14 באוגוסט 2017 פלי הנמר

בא לבקר במאורת הנמר: יאיר סאקוב, StartOno Accelerator

באחרונה הגיע לבקר במאורת הנמר יאיר סאקוב, יו"ר מרכז היזמות ומנטור ראשי ב-StartOno Accelerator – מאיץ המיזמים של הפקולטה למנהל עסקים בקריה האקדמית אונו.

בישראל כמו בישראל, מהר מאוד, אחרי דקתיים של שיחה, מצאנו עמיתים משותפים, ששנינו מכירים ומוקירים משלבים כאלה ואחרים בקריירות.

סאקוב, שגדל בגבעתיים, העיר בה מצויים משרדי אנשים ומחשבים, אף חולק עם רעייתי, הקוסמת דליה אסיא פלד, את תחביב הקוסמות, והופיע במסיבות יום הולדת כבר בגיל 15.

דבר נוסף ראוי לציון ברזומה של סאקוב הוא היותו מנהל המוצר של הפנטיום האגדי כשעבד באינטל (Intel) בארצות הברית והיה חלק מההצלחה הפנומנלית של המוצר. עם חזרתו לארץ ניהל קרן הון-סיכון של מעל 100 מיליון דולר ולאחר מכן ניהל במספר חברות גדולות.

יותר מהכול: יזמות חברתית

אבל יותר מהכול, העדיף סאקוב לספר לי על פעילותו בתחום היזמות החברתית. יותר מ-15 שנים שהוא חבר ב-IVN, ארגון פילנתרופי העוסק בהקמת המגזר הרביעי – עסקים חברתיים – בישראל. סאקוב גם חבר בוועד המנהל של הבית של סוזן, עסק חברתי שעוזר לנוער במצוקה, ושל הגסט האוס של ג'וחא, עסק חברתי שפועל לקידום כלכלי וחברתי של ג'סר א-זרקא.

לפני הגיעו לקריה האקדמית אונו, היה סאקוב סמנכ"ל באלפנאר, מיזם חברתי העוסק בהכוונה, הכשרה והשמה של ערבים בעסקים בישראל. בהקשר זה הוא סיפר לי על הייחודיות של הקריה האקדמית אונו, שבה לומדים סטודנטים ערבים רבים שזוכים לתוכניות קידום ומכינות, סטודנטים מהמגזר החרדי בקמפוסים ייעודיים המותאמים לצרכיהם, אחוז גבוה של סטודנטים ממוצא אתיופי ותוכניות לאוכלוסיות מיוחדות נוספות.

סאקוב עומד כיום, כאמור, בראש מרכז היזמות של הפקולטה למנהל עסקים בקריה האקדמית אונו, שפותח בימים אלה ממש את ההרשמה למחזור השני של מאיץ המיזמים StartOno Accelerator . המחזור הראשון של התוכנית החל את דרכו לפני כמה חודשים ואת המיזמים שנבחרו ליווה צוות של מנטורים מהתעשייה. חמשת המיזמים שסיימו את התוכנית הציגו באחרונה ב-Demo Day הראשון מצגות מרשימות.

לדבריו, בשלב המיונים למחזור השני מחפש צוות האקסלרטור מיזמים מתחומי המוזיקה, העסקים החברתיים וסטארט-אפים עסקיים. המיזמים שייכנסו לתוכנית יזכו לליווי מקצועי צמוד על ידי מנטורים מובילים מהתעשייה.

לסיכום אמר סאקוב כי תוכנית האקסלרטור מהווה את קצה הפירמידה במודל היזמות של הקריה האקדמית אונו והדגיש את הצורך בהענקת ארגז כלים של יזמות לכלל הסטודנטים.

תגיות: , ,

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *