3 במרץ 2016 ''פלי הנמר''

זינוק של יותר מ-50% במספר החברות הישראליות בתערוכת הסייבר העולמית

הביתן הישראלי בתערוכה של RSA כולל 40 חברות, לעומת 26 בשנה שעברה ● הטכנולוגיות והפיתוחים כחול לבן מעוררים התעניינות רבה בקרב המשתתפים

תערוכת הסייבר הגדולה בעולם – זו של RSA, שמתקיימת בימים אלה בסן פרנסיסקו, מושכת אליה את עולם אבטחת המידע ומתעניינים רבים. כ-25 אלף משתתפים וכ-900 חברות מציגות גודשים בימים אלה את האולמות, על מנת להראות ולהתעדכן בטכנולוגיות ובפיתוחים החדשים ביותר בתחום.

מדינות רבות שלחו לתערוכה נציגים, וישראל היא בין המובילות שבהן. כשמסתובבים בין הביתנים בתערוכה, קשה שלא לראות את החברות הישראליות ולהתרשם מהנוכחות הבולטת בה בכחול לבן. כ-40 חברות ישראליות נוטלות חלק בביתן הלאומי, שהקימו מכון היצוא, מינהל סחר חוץ במשרד התעשייה והכלכלה, ומטה הסייבר הלאומי. מדובר בזינוק של יותר מ-50% במספר החברות המשתתפות לעומת השנה שעברה. כמו כן, נקבעו לנציגי החברות פגישות רבות במהלך האירוע עם בכירים בחברות בולטות.

נתון זה מצטרף להיקף היצוא מישראל של טכנולוגיות סייבר, שעמד ב-2015 על כ-3.5 מיליארד דולר. היקף ההשקעות בתעשייה הסתכם בשנה החולפת בכחצי מיליארד דולר.

טכנולוגיות ישראליות רבות ומגוונות

הטכנולוגיות שמציגות החברות בביתן רבות ומגוונות: מזיהוי האדם הגולש באתר על פי דפוסי הגלישה דרך טכנולוגיה שלומדת לזהות מתקפות, גם אם היא לא נתקלה בהן מעולם, וחוסמת אותן, וכלה בטכנולוגיות להגנת המידע בענן ולאיתור נקודות החולשה כשכותבים קוד תוכנה.

ליאור קוניצקי, משנה למנכ"ל מכון היצוא, ציין כי "בשנים האחרונות הפכה ישראל להיות מעצמת סייבר. מיטב הפתרונות והטכנולוגיות מגיעות מישראל לרחבי העולם ומסייעות לחברות בינלאומיות ולגופים ממשלתיים להגן על המידע הנמצא ברשת. ככל שתחום האינטרנט של הדברים מתפתח וצובר תאוצה גדלים הצרכים והביקושים לטכנולוגיות הסייבר. הביתן הלאומי משקף השנה התפתחות זו במספר החברות, שגדל מ-26 ל-40 חברות, המציגות פיתוחים טכנולוגיים פורצי דרך עבור מגוון מגזרים, בין היתר למוסדות פיננסיים, חברות תקשורת וסלולר, וארגוני אכיפת חוק. ההשתתפות בתערוכה תסייע להן בקידום עסקיהן ובכניסה לשווקים חדשים".

הביתן הישראלי בתערוכת RSA. מימין: רמזי גבאי, יו"ר מכון היצוא; ליאור קוניצקי, משנה למנכ"ל מכון היצוא; ואחיעד אלתר, מנהל מחלקת סייבר במכון היצוא

הביתן הישראלי בתערוכת RSA. מימין: רמזי גבאי, יו"ר מכון היצוא; ליאור קוניצקי, משנה למנכ"ל מכון היצוא; ואחיעד אלתר, מנהל מחלקת סייבר במכון היצוא

עופר פורר, מנהל מחלקת אמריקה במינהל סחר חוץ במשרד התעשייה והכלכלה, אמר כי "תחום הסייבר הוא הבון טון של עולם הטכנולוגיה בימינו. ארצות הברית בכלל ועמק הסיליקון בפרט משמשים כמוקד התעשייה, בהינתן המגוון העצום של חברות היי-טק ומטות התאגידים המובילים בעולם, שממוקמים שם".

הוא הוסיף שהנספחויות המסחריות של המשרד בארצות הברית פועלות לקידום פגישות עבור החברות הישראליות שמגיעות ל-RSA.

יצוין כי מכון הייצוא, מינהל סחר חוץ ומטה הסייבר הלאומי הודיעו באחרונה על הקמת יחידת סייבר משותפת. היחידה תעניק סל כלים ושירותים שעתידים לסייע לחברות הישראליות להשתלב בשוק העולמי.

הכותב הינו שליח אנשים ומחשבים לתערוכת RSA

תגיות: , , , ,

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *