18 בינואר 2016 פלי הנמר

בא לבקר במאורת הנמר: מיכה ריסלינג, סגן נשיא בכיר לפיתוח עסקי ולשיווק ב-ולנס

יומיים לאחר שנחת בארץ, היישר מתערוכת CES שנערכה בלאס וגאס, בא לבקר במאורת הנמר מיכה ריסלינג, סגן נשיא בכיר לפיתוח עסקי ושיווק ב-ולנס (Valens). לצערי, את פרס האמי הטכנולוגי שקיבלו בכירי החברה בתערוכה הוא לא יכול היה להביא עמו, אבל הוא שיתף אותי בסיפור המרתק שמאחורי זכייה זו.

ריסלינג הצטרף ל-ולנס ב-2007, שנה לאחר שהוקמה כסטארט-אפ בתחום השבבים, במרתף ביתו של דרור ירושלמי, מנכ"ל החברה ואחד מששת מייסדיה (כולם עדיין בחברה). "הרעיון שלהם לפתח טכנולוגיה שמאפשרת הפצה פשוטה של וידיאו באיכות Ultra HD היה כל כך בלתי נתפס והחזון שלהם להפוך לתקן תעשייתי עולמי היה כל כך דמיוני, שחשבתי שמקסימום נכנסתי להרפתקה מקצועית ומלהיבה שתסתיים מהר למדי. אחרי כמעט עשור בחברה, אני נוכח יום יום כיצד הרעיון והחזון הפכו למציאות שעולה על כל דמיון – והיד עוד נטויה".

מה עשיתם כדי לזכות בפרס?
"ולנס זכתה בפרס על תרומתה לשיפור איכות הצפייה בטלוויזיה. זוכות בו מדי שנה חברות שמפגינות חזון וחדשנות טכנולוגית יוצאות דופן ומשפיעות מהותית על שוק הטלוויזיה והבידור העולמי. טכנולוגיית HDBaseT שפיתחנו הפכה לתקן עולמי להפצת תכני מולטימדיה בבתים, עסקים ומקומות ציבוריים, ומשמשת כיום יותר מ-150 חברות ברחבי העולם, בהן פנסוניק (Panasonic), פיליפס (Phillips) והיטאצ'י (Hitachi). מעטות החברות הישראליות שמגיעות למעמד מכובד זה ואנחנו גאים מאוד בהישג".

ולנס

ולנס

כיצד מסייעת הטכנולוגיה לשפר את איכות הצפייה?
"הטכנולוגיה, השבב והתוכנה שמאחוריו מאפשרים חיבוריות Plug and play בין מקורות וידיאו Ultra HD למסכי התצוגה, ללא צורך בדחיסה ותוך שמירה על איכות התוכן. זה נעשה באמצעות כבל רשת שמסוגל להגיע עד לאורך של 100 מטר ומאפשר העברת אודיו, וידיאו, אתרנט, אותות בקרה, אספקת חשמל עד 100w ותמיכת USB 2.0. תכונות ייחודיות אלה מייתרות את ריבוי הכבלים המוכר בכל בית ועסק. הטכנולוגיה מאפשרת התקנה פשוטה, יעילה וחסכונית יותר של מערכות AV מקצועיות. כיום, ולנס אחראית ליותר מ-30 פטנטים מוכרים ומספר דומה נמצאים בתהליך קבלת פטנט".

עשיתם מהלך נוסף – הקמת ארגון עולמי שדוחף את הטכנולוגיה שלכם.
"אכן. ארגון HDBaseT הוקם ב-2010, בשיתוף LG, סמסונג (Samsung) ו-Sony Pictures Entertainment, במטרה לקדם את התקן להפצת תכני מולטימדיה בעסקים, מקומות ציבוריים ובבתים, ולחבר בין שחקני מפתח מובילים בשוק מוצרי הקצה. פעילויות הארגון מכסות את כל האקו-סיסטם בשוק האודיו-וידיאו ומגוון רחב של תחומים בתעשיית הבידור: מסכי תצוגה, מקרנים, ציוד AV מקצועי, קולנוע ביתי, יצרני ציוד CE/PC, ספקי ציוד קישוריות לאודיו-וידיאו, אינטגרטורים וקמעונאים, וכלה במתקינים ובצרכנים. כיום יש בארגון יותר מ-150 חברות, בהן יצרניות האלקטרוניקה המוכרות בעולם".

מה הדבר הבא מבחינתכם?
"יש עוד הרבה מה לעשות בשוק ה-AV, אבל הדבר הבא כבר קורם עור וגידים, והכרזנו עליו במהלך CES: אנחנו נכנסים לעולם הרכב. מדובר בשוק ענק ומלא פוטנציאל. זאת תעשייה שקשה מאוד לחדור אליה, הכללים והסטנדרטים המקצועיים בה מאוד גבוהים. כשהבנו שיש לנו טכנולוגיה שבהתאמות לא מורכבות יחסית יכולה להביא ערך מוסף לדור הבא של כלי הרכב, יצאנו להיפגש עם השמות הגדולים בתעשייה. לקח זמן עד שהתייחסו אלינו ברצינות והקשיבו באמת למה שהיה לנו לומר וכשזה קרה – לסתות נשמטו, פשוטו כמשמעו, והנושא החל להתגלגל.

שבבים של ולנס

שבבים של ולנס

עברנו באחרונה בהצלחה מרובה ביקורת מחמירה מאוד של דיימלר (Daimler), יצרנית מרצדס (Mercedes),. כמו כן, יצרניות הרכב דיימלר וג'נרל מוטורס (GM), וכן דלפי, ספקית טכנולוגיות מובילה לתעשיית הרכב, הודיעו על הצטרפותן לארגון HDBaseT. אנחנו מעריכים שהטכנולוגיה שלנו תשולב בכלי הרכב שלהן כבר בשנים הקרובות".

כיצד היא תשולב במכוניות העתידיות?
"השבב והתוכנה שלנו אמורים להשתלב במכוניות של היצרניות המדוברות, במערכות הבידור מבוססות המידע (Infotainment) ובמערכות הבטיחות, ההתרעה והנהיגה העצמאית (ADAS – ר"ת Advanced driver assistance systems). בכך נאפשר לייעל את תפעול ועלות הדור הבא של מערכות אלה, שיאופיינו ברוחב פס חסר תקדים עם קצב העברה של עד 6 ביט לשנייה על גבי כבל UTP בודד באורך של כ-15 מטר. בנוסף, נספק הפצה מהירה ללא דחיסה, של תכני אודיו-וידיאו, אתרנט, אותות בקרה, USB וחשמל, על גבי תשתית כבילה פשוטה, חסכונית ואמינה".

מי האנשים שעושים את ולנס?
"ולנס מעסיקה כ-180 איש, רובם במטה ההנהלה והפיתוח של החברה בהוד השרון והשאר בסניפיה בארצות הברית, אירופה, יפן, סין, דרום קוריאה וטייוואן. למרות הגידול המתמיד, כולל לקראת הכניסה לשוק הרכב, אנחנו משתדלים לשמור על אווירת הסטארט-אפ ונמנעים ככל האפשר מפורמליות.

החברה רווחית ומציעה לאנשיה אתגרים מקצועיים מרתקים, ולכן מהווה אבן שואבת לכוח אדם איכותי. הגיל הממוצע בה גבוה מהמקובל בשוק. יש לא מעט עובדים שחצו את העשור החמישי של חייהם, מכהנים בתפקידי מפתח ותורמים רבות מניסיונם המקצועי, ולא פחות מניסיון החיים שלהם".

מיכה ריסלינג על אחת מפסגות העולם

מיכה ריסלינג על אחת מפסגות העולם

מה הדלק שמניע אותך?
"קודם כל המשפחה – אשתי, סיגל, ושתי בנותיי, מאי ונטלי.

כמובן שהקריירה חשובה לי מאוד. הגעתי לולנס לאחר מגוון תפקידים בתעשייה, החל ממהנדס חומרה ב-LSI-LOGIC, דרך מנהל מוצר במיינדספיד טכנולוגיות ומנהל קבוצת פיתוח באופטיקס נטוורקס, ועד מנהל אסטרטגיית מוצר ב-M-Systems ומנהל אסטרטגיה ושיווק בסייפן.

ב-ולנס למדתי שאין דבר כזה בלתי אפשרי. אנחנו נהנים לאתגר עצמנו ומעלים את הרף כל הזמן.

גם באספקט האישי, אני נהנה לאתגר את עצמי ולא לוותר. אני חובב ספורט לסוגיו ומתמקד בשנים האחרונות בריצות ארוכות, בעיקר חצאי מרתון, ובתקווה אעשה בחודש הבא את מרתון תל אביב המלא. בנוסף, אני מטפס הרים וכבר הגעתי לפסגות הגבוהות באפריקה ובאירופה, ומתאמן בחדר כושר.

בשביל הנפש, אני מתנדב בתנועת גיבורים קטנים, שמוציאה טיולי שטח לילדים עם מוגבלויות.

בין כל אלה אני נוסע הרבה במסגרת העבודה ולחופשות, כך שזמן הוא מצרך נדיר מבחינתי".

תגיות: , ,

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *