16 במאי 2016 ''פלי הנמר''

יוגב פלד, Qlik Israel: "השלב הבא – מהפכת ה-Small Data"

"מדובר במגמה הכי חשובה כיום, והיא מאפשרת להוציא למשתמש העסקי מתוך הררי המידע את מה שבאמת חשוב לו כדי לנהל את העסק", אמר פלד, ממייסדי החברה ומנהל החדשנות שלה

"כולם מדברים על Big Data ועסוקים בלאסוף את הררי המידע שמצטבר בכל אתר, מכשיר ומערכת, אבל המהפכה הבאה תהיה מהפכת ה-Small Data, שהיא המגמה הכי חשובה כיום. המטרה היא להוציא למשתמש העסקי מתוך הררי המידע את מה שבאמת חשוב לו כדי לנהל את העסק. מאוד קל לייצר בסיסי נתונים וקישור לכל עולם תוכן, אבל השאלה היא מה עושים עם המידע הזה ואיך באמת מפיקים ממנו ערך עסקי משמעותי", כך אמר יוגב פלד, ממייסדי Qlik Israel ומנהל החדשנות שלה, בראיון לאנשים ומחשבים.

פלד, שייסד את החברה יחד עם יואל סלע, היה אחד המרצים ב-Qunnetions 2016, הכנס של QlikView, שנערך באחרונה באורלנדו, בהשתתפות של יותר מ-3,000 איש מרחבי העולם. במהלך הכנס נערכו כ-150 מושבים, כאשר אחד הבולטים שבהם היה המושב שנקרא The Coolest Innovation Partner, בו הציגו שלושה שותפים של Qlik פתרונות שמשתלבים עם הפלטפורמה שלה. פלד הציג את BI-Havior, שפותח על ידי Qlik Israel – מוצר שמשלב פתרונות BI ו-Data Mining.

לדבריו, מהפכת ה-Small Data הייתה אחד הטריגרים לפיתוח הפתרון, "יחד עם העובדה שהשוק בשל לניתוחים מתקדמים, שכוללים את הבנת התנהגות הצרכן, את הרצון לנסות ולזהות דפוסי התנהגות ואת הרצון של הלקוחות שלנו להתקדם לשלב הבא".

"עד היום, אף חברה לא באמת הצליחה לחבר בין אנליטיקה מתקדמת וכזאת שנותנת ערך עסקי משמעותית ליכולות ניתוח אסוציאטיביות בשירות עצמי", אמר פלד. "אנחנו עושים את זה ואין לי ספק שהמתחרים יגיעו לשם בשנים הקרובות".

שותפים ולקוחות משתתפי הכנס מילאו את האולם בעת הרצאתו של פלד

שותפים ולקוחות משתתפי הכנס מילאו את האולם בעת הרצאתו של פלד

מה המוצר בא לפתור?
"במשך שנים אנחנו רואים שני שווקים שרצים במקביל אחד לשני – ה-BI וה-Data Mining. אלה שני עולמות תוכן שהמשתמש העסקי מצפה לראות על אותו מסך, כדי שיוכל 'לטייל' ביניהם. מדובר באותו עולם תוכן ובאותו המסך, אבל שני סיפורים שונים.

דונאלד פארמר, מנהל החדשנות של Qlik (משמאל), מציג את פלד

דונאלד פארמר, מנהל החדשנות של Qlik (משמאל), מציג את פלד

אין שום סיבה לחלוקה בין המערכות: ללכת למערכת אחת כדי לפלח את הלקוחות, להבין את ההתנהגות שלהם ולחשוב מה להציע להם, ולראות את ביצועי החברה וכמה היא מכרה דרך מערכת שנייה. BI-Havior מראה את הכול במערכת אחת. הפתרון מחבר בין שני תוצרים עסקיים שונים למקום מרכזי אחד, כשהוא לוקח תחום שלם, שהיה מיועד עד כה בעיקר לאנליסטים, ומנגיש אותו בצורה נוחה לכל משתמש עסקי. כך יכול, למשל, איש מכירות לראות את תמונת הלקוח שלו ב-360 מעלות, לבצע חיזוי ולחלק לסגמנטים של לקוחות בעלי התנהגות זהה. כל זה נעשה עם קישור מלא לכל רשומה ופריט מידע שיש במערכת אודות כל אחד מהלקוחות.

יש כיום מגמה כלל עולמית של חברות BI שמנסות להוסיף יכולות אנליטיות לתוך המערכות. בינתיים אף אחת מהן לא הצליחה לעשות את זה כמו שאנחנו עושים".

מימין: דולנד פארמר, מנהל החדשנות של Qlik, ואלי זיברט, סמנכ"ל הפיתוח העסקי של קבוצת חילן

מימין: דולנד פארמר, מנהל החדשנות של Qlik, ואלי זיברט, סמנכ"ל הפיתוח העסקי של קבוצת חילן

בהמשך התייחס פלד למאפיינים הטכנולוגיים של המוצר. "הפתרון מבוסס על הטכנולוגיה של Qlik, שמאפשרת ניתוח אסוציאטיבי וניווט בין שלל עולמות תוכן ללא הגבלה", אמר. "משולב בו מנוע Portrait Miner של חברת Pitney Bowes, שפורסטר (Forrester) בחרה בו לפני כחודש לאחד משלושת הכלים המובילים בתחום האנליטיקה. Qlik Israel מייצרת כאן תפיסה חדשה שמשולבת במגוון רחב של עולמות תוכן, כמו סייבר, בנקים, ביטוח, מכירות ורצפות ייצור".

הוא ציין כי "יש כבר יותר מ-10 לקוחות שמימשו את פתרון BI-Havior, למשל סוכנות הביטוח מדנס וג'יימס ריצ'ארדסון. יש בנוסף בקשות מחברות אחרות בעולם למימוש הפתרון".

הכותב הינו שליח אנשים ומחשבים לכנס.

פירוט מה מציע פתרון BI Havior ללקוחות בעולמות ה-BI והאנליטיקה, במסגרת האקו-סיסטם של Qlik

פירוט מה מציע פתרון BI-Havior ללקוחות בעולמות ה-BI והאנליטיקה, במסגרת האקו-סיסטם של Qlik

להבין טוב יותר את תובנות ה-BI ל-Analytics, בהתבסס על סגמנטים שונים

להבין טוב יותר את תובנות ה-BI ל-Analytics, בהתבסס על סגמנטים שונים

היתרון של BI-Havor, על פי החברה, במשפט אחד

היתרון של BI-Havor, על פי החברה, במשפט אחד

תגיות: , ,

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *