8 ביולי 2018 פלי הנמר

בא לבקר במאורת הנמר: טובי כוכב, Deloitte

טובי כוכב, ה-CTO של פרקטיקת הטכנולוגיה בפירמת הייעוץ וראיית החשבון Deloitte. צילום: פלי הנמר
טובי כוכב, ה-CTO של פרקטיקת הטכנולוגיה בפירמת הייעוץ וראיית החשבון Deloitte. צילום: פלי הנמר

השבוע הגיע לבקר במאורת הנמר טובי כוכב, ה-CTO של פרקטיקת הטכנולוגיה בפירמת הייעוץ וראיית החשבון Deloitte.

טובי הצטרף לפני כ-4 שנים ל-Deloitte, לאחר סיומה של קריירה ארוכה בת 30 שנה בתפקידי פיתוח, ניהול ופיקוד בכיר בעולם התקשוב בחיל האוויר. במהלך הקריירה ביצע שורה של תפקידי מפתח בעולם טכנולוגיות המידע, מתכניתן דרך מנהל פרויקטים ועד מפקד יחידות פיתוח, ובתפקידו האחרון שימש כרמ"ח תקשוב (אל"ם) והוביל את בניין הכח התקשובי בחיל האוויר.

מה זו בדיוק פרקיטקת הטכנולוגיה, ומה תפקידך כ-CTO?
"פרקטיקת הטכנולוגיה של Deloitte מסייעת לחברות וארגונים למנף טכנולוגיות חדשות לכדי יתרונות עסקיים באמצעות שירותים מקצה לקצה – מייעוץ אסטרטגי ועד ליישום ומדידה. אנחנו מספקים שירותי אסטרטגיה וארכיטקטורת IT, אנליטיקס, דיגיטל, ניהול ידע, ניהול סיכוני סייבר, טרנספורמציה ומודרניזציה למערכות ליבה ארגוניות במגזרי התעשייה, הבנקאות, הבריאות ועוד.

אנו נמצאים בעידן חדש ומופלא, המשתנה בקצב מטורף ודורש מומחים אשר רואים מעבר לאופק ויכולים לנווט את הפעילות בסביבה המאופיינת בחוסר ודאות. ארגונים כיום מתמודדים עם אתגר מאוד גדול. מצד אחד יש להם מערכות מסורתיות מורכבות המנהלות את העסק ומצד שני, קיים לחץ להביא עסקים ולקוחות חדשים וליצור time-to-market מהיר, באמצעות פתרונות טכנולוגיים חדשניים, גמישים ומהירים.

הטעות הכי הנפוצה שארגונים עושים בבואם לתכנן ולממש את הטרנספורמציה, היא העובדה שהטכנולוגיה מהווה עבורם את נקודת המבט המרכזית, בעוד שנקודת המוצא והמבט המרכזית צריכה להיות זו העסקית.

כ-CTO, אני עוזר לארגונים להתוות את הדרך ל-Next Generation IT ולהפכם לארגונים גמישים, דינמיים ודיגיטליים, ומתכנן עבורם את אותה טרנספורמציה כך שתהיה בהלימה לצרכים העסקיים, השירותים שלהם, כמו גם לשווקים  מולם הם עומדים. לצורך מענה על אתגרים שכאלה אני נעזר בפתרונות מקצה לקצה הנשענים על מתודולוגיות ומומחיות גלובלית, וניזונים מהאסטרטגיה העסקית של כל לקוח ולקוח. כך, אנו ממנפים את הטכנולוגיה להובלת ארגונים קדימה".

וכיצד ארגון יכול באמת לקחת את הצעד הזה ולהפוך לארגון חכם?
"ארגונים בישראל ובעולם נושאים עיניהם לטכנולוגיות המתקדמות ביותר – מחשוב ענן, הגנה בסייבר, Machine Learning, רובוטיקה וקוגניטיב, וזאת כדי להפוך לארגונים חכמים יותר, ואג'יליים יותר. אך האתגר הוא הרבה מעבר לאיתור ופיתוח הטכנולוגיה המהירה והמתאימה ביותר. צריך גם להתאים את המבנה הארגוני של החברה ואת שיטות העבודה שלה לחידושים הטכנולוגיים האלה. וכל זאת צריך לנבוע מהצורך האסטרטגי-עסקי של החברה, ולקחת בחשבון את התחום והשוק שבו הארגון פועל. הרי הפתרונות והאסטרטגיות שנציע לחברה בתחום הבנקאות לא יהיו זהים לחברה מתחום הבריאות, ההיי-טק או התעשייה.

אנו מאמינים שהגישה הנכונה היא Business-led, Technology-enabled או במילים פשוטות – זו לא הטכנולוגיה, זה לאן מובילים איתה".

לאחר כ-30 שנים בחיל האוויר, איך אתה מסכם את ההשתלבות ב-Deloitte?
"ביליתי בחיל האוויר את רוב חיי הבוגרים, כך שחיל האוויר עבורי היא שליחות ומשפחה. היפה הוא שאני מוצא היום ב-Deloitte, דרך התרבות הארגונית, קווי דמיון רבים לחיל האוויר כמו השאיפה למצוינות, חשיבה יצירתית ושאיפה לחדשנות, סדר וארגון ויחסים אישיים מצוינים בין השותפים לדרך. אני חש כי אני מצליח להביא לידי ביטוי את הניסיון הרב שצברתי, למנף אותו ברמה המקצועית דרך תפקידי כ-CTO ולהטביע חותם אצל לקוחותינו, כך שהסיפוק הוא רב. כיום אני יכול לומר שזו הייתה הבחירה הנכונה עבורי".

תגיות: , , , , , ,

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *