26 בספטמבר 2016 פלי הנמר

חדשנות נוסח סמסונג – חלק א'

Samsung Next TLV, מרכז החדשנות של החברה, הושק בתחילת השבוע בתל אביב, ומציע ליזמים ולחברות סטארט-אפ תוכניות ואפשרויות השקעה לצמיחה ● הנמר היה, ראה, התרשם וצילם

ברוכים הבאים למרכז החדשנות של סמסונג (Samsung) בתל אביב, שהושק בתחילת השבוע. המרכז, Samsung Next TLV, נמצא בלב הפועם של תל אביב – מתחם שרונה – שהרבה יותר נגיש מאזור ההיי-טק של שדרות רוטשילד. מדובר במקום שמשלב חדשנות והיסטוריה – בבניין בו שוכן המרכז שכנו בעבר משרדי ממשלה שאכלסו אישים כגולדה מאיר ויצחק רבין.

הסניף התל אביבי הוא חלק מ-Samsung GIC. זהו הסניף השלישי בלבד בעולם והראשון אחרי ארצות הברית. השניים האחרים פועלים בסן פרנסיסקו ובניו-יורק. עובדה זו מהווה הבעת אמון של הנהלת סמסונג העולמית, ושל הנהלת המיזם, בהיי-טק ובקהילת הסטארט-אפים בישראל.

ואמנם, במרכז מתכוונים לקדם חברות חדשניות ורעיונות מקוריים – לטובת שני הצדדים, כמובן. מלבד חלל עבודה, Samsung Next TLV מציע ליזמים ולסטארט-אפים אפשרויות השקעה ותנאים טובים לצמיחה. שש מבין החברות שהשתתפו במיזם בארצות הברית אף נרכשו על ידי חברת הענק.

המרכז הושק במסיבת עיתונאים שהתקיימה במקום, שבה דיבר אייל מילר, מנהל פעילות Samsung Next TLV, והשיב לשאלות. ניצלתי את ההזדמנות לצלם את המקום היפה – ולפניכם התוצאות.


כך נראה המרכז מבפנים – ישראלי עם אווירה בינלאומית. המרכז מתמקד בהשקעות, רכישות ושותפויות בתחום התוכנה.

ארון "הקודש" – אוצר המכשירים הסלולריים של סמסונג.


מוטיבציה על הקירות: אתגר את הסטטוס קוו. המשפט הזה, שנמצא על הקיר במרכז החדשנות של סמסונג, מתאים למוטו של הנמרים: מתי בפעם האחרונה עשית משהו בפעם הראשונה – שונה, נועז, מפחיד, חריג? סמסונג רוצה לעשות זאת עוד ועוד. בכל יום, אם אפשר.

המשרד של המיזם הראשון שנכנס ל-Samsung Next TLV, ובראשו מתן גוטר וארז ויינרוט.

המשרד של המיזם השני שנכנס למרכז – Data Dynamics. יש בקומה הראשונה של המרכז חדר נוסף, למיזם השלישי, וקומה שנייה, לבאים אחריו.


אייל מילר, מנהל הפעילות של המרכז, הוא רכש חדש, שהובא לאחר שמילא שורה של תפקידים בגוגל (Google). בין היתר, הוא הקים את הקמפוס של החברה בתל אביב.

כאמור, הסניף הוא השלוחה הראשונה של Samsung GIC מחוץ לגבולות ארצות הברית, כיאה לסיליקון ואדי. בראש Samsung GIC עומד דיוויד אן, לשעבר נשיא חטיבת המדיה ב-AOL וסגן נשיא בגוגל. פעילויות המרכז כוללות רכישות, שותפויות והשקעות בתחום התוכנה ליחידות ה-Consumer Electronics של סמסונג, בהן קבוצות המובייל, הטלוויזיה ומוצרי הצריכה. הוא מסייע לסטארט-אפים בשלבי מחזור חיים שונים, משמש כחממה לרעיונות חדשים של יזמים ומבצע השקעות בשלבים המוקדמים – משלב ה-Seed ועד סבב השקעות B.


סמסונג משקיעה 40 מיליון דולר בכל יום במחקר ובפיתוח. שלושה ממרכזי הפיתוח שלה נמצאים בישראל – לסלולר, לטכנולוגיות ולחדשנות.

המשך יבוא…

תגיות: , , ,

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *