6 בספטמבר 2018 ''פלי הנמר''

הנמר מבקר בתערוכת הטכנולוגיה הגדולה בעולם

CES בלאס וגאס ו-IFA בברלין - שתיהן מכריזות על עצמן כתערוכת הטכנולוגיה הגדולה בעולם, אבל זוכה יש רק אחת ● הנמר סייר בתערוכה הברלינאית ומסביר למה דווקא היא זו שראויה לתואר

ברלין היא אחת הערים המעניינות בעולם. עם הרבה מוזיאונים ואתרים היסטוריים, החומה שפורקה על ידי ההמון והרוח הקוסמופוליטית שלה, יש בה הרבה מה לעשות והיא מושכת אליה תיירים רבים מכל העולם. לכן, לא פלא שאנשי IFA בחרו לקיים את תערוכת הטכנולוגיה השנתית שלהם דווקא שם.

ב-IFA מגדירים את התערוכה שלהם כגדולה מסוגה בעולם. אלא שכחובבי טכנולוגיה, קוראי מדור זה ודאי מכירים את CES, שמתקיימת מדי תחילת שנה בלאס וגאס, וגם היא מכריזה על עצמה כתערוכה הגדולה מסוגה בעולם. מה בכל זאת מבדיל את השתיים, שבגינו יש ל-IFA יותר גדול? ניתן לראות שם הרבה יותר ציוד, מוצרים וטכנולוגיות מאשר אצל ה-"מתחרה" מלאס וגאס, מה גם שבתערוכה הברלינאית בולטת תצוגת המערכות למטבח.

השנה משכה אליה IFA לא פחות מ-200 אלף מבקרים, שיכולים היו לבקר ב-1,000 ביתנים של תצוגות מערכות בידור ביתיות, ציוד מדיה, אודיו, סמארטפונים וגם, כאמור, מערכות לחדר שאנחנו נוהגים לבשל ולאכול בו. הייחוד של השנה היה שכמעט שלא היו בתערוכה הכרזות משמעותיות.

IFA נתפסת בעולם הטכנולוגיה כתערוכה מיושנת מעט. כדי לנסות לנפץ את הסטיגמה הזאת, נפנפו אנשיה בסיסמת החדשנות. הם השכילו לשלב את הישן והחדש, והציגו את אלברט איינשטיין נואם על החשיבות שברענון ובהתחדשות.

כמובן שמושג הבינה המלאכותית שימש תצוגות ומוצרים רבים שהוצגו באירוע, והודגמו בדרך כלל על ידי רובוטים דמויי אדם. כאן הרובוט מכונה "ידיד אישי מיתכנת (ניתן לתכנות)".

ודאי תסכימו שתצוגה כזו מושכת עניין להציץ פנימה בביתן. גם כאן אימצו סוג של וונדרוומן (אם כי לא גל גדות), שהוצגה על ידי אסוס. הדבר מספק הזדמנות להרחיב מעט על הסניף הישראלי של החברה: אסוס ישראל הוקמה רק לפני חמש שנים ומתמקדת בשיווק ושירות של מחשבים ניידים למגזר הצרכני, אך גם, בין היתר, מחשבי AiO, רכיבים – לוח אם, כרטיס מסך, מסכים, ציוד היקפי, שרתים, נתבים וקו מוצרי הגיימינג ROG. רע קורנבליט הוא מנכ"ל אסוס ישראל, ושני ישראלים ושני טייוונים (מדינת המקור של אסוס) מפעילים את מערך המשווקים שלה.

קבלו את סטיוואני סוונדי, מנהלת היח"צ הגלובלית של אסוס, שמציגה מחשב נייד ש-95% משטח המסך שלו מוקדש למסך עצמו ורק 5% – למסגרת. מה שנקרא ננו-אדג'.

אסוס מציגה כאן את דגם ZenBook S – מכשיר נייד, קל (במשקל של 1 ק"ג) ודק גזרה (12.9 מ"מ בלבד), עם סוללה שמחזיקה 20 שעות עבודה.

מכשיר חדשני וייחודי נוסף של אסוס הוא ה-ZenBook Pro 14, שבא עם מסך שני במשטח העכבר, להגברת היצרנות והשימושיות

מכשיר נוסף מציע מסך קעור רחב עם תצוגה של 34 אינץ' ויחס של 21:9, וכן בהירות וצבעוניות מעולות. לצדו גם מיני PC מבוסס מעבדי אינטל וכרטיסים גרפיים של NVIDIA.

ועוד אחד, הפעם לגיימרים, עם מסך אדיר, שמאפשר הנאה מרובה. המכשיר כולל גם חיבור לסמארטפון, שעליו מתאימים את ההגאים.

כך מתנהלים העיתונאים הצעירים: הם מאתרים מישהו צעיר בחליפה שנראה כמו ספק, מראיינים אותו ומיד נוצר תור של מראיינים וצלמים נוספים. הם עושים כך בכל התערוכות הגדולות, כולל ב-CES, שבה בדרך כלל חברות מרכזיות כן מכריזות על מוצרים חדשים.

דל הענקית, בפרט לאחר רכישתה את EMC, הציגה את מחשבי ה-PC המקוריים שלה. בביתן החברה נצפה אורן אינדיצקי הישראלי, מנהל פיתוח תוכנה בחברה, שיושב בחוף המערבי בארצות הברית.

כבר ציינתי כאן את הבינה המלאכותית – המושג החדש אבל גם הכי שחוק בתקופה האחרונה. איתו גם אסיים, או, יותר נכון, עם רובוט דמוי אדם – הפעם בתצוגת הענק של LG.

תגיות: , , , ,

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *