10 בנובמבר 2019

טרנספורמציית כוח העבודה – המפתח להצלחה עסקית, לפי מחקר של פוג'יטסו

הבסיס האידיאולוגי בהשקעה בטרנספורמציה במשאב האנושי היא האמונה במרכזיותו של האדם
הבסיס האידיאולוגי בהשקעה בטרנספורמציה במשאב האנושי היא האמונה במרכזיותו של האדם "להיות ממוקד אדם" - Become Human Centric. צילום: פלי הנמר

מחקר שנערך על ידי יחידת המודיעין הכלכלית של האקונומיסט עבור פיג'יטסו וסיטריקס מצא, כי טרנספורמציה משמעותית של כוח העבודה היא תהליך מפתח עבור כמעט שלוש מתוך ארבע חברות (72%), שהשיגו באופן משמעותי את המטרות האסטרטגיות שלהן בשלוש השנים האחרונות

במהלך הכנס השנתי Fujitsu Forum 2019 שנערך בשבוע שעבר, כמדי שנה במינכן, גרמניה, הציגה החברה תוצאות מחקר חדש, המדגיש שטרנספורמציה משמעותית של כוח העבודה היא תהליך מפתח עבור כמעט שלוש מתוך ארבע חברות (72%), שהשיגו באופן משמעותי את המטרות האסטרטגיות שלהן בשלוש השנים האחרונות.

המחקר החדש, שנערך עבור פוג'יטסו וסיטריקס, מאשר, כי למרות התנגדות העובדים לשינוי בהיותם המחסום הגדול ביותר לשינוי כוח העבודה (38%), היתרונות הנפוצים ביותר הם שכר גבוה יותר, הסבה מקצועית ושדרוג טכנולוגי.

המחקר, שנערך על ידי יחידת המודיעין הכלכלית של המוציא לאור האקונומיסט, מגדיר טרנספורמציה של כוח אדם כ"שינוי משמעותי ומכוון לבסיס העובדים של החברה שלך ולדרך שבה הוא נפרס", ומציין, כי תהליך זה "עשוי לכלול הסבה נרחבת של צוות העובדים, הצגת סגנונות עבודה וניהול חדשים ושינוי האופן שבו הארגון שלך מעסיק את עובדיו".

הממצאים במחקר, שנחשפו על ידי פוג'יטסו, מדגישים, כי ההשקעה בטכנולוגיה הנכונה מקדימה אפילו הכשרה מחדש שהיא הנפוצה ביותר, כיום, לשינוי כוח העבודה, כפי שצוינה על ידי כ-83% מהחברות. במקום השני היו משכורות ויוזמות מוגברות לשיפור הכישורים הדיגיטליים של כוח העבודה – כאשר 77% מהחברות נוקטות צעדים אלה כדי לשפר את המיומנויות והפרודוקטיביות.

נריס מוטלו, ראש הייעוץ והשירותים המקצועיים וראש שירותי העתיד בעבודה בפוג'יטסו אמר: "אחד הממצאים החזקים ביותר ממחקר יחידת המודיעין של האקונומיסט הוא, כי שלוש מתוך ארבע חברות הסכימו, כי כוח העבודה והטרנספורמציה הטכנולוגית חולקות יעדים משותפים – כאשר המעסיקים מחפשים מיומנויות דיגיטליות וערך גבוה יותר. כשאתה לוקח בחשבון את המשכורות הגבוהות יותר, הכשרה נוספת וטכנולוגיה טובה יותר שהעובדים נהנים מהם לאחר הטרנספורמציה של כוח האדם, ישנן סיבות משכנעות לשינוי כוח העבודה הן עבור המעסיק, הן עבור העובד".

פוג'יטסו: כדי להצליח בעסקים עליך ליצור אמון, להוביל דיגיטלית ולפעול גלובלית. צילום: פלי הנמר

פיט סוואביי, מנהל המערכת למנהיגות מחשבתית ביחידת המודיעין של האקונומיסט, אמר, כי "המחקר מציע כי במקום להיות בחירה לעסקים, השקעות בטכנולוגיה ועובדים הולכות יד ביד. המניע העיקרי לשינוי כוח אדם, הוא מראה, הוא הצורך בשיפור בסיס הכישורים העומד לרשות הארגונים."

על פי נתונים שנאספו על ידי האקונומיסט בקרב חברות המאמינות כי "השתנו משמעותית", שתיים מכל חמש נדרשו לבצע שדרוגים "משמעותיים" לתשתיות הטכנולוגיה הקיימות שלהן כדי להצליח. אחרי אימוץ טכנולוגי חדש (56%), הכשרה ופיתוח מיומנויות (54%) הייתה המדד השני הפופולארי ביותר.

עם זאת, עדיין ישנה כברת דרך לעבור. המחקר מצא, כי חברות בצפון אמריקה מקדימות את השינוי במקום העבודה, כאשר 68% אמרו שהן "השתנו משמעותית", לעומת 36% בלבד ביפן, בעוד אירופה (26%) ואוסטרליה וניו זילנד (22%) מפגרות מאחור.

הדרך לטרנספורמציה הדיגיטלית שתביא לטרנספורמציה גם במשאב האנושי עוד ארוכה לפי ממצאי פוג'יטסו, כי אמנם 67% נמצאים בתהליך, אך פחות מ-25% מיחידות ה-ICT באירופה נמצאות כבר בענן, ו-58% מהעסקים עדיין תקועים בטכנולוגיות לגאסי ו-44% מהמנהיגים העסקיים פוחדים להישאר מאחור. צילום: פלי הנמר

טרנספורמציה מגיעה עם מחיר – כאשר המשיבים מציינים עלות חד פעמית כגורם היחיד הגדול ביותר (81%), ואחריה עלויות התעסוקה גדלו (76%) והגדלת המורכבות הארגונית (75%). פוג'יטסו צופה ירידה בהתנגדות לשינוי, מכיוון שכמעט ארבעה מתוך חמישה (79%) מהנשאלים מסכימים כי הדבר יואץ בשלוש השנים הבאות.

עוד הוסיף מוטלו, כי "יותר ויותר, זה 'עכשיו או לעולם לא' עבור חברות שצריכות לאמץ טרנספורמציה במקום העבודה ובכוח העבודה או ליהפך ללא רלוונטיות. כאן מובילה פוג'יטסו – מבחינת עזרה לחברות  – להבין, לתכנן וליישם טרנספורמציה של כוח אדם אנושי. כפי שניתן לראות בבירור מתוצאות המחקר העצמאי הזה, חברות שעשו את הקפיצה שמחות על התוצאות. פירוש הדבר, שמי שלא ביצע שינוי של מקום העבודה הולך ומתקשה יותר ויותר למשוך ולשמור על כוח העבודה הנכון ביותר הדרוש לאתגרים העסקיים העומדים בפניהם בשוק של היום".

המוטו של פוג'יטסו: לעצב את העתיד יחד עם לקוחותיה ושותפיה. לא לבדה. צילום: פלי הנמר

תגיות: , , , , ,

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *