2 בנובמבר 2016 ''פלי הנמר''

מארק מונטייל, נט-אפ: "לישראל תפקיד מכריע בהתפתחות הטכנולוגית"

"היוזמה והכישרונות הישראליים תורמים רבות לתעשיית ה-IT ולהיי-טק בכלל", אמר מארק מונטייל, סגן נשיא ומנהל פעילות דרום אזור EMEA של החברה

"ישראל היא מדינה בעלת כישרונות ויוזמה טכנולוגיים רבים, שתורמים רבות לתעשיית ה-IT ולהיי-טק בכלל. יש לישראל תפקיד מכריע בהתפתחות הטכנולוגית העולמית", כך אמר מארק מונטייל, סגן נשיא ומנהל פעילות דרום אזור EMEA בנט-אפ (NetApp).

פגשתי את מונטייל לראיון במהלך כנס VMworld 2016 Europe, שנערך באחרונה בברצלונה ומשך אליו כ-10,000 אנשי מקצוע ומומחים, כמו גם את מיטב החברות והשותפות של VMware. האזור שעליו הוא אחראי בנט-אפ כולל את צרפת, איטליה, ספרד, פורטוגל וישראל. מונטייל הוא בעל ותק של יותר מ-16 שנים בחברה והוא המנהל הישיר של שלומי פרייס, מנכ"ל נט-אפ ישראל.

רוב חברות IT הבינלאומיות הגדילו את עסקיהן וביצעו רכישות ולרבות מהן יש מרכזי פיתוח בישראל. נט-אפ רכשה במהלך 16 שנים רק 13 חברות, בעוד מתחרותיה קנו עשרות רבות. מדוע?
"נכון שעד לאחרונה נט-אפ מיעטה לרכוש חברות ורוב הצמיחה במהלך 25 שנות החברה התבססה על גידול אורגני. אך שים לב שרק התחלף המנכ"ל – ג'ורג' קוריאן החליף בשנה שעברה את טום גורג'נס – ובתוך ארבעה חודשים הרכישות התחילו. הראשונה הייתה זו של סולידפייר, שפועלת בתחום החם של All flash, שרכשנו תמורת 870 מיליון דולר במזומן. ייתכן שזה סימן לבאות.

באשר לפעילות בישראל, יש לנו מרכז פיתוח במגדל שלום בתל אביב, שכולל כ-40 עובדים ועתיד לגייס עובדים נוספים בשנה הקרובה. מרכז הפיתוח הישראלי יזם וניהל קו פתרונות בתחום אוטומציית התהליכים בעולם האחסון, שנמצא בשימוש של אלפי לקוחות ברחבי העולם ומוביל את תחום ניהול האחסון בענן. רועי אלון ואסף לוי הצטרפו לנט-אפ לפני כשבע שנים, בעקבות רכישת אונארו, שהיו בין מייסדיה, וכעת מנהלים את מרכז הפיתוח שלנו בישראל.

מרכז החדשנות שלנו בתל אביב ממלא תפקיד מכריע בפיתוח ויישום הענן ההיברידי כמודל הדומיננטי עבור ארגוני ה-IT בעתיד הקרוב, כשהוא מאפשר ללקוחות לנהל תהליכים עם דרישות רוחב פס משמעותיות או ביצועים גבוהים באחוז קטן מהעלות. היכולות הטכנולוגיה הזו נועדה לפשט ולהקל את ניהול המידע, ובכך מאפשרת ללקוחות שימוש בענן ההיברידי ביתר קלות ושיפור הביצועים העסקיים שלהם".

נט-אפ פרשה חסות גלובלית על כנס VMworld 2016 בברצלונה, לצד הענקיות יבמ, HPE ואינטל. צילום: פלי הנמר

נט-אפ פרשה חסות גלובלית על כנס VMworld 2016 בברצלונה, לצד הענקיות יבמ, HPE ואינטל. צילום: פלי הנמר

היכן ניצבת נט-אפ בעידן האחסון ההיברידי – במתקן ובענן – ובדרך למימוש All flash לאורך כל הדרך?
"גם בימים אלה של חדשנות באחסון ובדטה סנטרים, נט-אפ שומרת על מיקומה בתחומי האחסון השונים. הראייה היא שעם מערכת SSA (ר"ת Solid-State Arrays) אנחנו נמצאים, לפי גרטנר (Gartner), במקום השני בין חברות האחסון הוותיקות, לאחר EMC".

יצוין כי הדו"ח, מאוגוסט האחרון, מדרג את PURE Storage, אחת מחברות האחסון החדשות, כמובילה בחדשנות ואת EMC כמובילה בשילוב חדשנות ויכולת הביצוע. נט-אפ מופיעה בדירוג השילוב של החדשנות ויכולת הביצוע לפני המתחרות הקלאסיות שלה, כמו יבמ (IBM) ו-HPE בשילוב של חדשנות ויכולת ביצוע. ליבמ ול-HPE יכולת ביצוע גבוהה יותר מנט-אפ, אך היא חדשנית מהן.

נט-אפ ברביע הקסם של גרטנר למערכי All Flash. צילום: פלי הנמר

נט-אפ ברביע הקסם של גרטנר למערכי All Flash. צילום: פלי הנמר

לדברי מונטייל, "נט-אפ מאפשרת ללקוחות לעבור לפלאש (Flash) בהצלחה. הלקוחות שלנו משיגים יחס עלות בעלות כוללת (TCO) טוב יותר עם מערכי ה-All Flash הייחודיים לנו. אנחנו מציעים את סל המוצרים הרחב ביותר בתחום, שמאפשרים ללקוחות ביצוע פריסת אחסון מבוססת עדיפות, לרבות יישומים עתירי ביצועים, תשתית וירטואלית ותשתית דמוית ענן. הדבר מתאים במיוחד לעולם התשתיות ההיברידיות מהדטה סנטר ועד לעננים הפרטי והציבורי, במשולב. בזכות מערכי ה-All Flash שלנו השגנו גידול עולמי שנתי של 385% ורכשנו לקוחות חדשים, גם בישראל".

בין יתר הישגיה, VMware נופפה ב-VMworld 2016 Europe במערך האחסון של vSAN. אתם שותפים ותיקים וגדולים של VMware ומוצאים את עצמכם בתחרות ישירה איתה בעולם האחסון. מה תשובתה של נט-אפ?
"שני הדברים נכונים – אנחנו שותפים ותיקים של VMware וגם מתחרים איתה באחסון. זה טיבו של מודל השותחרות (Coopetition), הרווח ביותר בתעשיית ה-IT בעולם.

מערכי האחסון vSAN מתאימים להיקפי אחסון בתחום התחתון בלבד ואינם מגיעים לתחומים העליונים, כך שהתחרות בינינו לבינם מוגבלת ביותר ואנחנו רואים אותה מעט מאוד. vSAN נמכר בעיקר בפרויקטים מקומיים וקטנים ו-VMware לא שחקנית בתחום הזה לכל רוחב התעשייה, כמונו. היא בעיקר לא נוכחת בדטה סנטרים של לקוחות אנטרפרייז ואצל ספקי שירותי תשתיות האחסון בענן, שזה אחד התחומים המרכזיים שלנו.

בתחום התחתון, אנחנו מציעים את NetApp ONTAP Select, שהם שירותי SDDS (ר"ת Software Defined data Storage) המתאימים לענן ההיברידי של לקוחותינו. כך הלקוח זוכה בגמישות מרובה בניהול הן האחסון, הן העלויות ויכול להגדיל את קיבולת האחסון שלו לפי גידול בצרכיו ולא חייב לרכוש בתחילת הדרך (כמו ב-vSAN) את כל הקיבולת אליה יגיע מתישהו".

מארק מונטייל בביתן של נט-אפ בכנס. צילום: פלי הנמר

מארק מונטייל בביתן של נט-אפ בכנס. צילום: פלי הנמר

במהלך ההיסטוריה הקפדתם לטפח ולשמור על ערוץ השותפים עסקיים הרבים. עכשיו, כשאתם מגיעים לליבת הלקוח, ל-SDDC ההיברידי, אתם מתקרבים יותר ויותר למנמ"רים. האם תמשיכו להגיע אליהם יחד עם השותפים העסקיים?
"אנחנו תמיד הולכים ללקוחות שלנו עם שותפינו העסקיים – וכך נמשיך. יש לנו שותפים גלובליים כמו אמזון (Amazon), גוגל (Google) ומיקרוסופט (Microsoft) ושותפים מקומיים בישראל, כולל ספקי שירותי ענן לסוגיהם, ואנחנו ממשיכים לעבוד איתם".

היותכם חברת אחסון טהורה מעמיד אתכם מול המתחרות הוותיקות, שמציעות פתרונות בתחומים נוספים. למה אתם ממשיכים בכך?
"כאן אשיב לך במשפט קצר אחד: התמקדותנו בפתרונות אחסון בלבד מאפשרת לנו לשמור על רמה גבוהה ביותר של חדשנות, יותר מכל מתחרותינו. מקורן של כל הכנסותינו באחסון, ולכן אנחנו משקיעים את כל משאבנו ומרצנו בפיתוחים טכנולוגיים. התמקדות היא סוד המקצוענות וההצלחה בעולם הטכנולוגי-עסקי".

תגיות: , ,

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *