29 בנובמבר 2016 פלי הנמר

בא לבקר במאורת הנמר: חנן מרקוביץ', יועץ ומרצה

באחרונה הגיע לבקר במאורת הנמר חובב חתולים מושבע ואיש בעל חוש הומור משובח – חנן מרקוביץ'. מיד בתחילת הפגישה נזכרנו בפגישתנו הקודמת, שבה חוש ההומור שלו גזל את מרבית הזמן.

מרקוביץ' הוא יועץ ומרצה, מומחה בתחומי האינטרנט של הדברים ויזמות. את ניסיונו והידע הרב שצבר הוא חולק במגוון חברות ומוסדות לימוד, והוא אף משמש מנטור בתוכנית היזמות הטכנולוגית CityTechLab.

"אנחנו חיים בעידן שבו הדבר היחיד שקבוע הוא השינוי", הוא אמר לי. "כל אחד מאיתנו יכול וצריך להיות יזם".

שוחחנו על שתי מהפכות שקורות בימים אלה וכמו שזורות זו בזו – האינטרנט של הדברים והצורך ביזמות. עם עליית כוח המחשוב, מזעור הרכיבים, הקישוריות וירידת המחירים, כיום, יותר מתמיד, קל לפתח פתרונות אינטרנט של הדברים למגוון רחב של יישומים. עם זאת, דומה שמגוון רחב שכזה של פתרונות והזדמנויות עלול לבלבל חברות ויזמים, ולמקד אותם בטכנולוגיה יותר מאשר במתן ערך ללקוחות. כאן נכנסות לתמונה החשיבה והגישה היזמית, שמחפשות בקביעות אחר בעיות ואתגרים ואחר הדרכים המיטביות למענה על צרכי הלקוחות, תוך יצירת ערך עבורם.

לצורך כך פיתח מרקוביץ' קורסים והרצאות בתחומי האינטרנט של הדברים, יזמות עסקית וערים חכמות. תוכן ההרצאות מציע כלים מעשיים ועדכניים להתמודדות עם המהפכות שהוזכרו והנוכחים בקורסים יכולים להיעזר בשירותיו של מרקוביץ' פרטנית לצרכי החברות שלהם.

בדומה לעולם האינטרנט של הדברים, שמשלב טכנולוגיות מולטי-דיסציפלינאריות עם מודלים עסקיים, כך ניסיונו של מרקוביץ' מזה כ-15 שנים הוא בעסקים מגוונים ובטכנולוגיות רבות, תוך התמקדות בשנים האחרונות בערים חכמות ובהתייעלות אנרגטית. בעברו היה מייסד סטארט-אפ בתחום איסוף ואנליטיקת מידע מהמרחב העירוני, סמנכ"ל פיתוח עסקי בגעש תאורה, דירקטור שיווק מוצר במטרולייט, מנהל מוצר קסדות טייסים באלביט ומהנדס מערכת באפלייד מטיריאלס (Applied Materials).

תגיות: ,

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *