1 בפברואר 2017 ''פלי הנמר''

בא לבקר במאורת הנמר: חמי פקר, מוטורולה סולושנס

חמי פקר, מנהל מרכז החדשנות של מוטורולה סולושנס (Motorola Solutions) בישראל, הגיע באחרונה לביקור במאורת הנמר. הביקור שלו אפשר לי לשאול אותו מספר שאלות ולדעת טוב יותר על מוטורולה, המרכז החדש שלה ופתרונות שקשורים בערים החכמות ובביטחון הציבור.

פקר סיפר לי שהמרכז בישראל הוא השני בעולם והראשון מחוץ לגבולות ארצות הברית. ראוי לציין שפקר מביא עימו ניסיון עשיר בתחום טכנולוגיות הגנת הציבור והסייבר במגזרים שונים. בתפקידו הקודם שימש כמנהל תוכניות הסייבר של לוקהיד מרטין (Lockheed Martin) בישראל ולפני כן כראש מנהלת הסייבר במשרד ראש הממשלה וכראש חטיבת הטכנולוגיה במועצה לביטחון לאומי ובמטה ללוחמה בטרור. לאורך שנותיו בשירות המדינה עסק פקר בין השאר בלוחמת מידע ובפיתוח תשתיות טכנולוגיות מתקדמות ללוחמה בטרור.

מהי מוטורולה?
"מוטורולה, חברה עם היסטוריה מפוארת של כמעט 90 שנות חדשנות – למשל, היא זו שאחראית לייצור מכשיר הרדיו הראשון והטלפון הסלולרי הראשון – עברה ועוברת שינויים בעשור האחרון, כדי להתאים את עצמה לעידן הנוכחי. ב-2011 היא נפרדה מחטיבת הטלפונים הסלולריים, שינתה את שמה למוטורולה סולושנס וחזרה להתמקד בביטחון הציבור.

ב-2015 השקיעה מוטורולה העולמית 620 מיליון דולר, יותר מ-10% מהרווח השנתי שלה, בפיתוח, ובאחרונה השלימה את הרכישה של Airwave – ספקית התקשורת של גופי החירום בבריטניה, שמשרתת כ-300 אלף מנויים".

מה עושה כיום מוטורולה בישראל?
"התחום שבו היא מתמקדת נקרא Smart Public Safety. הוא כולל מספר קטגוריות: פתרונות תקשורת מתקדמים מבוססי נתונים – למשל סמארטפונים מוקשחים לרשת LTE; פתרונות לבישים – מצלמות, וכן משקפי מציאות רבודה ומציאות מדומה; מוצרי אינטרנט של הדברים לערים חכמות, מתקנים ותשתיות, ובכלל זה ניתוח Big Data שמגיע מהשטח, להפקת תובנות שיסייעו לייעל את תפקודן של הרשויות".

"בעבר", אמר פקר, "מי שהובילו את השינויים הטכנולוגיים הגדולים היו ממשלות, צבאות וארגונים מסחריים גדולים. בעידן הנוכחי, ההובלה הטכנולוגית עברה ליישומים צרכניים. החוכמה בחברות שפונות ללקוחות ממשלתיים וארגוניים היא לקחת את הטכנולוגיות, לפתח ולהתאים אותן לצרכי לקוחותיהן".

לדבריו, "אנחנו לוקחים טכנולוגיות בתחום התקשורת, מחשוב לביש ואפילו מציאות מדומה, ומפתחים יישומים שיסייע לגופים העוסקים בביטחון הציבור".

"אנחנו מסייעים לגופי ביטחון הציבור לעבור ממצב שבו הם מגיבים לתרחישים למצב שבו הם יכולים לחזות את התרחשותם ואף למנוע אותם", ציין פקר. "הלקוחות שלנו יכולים לשלב מידע קריטי שמגיע ממספר מקורות – מכשירי LTE, מצלמות לבישות, רשתות חברתיות, חדשות ומאגרי מידע – ולנתח, למשל, מגמות פשיעה לטובת חיזוי הפשע הבא. שימוש נכון באנליטיקה יכול לסייע בחיזוי 30%-40% ממקרי הפשע של המחר. אנחנו הופכים להיות ה-'App Store' של הפתרונות לביטחון הציבורי החכם".

מהי מטרתו של מרכז החדשנות?
"מרכז החדשנות שלנו, בשונה ממרכזים אחרים שהוקמו באחרונה, מסתכל קדימה לא לשנתיים-שלוש, אלא ליותר. תיכננו אותו כמנוע לצמיחה עתידית של החברה, שיעסוק בבינה מלאכותית, אנליטיקה וטכנולוגיות עתיד, שיסייעו לנו להמשיך ולבלוט בתחומים שלנו. אנחנו מגייסים ומחפשים אנשי אקדמיה מנוסים ומהנדסים בתחומי לימודי המכונה, הלמידה העמוקה והסייבר המתקדם".

תגיות: , , ,

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *