6 בנובמבר 2016 פלי הנמר

"המעבר לענן טורף את הקלפים של אנשי ה-IT"

"חשוב שהם יפעלו בסדר שונה, שיתאים לצרכים החדשים של קבוצות הפיתוח", אמר קהל, שמנהל את פעילות ה-DevOps במרכז הפיתוח של מעבדות סאפ בישראל

"המעבר לענן טורף את הקלפים של אנשי ה-IT. לכן, חשוב לפעול בסדר שונה, שיתאים לצרכים החדשים", כך אמר רן קהל, שמנהל את פעילות ה-DevOps במרכז הפיתוח של מעבדות סאפ (SAP Labs) בישראל ומוביל צוותים ב-15 מרכזי פיתוח בכל העולם.

לפני כשלוש שנים החלה סאפ במעבר ופיתוח יישומים לסביבת הענן. קהל סיפר שעל מנת להישאר רלוונטי, צריך צוות ה-IT שבראשותו להשתנות ולפעול כך שייתן מענה לצורת העבודה החדשה של צוותי הפיתוח. הוא הבין שעליו למצוא מחדש את המקום שבו ה-IT יכול להוסיף ערך ותמיכה שוטפת לקבוצות הפיתוח.

מה המשמעות של תמיכה בקבוצות פיתוח שמפתחות בענן?
"ראשית, על אנשי ה-IT לשנות את צורת החשיבה שלהם ואת סט הכלים ששימש אותם עד היום. הדוגמה הפשוטה ביותר היא שאם עד היום השרתים ישבו קרוב, באותו האזור שבו ישבו אנשי ה-IT, ועיקר עבודת הצוות הייתה תחזוקה ישירה של השרת, מערכות ההפעלה, בסיסי הנתונים וכלי הפיתוח, כיום השרתים, רובם ככולם, וירטואליים ונמצאים בענן של החברה. מכאן שמשימות העבר כבר לא רלוונטיות. היה עלינו ללמוד מחדש את הצרכים והדרישות של קבוצות הפיתוח, להתאים את עצמנו מחדש ואף להציע שירותים חדשים כאוטומציה".

כיצד נכנסת פה מתודולוגיית ה-DevOps?
"DevOps הוא קונספט חדשני בעולם התוכנה. מדובר במתודולוגיית עבודה שמיועדת לשפר את הפרודוקטיביות והמהירות של תהליך הפיתוח וההטמעה בארגון. כדי להבטיח תהליכים פשוטים ומהירים ככל האפשר, שיתוף פעולה שכזה בין קבוצות הפיתוח ל-IT הוא הכרחי. שיתוף הפעולה יכול להתקיים במידה שקבוצת ה-IT תוכל לתרום לתהליך והתרומה שלנו באה לידי ביטוי בהבנת תהליכי הפיתוח, התאמה לתשתית המחשוב הקיימת ויצירת תהליכים אוטומטיים ליצירת סביבות פיתוח, בדיקות והטמעה מורכבות ומהירות. על קבוצת ה-IT לתרום תרומה ישירה לתהליכי אינטגרציה והטמעה מתמשכים של קבוצות הפיתוח".

איך אתם נערכים לטרנספורמציה הזאת?
"אנחנו מסבירים לעובדים רבות על השינוי הנדרש, ומציגים את תמונת המצב החדשה ואיך ייראה עולם ה-IT בסאפ בשנים הקרובות. אנחנו מבצעים שינוי מחשבתי ותפיסתי, והדרכות רבות. הכוונה היא לקורסים פורמליים חיצוניים, אבל הרבה יותר מזה להדרכות פנימיות, תוך כדי עבודה שוטפת".

מה השתנה מבחינת צוותי הפיתוח של החברה?
"אנחנו מנהלים כיום 50 פרויקטים בכל נקודת זמן בכל העולם, כשבכל פרויקט כזה אנחנו מקצרים עבור קבוצת הפיתוח את זמני הפיתוח וההטמעה. תהליכים שנמדדו בעבר בימים או בשעות רבות קורים כיום בדקות. אנחנו מלווים כל פרויקט כזה ותומכים בו לאורך זמן, קרי – מספקים תמיכה בשינויים ובבקשות חדשות לאוטומציה, כמו גם בתהליכים קיימים.

לסיכום, אני חייב לציין שצוותי ה-IT מבינים שאם לא היינו מבצעים את הטרנספורמציה הזאת, הם היו הופכים במהרה ללא רלוונטיים".

תגיות: , , , ,

Comment (1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *