28 במרץ 2017 ''פלי הנמר''

בא לבקר במאורת הנמר: שי כהן, המכללה האקדמית אשקלון

לפני ימים אחדים ביקר במאורת הנמר שי כהן, מנהל יחידת טכנולוגיות המידע של המכללה האקדמית אשקלון, שהחל את תפקידו זה לפני כחצי שנה.

כהן נשוי + 3 והוא דור שלישי במושב בית חנן, שסבתא וסבא שלו, שעלו מבולגריה ב-1925, היו בין מייסדיו ארבע שנים לאחר מכן. הוא נמצא בענף כמעט 20 שנים ובשנתיים האחרונות עבד כיועץ בשטראוס אסטרטגיה. בין היתר, כהן שימש כסמנכ"ל טכנולוגיה ומערכות מידע בבזק אונליין, מנהל אינטגרציה ב-Ideo Digital, מנהל פרויקטים ב-IT Solutions ומנהל התשתיות של מימון ישיר.

הוא משתתף בנבחרת Tough Mudder למען גיוס תרומות לעמותת גדולים מהחיים – נבחרת שמארגנים אנשים ומחשבים וקבוצת אוטופונט (Autofont).

המכללה האקדמית אשקלון הוקמה לפני 50 שנים כשלוחה של אוניברסיטת בר אילן והחל מ-2002 היא מעניקה תארים עצמאיים. ד"ר פנחס חליווה הוא המייסד והמנכ"ל שלה. יש במכללה יותר מ-6,000 סטודנטים במסלולים אקדמיים ומסלולי הנדסאים. נלמדים בה מקצועות מדעי החברה, כלכלה, חשבונאות, רפואה (סיעוד, תזונה ומדעי הציבור), ומתקיים בה חוג למדעי המחשב עם התמחות בסייבר. כמו כן, הוקמה במכללה מעבדת סייבר בשיתוף רפאל והאוניברסיטה הלאומית למדע וטכנולוגיה של טייוואן (NTUST).

התשתית הטכנולוגית ופרויקטים שביצעה המכללה

כהן סיפר לי כי "המכללה נמצאת בחזית הטכנולוגיה מבחינת תשתית. זו מורכבת מפתרונות וירטואליזציה של VMware, תשתית אחסון של קמינריו (Kaminario), פתרון ניהול זהויות (IDM) שפיתחה EDP על תשתית NET IQ, פתרונות שו"ב מבוססי Nagios, תשתית אלחוטית של סיסקו (Cisco) ועוד. אנחנו מספקים גישה למידע למגוון משתמשים – סטודנטים, סגל אקדמי, סגל מנהלי ועוד – ובמגוון מכשירים, כגון עמדות נייחות, ניידים, טאבלטים וטלפונים חכמים, ממעבדות וחדרי מחשב בשטח הקמפוס ומחוצה לו".

הוא ציין כי "התחלנו בשנה האחרונה מספר פרויקטים לשיפור השירות והחוויה של המשתמשים שלנו.

הקמנו אתר חדש, שייתן מענה שיווקי ויהווה שער כניסה לשירותי המכללה. האתר יהיה נגיש בהתאם לתקן הנגישות החדש.

פיתחנו אפליקציה לניווט 'עד הכיתה' (In Door Navigation), שתאפשר לסטודנט לנווט מביתו ועד הכיתה. האפליקציה תיתן מענה לקבלת שירות, נוכחות ולמצבי חירום. למשל, היא תציג אוטומטית את הדרך הקרובה למרחב מוגן במקרה של אזעקה.

כחלק מהקמת מחסן הנתונים, יצרנו פתרון מודולרי עם ממשק משתמש נוח ויעיל שיאפשר למשתמשים לנתח את הכמות האינסופית של נתונים הקיימים בארגון, על מנת להפכם למידע בעל ערך עסקי שתורם לקבלת החלטות נכונות. הפתרון הנדרש יהיה לייצר תובנות שיאפשרו לקבל החלטות בהתאם לנתונים, לדוגמה: צורך בתגבור בנושא מסוים לסטודנט כתוצאה מירידה בציוני המבחנים ו/או העבודות שלו, או אי נוכחות.

טפסים מקוונים – פרויקט שיכלול הקמת תשתית למענה אונליין לטפסים הרבים שנמצאים בשימוש נרחב באקדמיה. הפתרון ייתן מענה לסטודנטים שיוכלו להשתמש בטלפונים החכמים האישיים למילוי טפסים ולאנשי הסגל לתת מענה טוב יותר כולל תהליכים ובקרה".

תגיות: , ,

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *