27 בספטמבר 2016 ''פלי הנמר''

חדשנות נוסח סמסונג – חלק ב'

Samsung Next TLV, מרכז החדשנות של החברה, הושק בתחילת השבוע במתחם שרונה, ומציע ליזמים ולחברות סטארט-אפ תוכניות ואפשרויות השקעה לצמיחה ● הנמר היה, ראה, התרשם וצילם

ברוכים הבאים למרכז החדשנות של סמסונג (Samsung) בתל אביב, שהושק בתחילת השבוע. המרכז, Samsung Next TLV, נמצא בלב הפועם של תל אביב – מתחם שרונה – שהרבה יותר נגיש מאזור ההיי-טק של שדרות רוטשילד. מדובר במקום שמשלב חדשנות והיסטוריה – בבניין בו שוכן המרכז שכנו בעבר משרדי ממשלה שאכלסו אישים כגולדה מאיר ויצחק רבין.

הסניף התל אביבי הוא חלק מ-Samsung GIC. זהו הסניף השלישי בלבד בעולם והראשון אחרי ארצות הברית. השניים האחרים פועלים בסן פרנסיסקו ובניו-יורק. עובדה זו מהווה הבעת אמון של הנהלת סמסונג העולמית, ושל הנהלת המיזם, בהיי-טק ובקהילת הסטארט-אפים בישראל.

ואמנם, במרכז מתכוונים לקדם חברות חדשניות ורעיונות מקוריים – לטובת שני הצדדים, כמובן. מלבד חלל עבודה, Samsung Next TLV מציע ליזמים ולסטארט-אפים אפשרויות השקעה ותנאים טובים לצמיחה. שש מבין החברות שהשתתפו במיזם בארצות הברית אף נרכשו על ידי חברת הענק.

המרכז הושק במסיבת עיתונאים שהתקיימה במקום, שבה דיבר אייל מילר, מנהל פעילות Samsung Next TLV, והשיב לשאלות. ניצלתי את ההזדמנות לצלם את המקום היפה – ולפניכם התוצאות.

דיוויד אן, מנהל Samsung GIC, מחפש את הסטארט-אפים שיוסיפו לחומרה של סמסונג את המוח בצורת תוכנה, והוא עושה זאת בין היתר בתל אביב. אן, שנבצר ממנו להגיע למפגש, מסר: "ההחלטה על פתיחת הסניף הישראלי שלנו התקבלה בזכות האקו-סיסטם החזק של הסטארט-אפים המקומיים וההון האנושי באזור זה, שהינו ברמה עולמית. בנוסף, לישראל יש רקורד מוכח בתחומי התוכנה ושירותי החדשנות, ומומחיות עמוקה בתחומים שמעניינים אותנו במיוחד".


Samsung Next מציעה לסטארט-אפים וליזמים שיתארחו אצלה שלושה אופני עבודה שיתוף פעולה: מרעיון טוב למוצר מעולה – Build, כאשר סמסונג מממנת את הכול; Grow – החברה מבטיחה לפתח את המוצר של המשתתפים לכדי ביזנס; ו-Scale – כשלחברה יש כבר פעילות עסקית, היא מציעה מינוף לחברה גלובלית ושימוש בפלטפורמות, קווי המוצר ובאקו-סיסטם שלה בעולם.

מילר ציין שאין לחברה מגבלת תקציב להשקעות בחברות. המטרה היא להשקיע בחברות מתחומי המציאות הרבודה והווירטואלית, ה-AI, ה-NLP, הסייבר, AR/VR,האינטרנט של הדברים, הבינה המלאכותית, הענן וה-Big Data.

Samsung GIC תתמוך בחברות ישראליות באמצעות שלושה מסלולים של רכישות, השקעות ושיתופי פעולה: סטארט-אפים בשלבי Seed, A ו-B יזכו להשקעה של עד מיליון דולר (כאשר החברה גמישה גם מעבר לכך); יזמים מנוסים יזכו להשקעה לתקופה של עד שנתיים, במסגרת תוכנית EIR (ר"ת Entrepreneur In Residence), שמאפשרת ליזמים בשלבי רעיון ראשוני לפתח את המוצר בזמן קצר יחסית, בתמיכתה של סמסונג הן בהיבט הפיננסי והן בהיבט המקצועי, במטרה שבסוף התקופה יתבצע גיוס של מימון נוסף או רכישה; ופעילות למען קהילת הסטארט-אפים והיזמות.


מילר וסמסונג מציעים השקעות, ליווי אישי וקהילה תומכת.


זהו רועי בן יוסף מ-Samsung Next. הצוות מונה כיום שלושה אנשים ומילר שואף להרחיבו בקרוב. הם מגייסים איש השקעות, מנהל טכנולוגי ראשי ומומחים במוצרים ובחוויית לקוח.

יתרונות גדולים שיש לסמסונג במתחם שרונה הם הרחבה הענקית העומדת לרשות המרכז והצמידות למשרדי WeWork.

לחלק א' לחצו כאן.

תגיות: , ,

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *