18 ביולי 2016 פלי הנמר

בא לבקר במאורת הנמר: ליאור ויצמן, יבמ ישראל

לפני מספר ימים הגיע לבקר במאורת הנמר ליאור ויצמן, מוביל תחום הסטארט-אפים וקשרי המפתחים ביבמ (IBM) ישראל.

ויצמן, שהצטרף לענק הכחול לפני 10 שנים, מנהל בשנתיים האחרונות את הקבוצה האחראית על בניית שיתופי פעולה בין יבמ העולמית לסטארט-אפים הישראליים, במסגרתה בוחנת החברה שיתופי פעולה עם יותר מ-500 חברות בשנה. בין היתר, אחראי ויצמן על הפעילות בארץ ובעולם של Alpha Zone – המאיץ הראשון של יבמ.

בפגישה סיפר לי ויצמן איך ענק כמו יבמ מצליח לשתף פעולה עם סטארט-אפים בתחילת דרכם, במה יבמ ייחודית בנושא ואילו סטארט-אפים הוא מחפש.

מה מניע חברה גלובלית גדולה כמו יבמ לשתף פעולה עם סטארט-אפים ישראליים?
"יבמ היא גוף המחקר והפיתוח התעשייתי הגדול ביותר בעולם וזה 23 שנים ברציפות שאנחנו מובילים במספר הפטנטים הנרשמים בארצות הברית. אנחנו מייצרים ומובילים חדשנות טכנולוגית והסטארט-אפים הישראליים תמיד היו ראשונים בלאמץ חדשנות שכזאת".

אילו סטארט-אפים אתם מחפשים?
"אנחנו מעוניינים בסטארט-אפים טכנולוגיים שיגדלו להיות מצליחים ואנחנו תומכים בהם בבניית פתרונות המבוססים על הטכנולוגיה של יבמ. אנחנו מלווים אותם באינטגרציה, עוזרים להם בבניית התשתית המסחרית הנדרשת לשיתוף פעולה ארוך טווח איתנו ולבסוף מציגים את הפתרונות המשותפים ללקוחות האנטרפרייז שלנו בעולם. זהו בעצם מודל של 'חדשנות פתוחה', שמאפשר לנו לפתח יחד עם הסטארט-אפים הישראליים אפליקציות לתעשיות ספציפיות, המבוססות על הפלטפורמות החדשות ביותר שלנו".

מה האינטרס של הסטארט-אפ לשתף פעולה דווקא עם יבמ ולאילו סטארט-אפים כדאי לפנות אליכם?
"עצם קיום הפגישה איתנו וקבלת פידבק מהמומחים שלנו – יש בהם ערך רב ליזמים. כל סטארט-אפ טכנולוגי עושה שימוש בתשתיות וצורך שירותים מספקי טכנולוגיה שונים, דוגמת יבמ. עבור סטארט-אפים המכוונים לשווקים בהם יבמ היא שחקן בולט – בנקאות, טלקו, קמעונות, בריאות, ערים חכמות, מדיה ותחבורה, וכאלה המושתתים על טכנולוגיה בה יבמ נחשבת למובילה – מחשוב קוגניטיבי, ענן, אינטרנט של הדברים, ניתוח נתונים, מובייל וסייבר, אנחנו מציעים ערך מוסף משמעותי. מעבר לאינטגרציה טכנולוגית עם שחקן מוביל, יש פה צוות ישראלי שכל ייעודו הוא בניית שיתופי פעולה וניסיון להפוך את יבמ להרבה מעבר לספק הטכנולוגיה של הסטארט-אפ, אלא לשותף אסטרטגי שלו.

כשותף אסטרטגי, אנחנו תומכים בסטארט-אפים בחדירה לשווקים חדשים, בפיתוח טכנולוגיה, בפתיחת דלתות ללקוחות גלובליים, בחשיפה תקשורתית ואף בגיוס כספים. עבור סטארט-אפים בשלבים המתקדמים יותר (Post Seed), אנחנו מפעילים את Alpha Zone והשנה הקמנו את חממת המדען MindUP בתחום הרפואה הדיגיטלית, יחד עם קרן פיטנגו, מדטרוניק, המרכז הרפואי רמב"ם וקרן אימפקט פירסט".

עד כמה אתם מעורבים באקו-סיסטם המקומי?
"אנחנו מעורבים בו מאוד. הצוות שלי ואני מקדישים חלק לא מבוטל מזמננו כדי לתרום ולתמוך בכל מה שקשור ליזמות בישראל. זוהי גם הדרך שלנו לפגוש סטארט-אפים ויזמים בתחילת דרכם. אנחנו שותפים בתוכנית ההאצה MassChallenge, שבאחרונה החלה את פעילותה גם בישראל ובאקסלרטור של Today.Ventures, אנחנו חברים פעילים ב-SOSA, ב-WMN, במועדון היזמות של הבינתחומי, נמצאים בקשר הדוק עם הקרנות המובילות בישראל ואנחנו חלק מתוכנית שיתופי פעולה תאגידים של המדען הראשי, במסגרתה יבמ תומכת בחברות בקבלת מענקים מהמדען. בנוסף, אנחנו מארגנים ולוקחים חלק במפגשים ואירועים רבים בנושאי יזמות וחדשנות, ובהאקתונים, וזו השנה הרביעית שאנחנו שותפים בתחרות הסטארט-אפים The Pitch, יחד עם ארנסט אנד יאנג (EY), קרן פיטנגו ו-ESOP.

אני, באופן אישי, מנטור במספר אקסלרטורים, כמו התוכנית החברתית של 8200, ובחממה החברתית של המכללה האקדמית תל אביב-יפו, ובזמני הפנוי נותן במה וחשיפה לחדשנות ישראלית בטור השבועי שלי ב-TheMarker ובאתר MobileBusinessInsights".

תגיות: , , ,

Comment (1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *