15 במאי 2016 ''פלי הנמר''

וינסנט פיטרס, Qlik: "שוק ה-BI בישראל – מהמתקדמים בעולם"

"עם האנשים הטובים שיש בישראל, זהו שוק מתקדם מאוד", אמר פיטרס, מנהל מכירות OEM גלובליות בחברה

"שוק ה-BI בישראל הוא מהמתקדמים בעולם, עם האנשים הטובים שיש בה והעובדה שישראל היא מאמצת מוקדמת של טכנולוגיות. זהו שוק מתקדם מאוד", כך אמר וינסנט פיטרס, מנהל מכירות OEM גלובליות ב-Qlik.

פיטרס אמר את הדברים בראיון לאנשים ומחשבים, שנערך במהלך Qonnections 2016, הכנס השנתי של משתמשי ושותפי Qlik, שהתקיים באחרונה באורלנדו, פלורידה.

אחד הדברים הבולטים בפיטרס הוא החיוך שלו, שלא מש מפיו וסוחף איתו את האנשים שעימם הוא עובד, בין אם אלה עובדיו, עמיתיו ב-Qlik ושותפיו, כמו מנהלי Qlik ישראל, יואל סלע ויוגב פלד.

פיטרס (מימין) ויוגב פלד, מנהל החדשנות וממייסדי Qlik ישראל. צילום: פלי הנמר

פיטרס (מימין) ויוגב פלד, מנהל החדשנות וממייסדי Qlik ישראל. צילום: פלי הנמר

"אני מכיר את סלע ופלד תקופה ארוכה, מאז הקימו את SP Data עם צוות של שבעה אנשים. כיום, ב-Qlik ישראל, יש להם צוות של קרוב ל-80 מקצוענים, והחברה חולשת על 25% משוק ה-BI בישראל – הישג שמציב אותה ראשונה בעולם בחדירה לשוק".

לדבריו, "עובדי Qlik ישראל מביאים רעיונות חדשניים ושיפורים לפלטפורמה שלנו. הראייה היא מערכת BI Havior, שפותחה בישראל ואנחנו משווקים אותה ברחבי העולם".

"מעניין כיצד שני יזמים שקפצו לשוק ה-BI, שנשלט עד לפני כעשור על ידי שחקניות ענקיות כ-BO וקוגנוס (Cognos), ששייכות כיום לסאפ (SAP) וליבמ (IBM), בהתאמה, הצליחו לשווק אותנו בהצלחה ולהירכש על ידי קבוצת IT כגדולה כחילן. מאז הם ממשיכים במלוא התנופה והדינמיות, עם הגב הרחב של חילן, שנעשתה לאחת מארבע חברות ה-IT הגדולות בישראל (לצד מטריקס, מלם תים ו-One1 – הנמר)", אמר.

מייסדי Qlik ישראל: מימין - יוגב פלד, מנהל החדשנות, ויואל סלע, היו"ר. צילום: פלי הנמר

מייסדי Qlik ישראל: מימין – יוגב פלד, מנהל החדשנות, ויואל סלע, היו"ר. צילום: פלי הנמר

פיטרס מסרב להשיב לשאלה מהו המחזור של החברה בישראל, מאחר שמדובר בחברה שמדווחת גלובלית, ולא לפי אזורים גיאוגרפיים. עם זאת, הוא אומר ש-"הצצה בדיווחי Qlik מגלה שברבעון האחרון של 2015, המכירות הגלובליות שלה הגיעו ל-205 מיליון דולר, כשבכל השנה היא מכרה בהיקף של 612 מיליון. מדובר בקצב גידול שנתי של 23% – הן במכירות השנתיות והן ברבעון האחרון".

Qlik – ברביע הקסם של גרטנר

עד לפני כחצי שנה שימש פיטרס כסמנכ"ל בכיר לניהול השותפים העסקיים של Qlik באזור הבנלוקס, מזרח אירופה, מדינות ברית המועצות לשעבר (CIS), המזרח התיכון ואפריקה. הוא מספר שהוא ניהל 97 מדינות, ובהתחשב בעובדה ש-Qlik פועלת כיום ב-100 מדינות, מדובר בניהול השותפויות עם רוב השותפים של החברה בעולם.

Qlik נוסדה לפני 23 שנים ובשנים האחרונות, קצב הצמיחה המתואם (AGR) שלה עומד על כ-43% בשנה. היא אחת משלוש חברות ה-BI הממוצבות ברביע הקסם של גרטנר (Gartner), מתוך עשרות חברות שנמצאות בדירוג שלה. חברת המחקר ממקמת ברביע הקסם חברות בעלות יכולת הביצוע והחזון הטובים ביותר. לצידה של Qlik ברביע זה נמצאות רק החברה הקטנה יותר ממנה, טאבלו (Tableau), ומיקרוסופט (Microsoft).

פיטרס מעורה היטב בשוק הישראלי ומרבה לבקר בארץ. לפני כחצי שנה הוא פתח את הכנס השנתי ללקוחותיה של Qlik ישראל. הוא סיפר בראיון שהוא אוהב מאוד את ביקוריו בישראל, ועשה זאת עוד בתפקידיו בחברות אחרות. בין השאר, פיטרס שימש כמנהל שותפים ב-Cramer Systems – חברה לניהול מערכות הפעלה בעולם ספקיות התקשורת, שנרכשה על ידי אמדוקס. הוא עבד בחברות נוספות, כמו אורקל (Oracle), והקים חברת ייעוץ עצמאית וסטארט-אפ.

מה מייחד את Qlik לעומת המתחרים?
"מייחדים אותנו שלושה תחומים: הצטיינות במוצרים, אקו-סיסטם ייחודי, והאנשים שלנו והתרבות שבנינו במהלך השנים.

המוצרים שלנו שונים לחלוטין מאלה של מתחרינו כי הגישה שלנו לטפל בתובנות BI ואנליטיקה מבוססת, בדומה לחשיבה האנושית, על אסוציאציות ולא מסלולי חשיבה מוגדרים מראש. אצל המתחרים, כדי להגיע לתובנות עסקיות חייבים להגדיר את מחסן הנתונים מחדש ולהשתמש בתהליכים מוגדרים מראש. אצלנו, באמצעות Qlik DataMarkets, המשתמש מייצר את המעברים בין הנתונים השונים במודל האסוציאטיבי, כשהפלטפורמה שלנו מביאה לו אותם ישירות ואוטומטית מכל מקורות המידע – בארגון ומחוצה לו. בנוסף, המנוע שלנו מייצר את הדו"חות המתאימים במוצר NPrinting 17.

המערכת, השירותים והאקו-סיסטם של Qlik. צילום: פלי הנמר

המערכת, השירותים והאקו-סיסטם של Qlik. צילום: פלי הנמר

כמו כן, אצלנו, הלקוח לא צריך להתרוצץ בין ארבעה ספקים שונים. הוא מקבל את הכול באקו-סיסטם שלנו, בו הוא יכול להפעיל אנליטיקה בשירות עצמי ולהיעזר באתר שלנו. Qlik DataMarkets הוא כלי עזר לכל לקוח שבמאגרי המידע שלו אין נתונים פיננסיים שיכולים לסייע לו להשיג תובנות עסקיות. אצלנו הוא יכול לקבל מידע חשוב ומעודכן של נתונים. אנחנו מציעים גם תבניות (Templates) של נתונים לפי תעשיות ומגזרים – דבר שאף הוא הכרחי לניהול התחזיות העסקיות.

חלק חשוב באקו-סיסטם שלנו הוא קהילת המפתחים העולמית, בה יש לנו כבר כ-8,000 איש, המגיעים ממחצית השותפים שלנו בעולם – 700 מתוך 1,400. המפתחים למערכת ה-API הפתוחה שלנו מוסיפים פתרונות חדשניים.

באשר לתרבות ולאנשים שלנו, שהם הרוח והנשמה של החברה והאקו-סיסטם שלה: ב-Qlik העולמית יש כ-2,500 עובדים שמשרתים כ-35 אלף לקוחות ב-100 מדינות בעולם, יחד עם כ-1,400 שותפים עסקיים. אנחנו מיישמים את הכול בעבודת צוות – גם בשיווק. אנחנו מקפידים לשווק ללקוחות בעולם יחד עם השותפים, שכמחצית מההכנסות השנתיות שלנו מגיעה דרכם".

Qlik ממשיכה להפתיע את השוק. צילום: פלי הנמר

Qlik ממשיכה להפתיע את השוק. צילום: פלי הנמר

לסיכום הוא ציין כי "Qlik הביאה לשוק ה-BI את המהפכה השנייה. אנחנו מותירים את המתחרות מאחור, מאחר שאנחנו היחידים שפיתחו ומציעים פלטפורמת אנליטיקה שלמה, עם מנוע אחד ואחיד, QIX Associative Engine. היא מתאימה לכל השלבים והיישומים – משימוש עצמי דרך שימוש מונחה, אנליטיקה משובצת (Embedded), יישומים תפורים (Costume) ועד דיווחים ושיתופיות (Collaboration). כל זאת מוצע על כל הפלטפורמות: שולחנית, בענן וארגונית, עם שירותי ייעוץ, הדרכה ותמיכה".

הכותב הינו שליח אנשים ומחשבים לכנס.

תגיות: , ,

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *