15 באוקטובר 2017 ''פלי הנמר''

"המעבר לדיגיטל צריך להיות עיקר העניין של אנשי ה-IT בארגון"

אלי משה, מנכ
אלי משה, מנכ"ל היטאצ'י ונטרה ישראל. צילום: פלי הנמר

בראיון לאנשים ומחשבים מדבר אלי משה, מנכ"ל היטאצ'י ונטרה ישראל, על החברה החדשה ועל שינוי התדמית שלה, ומסביר ש-"All Flash הוא בזבוז כסף לאורך השנים"

לאחר הרבה שנים, היטאצ׳י (Hitachi) החליטה לקיים כנס לקוחות עולמי, ועשתה זאת באחרונה, תחת השם Next 2017. המקום, לאס וגאס, נבחר לא במקרה – הוא קשור לכיוונים המרכזיים של החברה בשנים הבאות. בווגאס מבקרים כ-40 מיליון איש בשנה, והאוכלוסייה שלה גדלה ב-40% ב-10 שנים האחרונות וצפויה לגדול ב-50% בעשור הקרוב.

אלי משה, מנכ"ל היטאצ'י ונטרה (Hitachi Vantara) בישראל, אמר בראיון לאנשים ומחשבים כי "היטאצ׳י עובדת בימים אלה על הכנת לאס וגאס לקראת האתגרים בשנים הקרובות – הקמת מצלמות חכמות בעיר, הכוללות ניתוח של וידיאו, מקומות חנייה ותנועה בעיר, תנועת אנשים ובעיקר הבאת כל הנתונים למסך אחד, שיסייע לכל הגורמים שמשרתים אותה בקבלת החלטות".

חיבור מספר חברות לחברה אחת

אחת ההכרזות הבולטות בכנס הייתה על השם החדש של החטיבה של היטאצ'י העולמית ושמה, כאמור, Vantara. החטיבה הממזגת את פעילויות ה-IT וה-OT של החברה, ותציע פתרונות ושירותי אינטרנט של הדברים.

מה עומד מאחורי Vantara?
"העולם הדיגיטלי הוא הזדמנות להיטאצ׳י לחבר בין המוצרים שכבר קיימים לפתרון אחד. אנחנו מצויים כבר 50 שנה בעולם ה-IT ו-107 שנים בעולם ה-OT, יחד עם מוצרים בכל העולמות – מסנסורים ועד רכבות, וכולם יכולים להתחבר יחד לפתרון אחד. היטאצ'י קראה לפתרון הזה Social innovation, אבל רק כעת, עם חיבור מספר חברות לחברה אחת, יהיה ניתן לממש את החזון הזה, שכבר מורגש בקרב עובדיה".

מהי המטרה המרכזית שלכם?
"המטרה המרכזית היא לא לעמוד ביעדי הרבעון, אלא לסייע ללקוחות שלנו ולחברה כולה באתגרים הקיימים בעולם. כך, למשל, בזמן שחברות IT מציגות שקפים על העולם הדיגיטלי, יצרנו פלטפורמה לעולם הדיגיטלי – Lumada".

לדברי משה, "יש פער גדול, שאותו אני רואה כבר 3.5 שנים, בין מוצרי ופתרונות החברה לבין מה שהשוק והלקוחות יודעים עליה. היא חייבת להשקיע יותר בשיווק ומכירות".

אלי משה, מנכ"ל HDS ישראל, עם מנכ"ל היטאצי' העולמית, טושיאקי היגשיהרה, בכניסה לכנס Next 2017. צילום: פלי הנמר

אלי משה, מנכ"ל היטאצ'י ונטרה ישראל, עם מנכ"ל היטאצי' העולמית, טושיאקי היגשיהרה, בכניסה לכנס Next 2017. צילום: פלי הנמר

שינוי התדמית של היטאצ'י

כחלק משינוי תדמית שעוברת היטאצ'י בימים אלה, כולל בישראל, היא תעבור בעוד מספר חודשים למבנה חדש – לאחר 30 שנים במשרדים הקיימים. המשרדים החדשים, שנמצאים ממול אלה הקיימים, עתידים לשקף הרבה יותר טוב את החברה, שנמצאת שביעית בעולם בדירוג חברות הטכנולוגיה הטובות ביותר.

"גם אנחנו, בישראל, מושפעים מהכיוונים שאליהם הולכת היטאצ'י ועוברים שינויים רבים כתוצאה מכך. מתחילת השנה הפיננסית, באפריל האחרון, עבר הסניף הישראלי לא מעט שינויים – בהחלטה לאילו לקוחות פונים (בעיקר אנטרפרייז), עם מי (לא עם השותפים הקיימים) ומי מוביל את המהלך בחברה, כי לא כל העובדים נמצאו מתאימים. חלקם מצאו את עצמם זורמים עם השינויים וחלקם האחר עזבו לחברות שמתעסקות בתשתיות בלבד. זו מגמה עולמית", אמר משה.

אלי משה בכנס Next 2017. צילום: פלי הנמר

אלי משה בכנס Next 2017. צילום: פלי הנמר

מהו האתגר המרכזי שלכם?
"האתגר המרכזי עבור היטאצ׳י בכלל ועבור הסניף בישראל בפרט הוא ההון האנושי – למצוא את האנשים המתאימים לנהל את העסקים המורכבים בשנים הבאות ולבצע את השינוי הנדרש יחד עם הצוות המדהים, שחלקו ותיק בחברה. זה האתגר המרכזי של המנהלים בחברה ושלי בפרט וכמו בכל דבר בחיים, אין 100% הצלחה".

מה עוד כלל השינוי שעברתם?
"עברנו שינוי ממנהלי לקוחות ופריסיילים, שיודעים בעיקר לדבר עם מנהל האחסון על יתרונות ה-All Flash. אלא שיש בשוק עוד מתחרים. אנשי היטאצ׳י לומדים שפה שונה. האם יש להיטאצ׳י All Flash? כן, ואת הטוב ביותר. אנחנו מייצרים זאת. האם לקוחות היטאצ׳י זקוקים ל-All Flash? לא, מפני שמדובר בבזבוז כסף לאורך השנים.

אבל כשיש 12 יצרנים בשוק ועוד 10 שותפים עסקיים שמדברים על All Flash, הלקוחות יגידו ש-'העולם הולך לשם'. העולם הולך לדיגיטל. זה צריך להיות עיקר העניין של אנשי ה-IT בארגון והם צריכים להתעסק באיך לעזור לארגון שלהם בעולם תחרותי.

לקוחות יבחרו בתשתיות של החברה שנותנת את הפתרון השלם לארגון – וזה מצריך שיחה אחרת איתם, שמצריכה אנשים עם יכולות אחרות, הכוללות ידע מקצועי רחב מאוד והבנת כיווני הלקוח".

אלי משה נושא את עיניו אל עתיד התחבורה החכמה. צילום: פלי הנמר

אלי משה נושא את עיניו אל עתיד התחבורה החכמה. צילום: פלי הנמר

כיצד אתה מסכם את 3.5 השנים שלך בסניף הישראלי?
"עשינו בתקופה זו הרבה דברים טובים. גדלנו ב-60% והוספנו כ-30 לקוחות חדשים. אנחנו החברה עם הניסיון הגדול ביותר בארץ בפרויקטים של אקטיב-אקטיב, עם 25 פרויקטים בשלוש שנים, ונמשיך להשקיע ולהתעסק בעולם התשתיות והגיבויים יחד עם השותפים המרכזיים שלנו – קומוולט (CommVault), סיסקו (Cisco), ברוקייד (Brocade) וסאפ (SAP).

יחד עם זאת, ובעיקר בעקבות השינוי שהחברה עוברת, היינו חייבים לבצע שינוי בכוח האדם ובהגעה לשוק (Go to Market)".

אלי משה עם לקוחות בכירים מישראל: משמאל: דורון אפרתי מטבע ואמנון בק מהבנק הבינלאומי. צילום: פלי הנמר

אלי משה עם לקוחות בכירים מישראל: משמאל: דורון אפרתי מטבע ואמנון בק מהבנק הבינלאומי. צילום: פלי הנמר

עוד ביקש משה לציין כי "יש לנו את צוות הדליברי הטוב ביותר שקיים בארץ. יש מתחרים שצוות הדליברי שלהם התפרק, בעוד שאצלנו יש יציבות בצוות הזה".

תגיות: , , , , , ,

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *