13 באוגוסט 2018 פלי הנמר

בא לבקר במאורת הנמר: זיו אלול, פייבר

בא לבקר במאורת הנמר: זיו אלול, מנכ
בא לבקר במאורת הנמר: זיו אלול, מנכ"ל פייבר. צילום: פלי הנמר

זיו אלול, מנכ"ל חברת האד-טק הגרמנית פייבר, הגיע באחרונה לבקר במאורת הנמר. בביקור הוא סיפר לי על הדרך הארוכה ויוצאת הדופן שאותה עבר בהיי-טק הישראלי. לפני מספר שנים, כשעוד היה מנכ"ל של סטארט-אפ קטן, מיודענו כמעט החליט לוותר על הכל ולנטוש את התחום.

אלול גדל בקריית אתא ושירת כחייל וכקצין כטכנאי גדרות מערכת ביחידת אל-אופ של חיל החימוש. תוך כדי הצבא הוא למד לתואר ראשון ואחר כך שני (EMBA) באוניברסיטה העברית, ומצא את עצמו כאיש צבא יחיד בכיתה בין מנכ"לים, סמנכ"לים ואנשי ממשל. אלול החליט לנטוש קריירה צבאית משגשגת ולהמר על כספי הפיצויים מצה"ל עבור אינראקטיב – הסטארט-אפ שהקים עם חברו הטוב מהיחידה, עופר יהודאי, בתחום האד-טק.

ב-2012 החליטו אלול ויהודאי לפרוץ לשווקים בחו"ל, לאחר שראו שככל שמוסיפים היצע ליצרני האפליקציות, כך העסק צומח. סוכני פרסום היו באים ליצרנים שיש להם טראפיק משמעותי ומוכרים להם פרסומות. "באנו ליצרנים ואמרנו להם שלעבוד לבד מול רשת פרסום תהיה מבחינתם משימה קשה, כי אין להם חשיפה לכל מה שקורה בעולם הזה. אמרנו להם שאנחנו נחבר אותם למאות סוכנים, ונביא להם את הפרסומת האחת שתניב עבורם הכי הרבה כסף. ככל שהתחברנו ליותר רשתות פרסום, כך הגדלנו את היכולות ואת הצמיחה שלנו. בשלב מסוים גייסנו כסף מקרן הון-סיכון שמתמחה בתחום האד-טק וראתה בנו פוטנציאל. ואכן, החברה גדלה והתחילה להניב יותר הכנסות. כאן הגיע החיבור לפייבר – חברה ציבורית שנסחרת בבורסה הגרמנית ושהוקמה על בסיס דומה למוצר שלנו", ציין.

ממנכ"ל סטארט-אפ למנכ"ל חברת ענק – בכמה חודשים בלבד

לפני כשנתיים, כאשר הסכים ומכר את אינראקטיב ב-86 מיליון דולר לפייבר, הוא לא חלם שלאחר מספר חודשים, כאשר קברניטי החברה ראו את הביצועים של הסטארט-אפ הישראלי בתוך כלל הקבוצה, הם יחליטו למנות אותו בצעד בזק למנכ"ל החברה כולה. פייבר אוחדה ממספר חברות קטנות שפעלו בנישות שונות בתחום האד-טק לענקית בתחום.

כמנכ"ל החברה המאוחדת, אלול נמצא על הקו שבין ישראל למרכזי החברה בברלין ובמקומות נוספים בעולם, וכן ממשיך בניהול הסניף בישראל, שהכפיל את גודלו לכ-100 עובדים – במטה ובמרכז המחקר והפיתוח. פייבר השיקה באחרונה את משרדיה החדשים בישראל, שיהיו הגדולים מבין משרדי החברה בעולם. המשרדים, בהם הושקעו כ-10 מיליון שקלים, מתפרשים על פני 2500 מ"ר בארבע קומות בבניין אינטרגרין 2 החדש בפתח תקווה.

כחלק מתהליך הצמיחה, מחלקת הפיתוח של החברה מגייסת בתקופה הקרובה עשרות עובדים, על מנת לתמוך בפעילותה ברחבי העולם: אנשי DevOps, ג'אווה, שרתים, Big data, אבטחה, FullStack, מנהלי מוצר ועוד.

תגיות: , , , , ,

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *