11 באוגוסט 2016 פלי הנמר

בא לבקר במאורת הנמר: יריב לבסקי, מנכ"ל AppReal-VR

בין האורחים שהגיעו באחרונה לבקר במאורת הנמר היה יריב לבסקי, מנכ"ל AppReal-VR – חברת פיתוח תוכנה למציאות מדומה (VR) ומציאות רבודה (AR), אותה הקים בשותפות עם אבירם אייזנברג, מנכ"ל Ignite Outsourcing.

לבסקי שיתף פעולה רבות עם אנשים ומחשבים ואיתי כשהיה מנהל השיווק של בזק בינלאומי לפני כ-10 שנים. העלינו במפגש זיכרונות מהעבר ורקמנו שיתופי פעולה עתידיים עם AppReal ו-Ignite. לבסקי שאל אותי מה הסוד שלי ואמר כי נדמה שהזמן עצר במאורה מלכת ושלא השתניתי במשך השנים. השבתי ש-"זו חוכמת הנמר".

AppReal-VR היא חברת פיתוח תוכנה במיקור-חוץ. לבסקי הוא בעל ניסיון ניהולי עשיר בתחומים שונים, כולל תפקידי ניהול שיווק ב-012-קווי זהב, לאומי קארד ובזק בינלאומי, ותפקידי ניהול בכירים. הוא היה משנה למנכ"ל בדורי מדיה ספייק ומנכ"ל הסטארט-אפ Second Opinion Group, שעוסק בתחום השירותים הרפואיים. כמו כן, הוא כיהן בדירקטוריונים של כמה סטארט-אפים, שחלקם נמכרו.

לאייזנברג ניסיון רב בניהול פיתוח תוכנה. החברה שאותה הקים, Ignite Outsourcing, היא בית תוכנה עם צוותי פיתוח באוקראינה וניהול ישראלי, שחוגגת השנה 10 שנים לקיומה. קודם לכן הוא כיהן כארכיטקט ראשי ב-Mind CTI, שם הקים וניהל ציוותי פיתוח ברומניה. יש לאייזנברג ניסיון רחב מאוד של ניהול מאות עובדי מיקור-חוץ ב-Offshore במזרח אירופה.

ארגונים רבים בישראל עדיין לא ערוכים למהפכה

בפגישה ציין לבסקי ש-AppReal-VR קמה על מנת לתת מענה לצורך חדש בשוק – פיתוח תוכנה בתחומי המציאות המדומה והרבודה. בחודשים האחרונים החלה הפריצה השיווקית של תחום זה, בשל מכשירים רבים שיצאו לשוק בתחום המציאות המדומה, ונדמה שכל השחקניות החשובות בשוק פועלות בו כיום. התחזית היא שעד 2020, ההכנסות מתחום זה יגיעו ל-150 מיליארד דולר וכי התחום אף ייקח את הבכורה משוק המכשירים הסלולריים. ב-2016 יימכרו, על פי התחזיות, יותר מ-10 מיליון מכשירי VR שונים וב-2017 המכירות יוכפלו.

שוק ה-AR פרץ באחרונה גם הוא לתודעה עם משחק ה-Pokémon GO, שהגיע לפופולריות שיא ולתואר המשחק המשוחק ביותר בארצות הברית חודש בלבד לאחר השקתו.

המשותף לשווקים אלה הוא שימוש במנועי תכנות תלת מימד, כמו Unity ו-Unreal.

הסכמתי עם לבסקי ששני השווקים הללו הם המהפכה הבאה במחשוב ושארגונים רבים בישראל עדיין לא נערכו אליה. בסיום המפגש שאלתי אותו מתי יוסיפו דמות של נמר ל-Pokémon GO.

תגיות: , ,

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *