27 ביוני 2016 ''פלי הנמר''

הנמר בדרכים – עם מרצדס

אירוע ההשקה של דגמי ה-E-Class בישראל אפשר הצצה לרכב שמשלב בין ההיסטוריה רבת השנים של החברה לפיתוחים האחרונים בעולם הרכבים החכמים

תחום הרכבים החכמים הוא אחד התחומים החמים והמדוברים ביותר בימים אלה בעולם המחשוב והטכנולוגיה – וכמובן, גם בעולם הרכב. בעתיד, אם הכול ילך כפי שמתוכנן, לא נצטרך יותר לנהוג. האוטו הוא זה שינהג בשבילנו, אנחנו נהנה מהנסיעה ונצטרך מקסימום להיות שם כדי להשגיח.

חברות רבות כבר נמצאות בדרך לשם ומפתחות פיתוחים רלוונטיים. בין אם אלה חברות ענק טכנולוגיות כמו גוגל (Google), בין אם סטארט-אפים ובין אם ענקיות הרכב. כולן רואות את העתיד בעולם הרכב ומכוונות אליו.

אחת הבולטות שבהן היא מרצדס (Mercedes), או בשמה המלא מרצדס בנץ, שחרתה על דגלה את נושא החדשנות. בחברה השיקו לפני כמה ימים את דגם ה-E-Class, שכולל, לדברי אנשיה, את "הפיתוחים הטכנולוגיים החמים ביותר" בעולם הרכבים.

לפני החדשנות – קצת היסטוריה

בטרם אספר לכם על החדשנות הרבה המצויה ברכבי ה-E-Class – חזרה קצרה לעבר: הסיפור של מרצדס בנץ התחיל לפני יותר מ-130 שנים, ב-1885, כשקרל בנץ ניגש למשרד הפטנטים בברלין על מנת לרשום את הפטנט ששינה לחלוטין את העולם התעשייתי – פטנט המכונית ממונעת. פטנטים פורצי דרך נוספים שרשמה החברה הם מנוע הדיזל הראשון למכונית (1936), כרית האוויר (1968), ה-ABS – מערכת בלמים למניעת החלקה (1968) ועוד. 130 שנים אחרי הפטנט הראשון, בחברה אומרים שה-E-Class הוא בעל "טכנולוגיה המהפכנית שהולכת לשנות את כל תפישת הניידות".

אסטרטגיית הרכב האוטונומי באה לידי ביטוי בדבריו של ד"ר ז'טצ'י, יו"ר מועצת המנהלים של מרצדס בנץ, שאמר כי מרצדס מעריכה שהרכב הוא לא רק כלי נסיעה, אלא מהווה בית נייד לכל דבר – המקום בו אנשים יכולים למלא צרכים אישיים תוך ניצול זמן מיטבי. לדבריו, "בעולם הרכבים של מרצדס, השיא עוד לפנינו. לא רק שדגמי העתיד של החברה ינהגו ללא פליטות זיהומיות, אלא שברכבים אלה לא יהיה צורך בנהג. זה יהיה בטוח יותר, מפואר יותר ומרושת בצורה מלאה".

הטכנולוגיה שמאחורי ה-E-Class

ה-E-Class משלבת מערכות סיוע בנהיגה ומערכות נהיגה אוטונומיות שעובדות עם מערכת בקרת השיוט האוטונומית Drive Pilot. זו מסוגלת לשמור מרחק מהמכונית שלפניה, לעקוב אחריה עד למהירות של 210 קמ"ש, לעבור בין נתיבים בצורה אוטונומית עם הפעלת האיתות ולשמור על היגוי בפניות.

הגרסה החדשה של מערכת ה-Pre-Safe, המשולבת ב-E-Class, מזהה מראש מצבי תאונה בלתי נמנעים ומכינה את נוסעי הרכב להפחתה בעוצמת הפגיעה על ידי שינוי זווית המושבים, מתיחת חגורת הבטיחות, השמעת צלילי התראה ואפשרות להרחקה מהירה של המושבים מאזור הפגיעה.

טכנולוגיה נוספת שניתן למצוא ב-E-Class היא Active Brake Assist – מערכת בלימה אוטונומית שיודעת לזהות הולכי רגל, להזהיר את הנהג מפני התנגשות עתידית ולספק תמיכה אופטימלית באמצעות בלימת חירום בעת הצורך. ה-Evasive Steering Assist עובדת בסנכרון איתה ויודעת לשמור על יציבות האוטו בעת התחמקויות ותמרונים.

כמו כן, כולל הרכב החדש תאורת LED מרכזית בת 84 נקודות, שמתאימה באופן מדויק את מנח התאורה על הכביש. רכיב אוטונומי נוסף בו מאפשר כניסה ויציאה מחנייה ללא שום התערבות מצדו של הנהג.

עוד כוללת סדרת ה-E-Class צג פנימי בגודל של 12.3 אינץ' ופקדי Touch control המאפשרים לנהג לשלוט במערכות הרכב בעזרת אצבעותיו מבלי להזיז את הידיים מההגה, לרבות שימוש בממשק מלא לטלפונים חכמים IcarPlay) ו-(Android auto. בנוסף, בתא הנוסעים ניתן לבחור בתאורה בעלת 64 צבעים.

לדברי אריאל פינטו, מנכ"ל קבוצת רכבי היוקרה בכלמוביל, "היצרן מבשר ב-E-Class על עולם רכב עתידי שישלב בין חוויית נהיגה ואפשרות בחירה בנהיגה אוטונומית. השקת המכונית החדשה בישראל מאפשרת לנהג לחוות נהיגה וליהנות ממערכות סיוע מתקדמות, המסייעות לו בתהליכי קבלת ההחלטות ובעת הצורך פועלות באופן אקטיבי".

תגיות: , , ,

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *