-NYU. בנוסף, הוא משמש כמנחה מקצועי של תכנית המנטורינג של עמותת בוגרי יחידה 669. למיודענו תואר שני במנהל עסקים מאוניברסיטת קולומביה, תואר שני בפיתוח ארגוני ואנושי, והוא מסיים כעת את עבודת הדוקטורט שלו בנושא חדשנות ותרבות ארגונית.

מזה כעשור שפפר מייעץ בארצות הברית לסטארט-אפים ולחברות בינלאומיות כיצד לשמר תרבות של חדשנות. כמו כן, הוא המפתח של מודל 4X4 למנטורינג פנים ארגוני. מה המודל הזה בדיוק אומר? אתם מוזמנים לשאול אותו. בין לקוחותיו נמנים ענקי פרייבט אקוויטי ויוניקורס מפורסמים, סטארט-אפים בשלבי הקמה, חברות בולאות בתחומי הביו-טק והמזון, ועוד. לאורך הקריירה שלו, פפר הקים וניהל מספר ארגונים ושימש בתפקידי ייעוץ בארגונים ממוקדי משימה בישראל ובארצות הברית.

המסקנות של הצב מהנמר

פפר אמר לאחר הביקור כי "ביקרתי במאורת הנמר ונזכרתי בכך שבפוגשך נמר, אל תמהר. שים לב למה שהנמר אומר, לאופן שבו הוא אומר זאת, למה שהוא לא אומר, לסביבה שבה הוא אומר (או לא אומר) את הדברים ולבסוף, והכי חשוב – בגמר המפגש עם הנמר, שים לב לעצמך: מה אתה אומר, כיצד אתה אומר, וכיצד אתה שותק.

הוא העיד על הביקור: "פגשתי נמר נמרץ, מלא התלהבות, חיוכים ורעיונות. ואת מה שפלי הנמר אינו אומר, אומרים נמריו הרבים סביבו בעבורו. כך גם הטבעות שעל ידיו, לבושו, ספריו וכמובן תפילת הנמר – שהיות שעברתי בהצלחה את מבחן הנמר, זכיתי בעותקים שלהם".

"מאורת הנמר כה מרשימה כך שלא הבחנתי כלל בנוף הנשקף ממנה, עד שהנמר עצמו לא הפנה את תשומת לבי. הייתי כל כולי מרוכז במאורתו ובנמריותו המחויכת והנמרצת. בגמר המפגש, כיצד הייתי אני? בצאתי ממאורת הנמר הבחנתי שכל הזמן שם חייכתי חיוך גדול. אני יודע שהחיוך המשיך איתי עוד דקות ארוכות, ועמו הנמרצות הנמרית".

לסיום, פפר ביקש למסור: "כעת אני מבקר בטור הנמרי הזה. ובעודי חולק אתכם את חוויותיי, נזכרתי בציטוט של לאו טסה – גם מסע של אלף מילין מתחיל בצעד אחד. אם כך, אני מקווה שהפגישה היא צעד אחד במסע ארוך ומשותף".

תגיות: ,

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *