13 באוקטובר 2016 ''פלי הנמר''

בא לבקר במאורת הנמר: עמיר סנדר

במהלך עשרת ימי תשובה בא לבקר במאורת הנמר עמיר סנדר – חבר, פסיכולוג ויועץ ארגוני מומחה.

סנדר הוא בעל ניסיון בן שנים רבות של עבודת ייעוץ ארגוני בגופי הטכנולוגיה בצה"ל – בעיקר באגף התקשוב ויחידותיו: לוט"ם, ממר"ם וגופי הסייבר. בנוסף, הוא שירת בתפקידי פיקוד ולחימה.

"מאז פרישתי מצה"ל, הקמתי חברת ייעוץ המספקת שירותי ייעוץ ארגוני ומיון בעיקר לחברות טכנולוגיות – גופי IT בשוק הפיננסים, חברות וסטארט-אפים בתחומי הסייבר ואקסלרטורים – אך גם לחברות גדולות בשוק המזון ובתעשייה בכלל", הוא ציין.

לדבריו, "הייחוד של החברה הוא שילוב של הבנה טכנולוגית-עסקית עם הבנה עמוקה בתהליכים אישיים ובין אישיים. האתגר שקיים בשנים האחרונות בארגונים בכלל ובארגונים טכנולוגיים בפרט הוא הפער ההולך וגדל בין קצב התפתחויות הטכנולוגיות וכניסתן לארגונים, כמעט ללא שליטה, לבין כלי הניהול וכישורי הניהול הבינאישיים. כל אלה, בצד הכסף הגדול הנלווה לתעשייה זו, מטלטלים הנהלות, משנים דפוסי ניהול מסורתיים ומאתגרים את יכולת שימור הנכסים האנושיים-אינטלקטואליים הכל כך קריטיים בעידן זה".

שאלות חדשות

"בצד אתגרים אלה מתחילות לעלות שאלות אתיות-ארגוניות ואף משפטיות: לשם מה כל זה? באיזו מידה תורמת הטכנולוגיה לרווחה האישית והחברתית, והיכן היא עלולה לגרום נזק? עוד עולות שאלות של אחריות תאגידית ושל מעורבות גורמי ממשל ורגולציה", אמר סנדר.

הוא ציין ש-"כל אלה מחייבים ניהול מתוחכם ומודע הרבה יותר, כזה שמוכן להתבונן בעצמו ובמציאות העסקית והארגונית בעיניים פקוחות באופן מתמשך, ללא ההגנות שהיו נחלת הנהלות במשך שנים רבות, בהן הריחוק מהשטח, סמלי הסטטוס וההיררכיה, הפוליטיקה הארגונית והתרבות הארגונית המגוננת. מודעות מצבית זו בנויה על רמה גבוהה של מודעות ניהולית, אישית וצוותית בכל רמות הארגון, בדגש על הנהלות, בדרך ליצירת הלימה בין ייעודו, האסטרטגיה שלו, הטכנולוגיה שבה הוא עוסק, המבנה, האנשים והתהליכים שקורים בו".

"דוגמה אופיינית ניתן לזהות בחברות המספקות שירותי הגנה בתחום הסייבר ונדרשות ליצור תרבות, תהליכים, כלים ואנשים בעלי חשיבה ספקנית-מבצעית-מודיעינית, כאשר מרבית האנשים בתחום זה כלל לא הוכשרו לכך, שכן רובם אנשי טכנולוגיה", הוסיף.

לדבריו, זהו המקום שבו מתבטא היתרון היחסי של הצוות עימו הוא עובד שנים רבות, שמשלב פסיכולוגים, אנשי תעשייה וניהול, אנשי הדרכה וטכנולוגים. "היכולת להחזיק נקודת מבט עסקית-ניהולית 'קשה' בצד הבנה פסיכולוגית-תהליכית עמוקה של מה שקורה בארגון חשובה אצל יועצים בעידן זה, כמו גם אצל מנהלים", סיכם סנדר.

תגיות: ,

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *