21 באוקטובר 2018 ''פלי הנמר''

מה לצורך החדש בפירמידת הצרכים ולאירוע של וואווי? חלק ב'

החברה הסינית השיקה השבוע בלונדון את סדרת הסמארטפונים החדשה שלה ● הנמר היה באירוע וגילה שהיא עונה על הצורך החדש שהתווסף לפירמידה הוותיקה של מאסלו - הצורך להיות מחוברים ● איך היא עושה את זה?

אחת התיאוריות הידועות ביותר בכל הנוגע לפסיכולוגיה האנושית היא תיאוריית הצרכים (שידועה גם כפירמידת הצרכים או כסולם הצרכים) של אברהם (אייב) מאסלו, שאותה הוא הציג לפני שנים רבות. בתחתית הסולם ניצבים הצרכים הפיזיים כמו לבוש, מזון ומחסה, ובראשו – המימוש או ההגשמה העצמית, כשבאמצע, במעלה הסולם, נמצאים צרכי הביטחון, האהבה והשייכות, והכבוד וההערכה עצמית.

מאז עברו יותר מ-50 שנים, שבמהלכן צץ צורך בסיסי ביותר, שמיליארדים בעולם נזקקים לו, במקרים מסוימים אפילו לפני הצרכים הפיזיים המוכרים מקדמת ההיסטוריה האנושית. הכוונה היא לצורך להיות מחוברים, שבא לידי ביטוי, מבחינה טכנולוגית, בכמה מרכיבים מרכזיים, בהם הסוללה וה-Wi-FI. שאלו כל מי שאתם מכירים מה הוא בודק דבר ראשון בבוקר, עם פקיחת עיניו, ותקבלו את התשובה: את הסמארטפון שלו (או, בעברית, שחנבון). כמעט כל אחד מאתנו בודק על הבוקר אם יש לו הודעות, מה קורה בחדשות, מה לוח הזמנים שלו, האם יש לו התראות חדשות ברשתות החברתיות וכדומה – הכל בסמארטפון. אנשים מוכנים לרעוב ולהירטב ושאף אחד לא יתייחס אליהם, העיקר שעיניהם ישזפו את המסך הקטן שלהם.

כיום מקובל במחקרים שמספר הסמארטפונים בעולם מתקרב ל-2.5 מיליארד, והתחזית היא שהוא ימשיך ויצמח ובעוד לא הרבה שנים יכסה לפחות את מחצית האוכלוסייה שעל פני כדור הארץ. כך, פותחו ומפותחים הרבה מאוד סמארטפונים, כשבמקום בולט בשוק נמצאת אפל, מפתחת ה-iPhone הוותיק, שבאחרונה הייתה לחברה הראשונה בעולם שערכה הבורסאי שבר את מחסום טריליון הדולרים.

אלא שאפל היא לא החברה המובילה בשוק הסמארטפונים: סמסונג וקו מוצרי ה-Galaxy שלה עברו אותה בהיקף המכירות והורידו אותה למקום השני. השחקנית השלישית בגודלה היא וואווי, שמספקת לא רק סמארטפונים אלא גם פתרונות וציוד תשתית לרשתות הסלולר. ההכנסות של הענקית הסינית עמדו בשנה שעברה על 60 מיליארד דולר.

לאחר הדלפות לא מעטות ברשת הציגה וואווי השבוע בלונדון את קו שחנבוני ה-Mate החדש שלה, והיא עומדת לנסות לבסס עוד יותר את אחיזתה בשוק ולנסות לערער את מעמדן של אפל וסמסונג. החברה אירחה במרכז הכנסים הלונדוני ExCel לא פחות מ-1,000 משתתפים מרחבי העולם, על מנת לצפות בתצוגות ובהדגמות חיות של מכשירי הדגל החדישים שלה, וכן של שעון הפנאי והכושר החדש Watch GT, שגם אותו היא השיקה באותו האירוע.

ריצ'ארד יו, מנהל חטיבת מוצרי המובייל בוואווי העולמית, הכריז על הסמארטפונים החדשים, הציג אותם והדגים במשך כ-90 דקות את יתרונותיהם לעומת המתחרים העיקריים – הדגמים האחרונים של אפל ושל סמסונג. הקהל הריע כמעט לכל תכונה בהם, שמכה במתחרות במובהקות.

שיטוט במליאה ובין הדוכנים המחיש את החדשנות והטכנולוגיה העשירה שיש במוצרים החדשים, ואת החידושים שוואווי מביאה עמם לשוק. מכאן, עיניכם יכולות לראות זאת בעצמן.

צילום: פלי הנמר

צילום: פלי הנמר

מי מאתנו לא נע בדרכים שלא עם Google Maps? כלומר, חוץ ממשתמשי ה-iPhone. בניווט, דיוק האיכון חשובה ומשפיעה על הגדרת המסלול הטוב המהיר ביותר. וואווי מציגה איכון GPS דו תדרי.

צילום: פלי הנמר

צילום: פלי הנמר

כולם מצלמים הכל ואת כולם (ובעיקר את עצמם) כל הזמן. מכאן חשיבות הרכיב הצילומי בסמארטפונים, ועל גודל חיישן הצילום נערך קרב ענקים. פשוט, כי במקרה זה גדול יותר אכן שווה טוב יותר. ובכן, ה-Mate 20 מציג חיישן גדול ב-125% מזה של מתחריו הראשיים.

צילום: פלי הנמר

צילום: פלי הנמר

חשוב מאוד לקרר את המכשירים הניידים, כי החום הוא בין האויבים העיקריים שלהם. את החום מייצר המכשיר עצמו וככל שהוא קטן יותר והמעבדים שבו עובדים מהר יותר, אזי הוא מתחמם יותר. וואווי זוקפת לזכותה, נכון לעכשיו, את מערכת הקירור העצמי הטובה ביותר, והיחידה המבוססת על טכנולוגיית קירור בעלת יריעה דו ממדית של אטומי פחמן ועוד. נפלאות הטכנולוגיה, שגילויה זיכה בפרס נובל.

צילום: פלי הנמר

צילום: פלי הנמר

אנחנו עדיין ביכולות על בצילום, והפעם בתקריב. השיא של ה-Mate החדש הוא עדשת מצלמה של 2.5 ס"מ בלבד מהאובייקט. שיא.

צילום: פלי הנמר

צילום: פלי הנמר

העין האנושית היא המצלמה הכי משוכללת, שרואה היטב גם בלילה. מצלמות זקוקות לפלאש, אך טווח הכיסוי שלו הוא מטרים ספורים. לא ב-Mate. משמאל: צילום לילי שלו, לעומת צילומים ליליים ב-iPhone וב-Galaxy.

צילום: פלי הנמר

צילום: פלי הנמר

ה-Mate 20 Pro תומך בזיהוי פנים בתלת ממד ומצויד בחיישן אצבע. המכשיר מזהה משתמש בתוך כחצי שנייה, עם כשל בזיהוי ביחס של פחות מ-1 למיליון – תכונה מעולה לאבטחה ולביצוע תשלומים ב-AliPay , eChat, Huawei Pay וכדומה.

צילום: פלי הנמר

צילום: פלי הנמר

בלי בינה מלאכותית אי אפשר להכריז בימינו על משהו חשוב. ה-Mate 20 מציג בניית דמויות תלת ממד והפעלתן להנעה בתנועות כמו אנושיות.

צילום: פלי הנמר

צילום: פלי הנמר

זהו השקף שמסכם את הכל, את כל היתרונות של ה-Mate לעומת שלושת מתחריו העיקריים: מעטפת הביצועים בתשעה ממדים להשוואה; מהירויות: השקת אפליקציות, דור 4.5 ו-Wi-Fi באיכות טובה יותר; דיוק איכון רב יותר ב-GPS; אורך חיי סוללה; מהירות הטענה; צילום תקריב (מאקרו); צילום באור נמוך (ב-"חושך"); וצילום בזווית רחבה ביותר.

הכותב היה אורח החברה בכנס.

לחלק א' לחצו כאן.

תגיות: , ,

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *