10 בדצמבר 2018 ''פלי הנמר''

בא לבקר במאורת הנמר: נתן זלדס, מוותיקי ההיי-טק בישראל

באחרונה הגיע לבקר במאורת הנמר נתן זלדס, מוותיקי ההיי-טק בארץ, שלדבריו הוא "מצביא במלחמה בעומס המידע". זלדס עשה 26 שנים באינטל בתפקידי ניהול והנדסה שונים, ולפני 10 שנים יצא לעצמאות והמציא את עצמו מחדש כיועץ, תחת הכותרת חשיבה, הרצאות, פתרון בעיות. נפגשנו במאורה כבר בעבר, בשנה שבה זלדס עזב את הקוביה האינטלית, וכעת הוא שב אליה על מנת לספר מה הוא עשה מאז ולנסות לקדם שיתוף פעולה.

זלדס סיפר לי באילו תחומים הוא "חושב, מרצה ופותר בעיות". נראה שלא משעמם לו, והוא זורם עם פעילויות שמזדמנות לפניו ומתחברות לתחומי העניין שלו. למשל: הוא מייעץ לחברות ולארגונים בנושא התמודדות עם בעיית עומס המידע (Information Overload); מנחה סטארט-אפים, בפרט במסגרת האקסלרטור של MassChallenge בירושלים; מרצה בנושאי פיתוח חדשנות, מנהיגות טכנולוגית, עומסי מידע ותולדות המחשב; ואוצר תערוכות במוזיאונים למדע על תולדות הטכנולוגיה והנגשתה לציבור.

הנושא שבוער בעצמותיו הוא, כפי שניתן להבין מהפסקה הראשונה של כתבה זו, עומס המידע. לדבריו, מדובר בבעיית הפרודוקטיביות החמורה ביותר כיום. עובדי ידע מקבלים מדי יום מאות מיילים והודעות SMS מכל הסוגים, ואלה מטרטרים אותם, מונעים מהם להתרכז ולחשוב, ומחסלים את האיזון בין העבודה לבית. כל זה מביא לתוצאות קשות לתפוקה, ליצירתיות ולשפיות של כולנו. מה הקשר שלו לזה? זלדס זיהה את הבעיה באינטל לפני 24 שנים והכריז עליה מלחמה. הוא פיתח פתרונות ארגוניים וטכנולוגיים, והוביל שיתוף פעולה עם אנשי תעשיה ואקדמיה, שהתנקז להקמת העמותה הבינלאומית לחקר עומס המידע, שבראשה הוא עומד מאז ועד היום.

לדבריו, כל עובד שהוא מחנך להתגבר על ההתמכרות למייל ולחזור לעבודה פוריה ושפויה נותן לו נקודת זכות לעולם הבא. "להגדיל ערך עבור בעלי המניות זה נחמד, אבל לאפשר לילדים לראות את ההורים שלהם זה מצווה אמיתית", אמר.

מה מצאנו שנוכל לקדם ביחד? זיהינו כמה כיוונים וכבר החלטנו על קידומם: הרצאות בכנסים של אנשים ומחשבים – הראשונה כבר משובצת בכנס KMDM, שיתקיים ממש בקרוב – ביום ב' הבא, ה-17 בדצמבר, תחת הכותרת אתגרים חדשים ופתרונות חדשניים לצריכת וניהול מידע בעידן של עומס מידע ומידע מזויף. ההרשמה בעיצומה; כתבות בפורטל אנשים ומחשבים ובניוזלטר, ה-Daily Maily, על נושאים בחזית המדע והחדשנות; וארגון כנס משותף בנושא עומס המידע ופתרונו – בתכנית ל-2019. והיד, כמו שאומרים, עוד נטויה.

תגיות: ,

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *