18 באוקטובר 2018 ''פלי הנמר''

מה לצורך החדש בפירמידת הצרכים ולאירוע ההשקה של וואווי?

ריצ'ארד יו, מנהל חטיבת מוצרי המובייל בוואווי העולמית, מכריז על הסמארטפונים החדשים. צילום: פלי הנמר
ריצ'ארד יו, מנהל חטיבת מוצרי המובייל בוואווי העולמית, מכריז על הסמארטפונים החדשים. צילום: פלי הנמר

החברה הסינית השיקה השבוע בלונדון את סדרת הסמארטפונים החדשה שלה ● הנמר היה באירוע וגילה שהיא עונה על הצורך החדש שהתווסף לפירמידה הוותיקה של מאסלו - הצורך להיות מחוברים ● איך היא עושה את זה? ● חלק א'

אחת התיאוריות הידועות ביותר בכל הנוגע לפסיכולוגיה האנושית היא תיאוריית הצרכים (שידועה גם כפירמידת הצרכים או כסולם הצרכים) של אברהם (אייב) מאסלו, שאותה הוא הציג לפני שנים רבות. בתחתית הסולם ניצבים הצרכים הפיזיים כמו לבוש, מזון ומחסה, ובראשו – המימוש או ההגשמה העצמית, כשבאמצע, במעלה הסולם, נמצאים צרכי הביטחון, האהבה והשייכות, והכבוד וההערכה עצמית.

מאז עברו יותר מ-50 שנים, שבמהלכן צץ צורך בסיסי ביותר, שמיליארדים בעולם נזקקים לו, במקרים מסוימים אפילו לפני הצרכים הפיזיים המוכרים מקדמת ההיסטוריה האנושית. הכוונה היא לצורך להיות מחוברים, שבא לידי ביטוי, מבחינה טכנולוגית, בכמה מרכיבים מרכזיים, בהם הסוללה וה-Wi-FI. שאלו כל מי שאתם מכירים מה הוא בודק דבר ראשון בבוקר, עם פקיחת עיניו, ותקבלו את התשובה: את הסמארטפון שלו (או, בעברית, שחנבון). כמעט כל אחד מאתנו בודק על הבוקר אם יש לו הודעות, מה קורה בחדשות, מה לוח הזמנים שלו, האם יש לו התראות חדשות ברשתות החברתיות וכדומה – הכל בסמארטפון. אנשים מוכנים לרעוב ולהירטב ושאף אחד לא יתייחס אליהם, העיקר שעיניהם ישזפו את המסך הקטן שלהם.

כיום מקובל במחקרים שמספר הסמארטפונים בעולם מתקרב ל-2.5 מיליארד, והתחזית היא שהוא ימשיך ויצמח ובעוד לא הרבה שנים יכסה לפחות את מחצית האוכלוסייה שעל פני כדור הארץ. כך, פותחו ומפותחים הרבה מאוד סמארטפונים, כשבמקום בולט בשוק נמצאת אפל, מפתחת ה-iPhone הוותיק, שבאחרונה הייתה לחברה הראשונה בעולם שערכה הבורסאי שבר את מחסום טריליון הדולרים.

אלא שאפל היא לא החברה המובילה בשוק הסמארטפונים: סמסונג וקו מוצרי ה-Galaxy שלה עברו אותה בהיקף המכירות והורידו אותה למקום השני. השחקנית השלישית בגודלה היא וואווי, שמספקת לא רק סמארטפונים אלא גם פתרונות וציוד תשתית לרשתות הסלולר. ההכנסות של הענקית הסינית עמדו בשנה שעברה על 60 מיליארד דולר.

לאחר הדלפות לא מעטות ברשת הציגה וואווי השבוע בלונדון את קו שחנבוני ה-Mate החדש שלה, והיא עומדת לנסות לבסס עוד יותר את אחיזתה בשוק ולנסות לערער את מעמדן של אפל וסמסונג. החברה אירחה במרכז הכנסים הלונדוני ExCel לא פחות מ-1,000 משתתפים מרחבי העולם, על מנת לצפות בתצוגות ובהדגמות חיות של מכשירי הדגל החדישים שלה, וכן של שעון הפנאי והכושר החדש Watch GT, שגם אותו היא השיקה באותו האירוע.

ריצ'ארד יו, מנהל חטיבת מוצרי המובייל בוואווי העולמית, הכריז על הסמארטפונים החדשים, הציג אותם והדגים במשך כ-90 דקות את יתרונותיהם לעומת המתחרים העיקריים – הדגמים האחרונים של אפל ושל סמסונג. הקהל הריע כמעט לכל תכונה בהם, שמכה במתחרות במובהקות.

שיטוט במליאה ובין הדוכנים המחיש את החדשנות והטכנולוגיה העשירה שיש במוצרים החדשים, ואת החידושים שוואווי מביאה עמם לשוק. מכאן, עיניכם יכולות לראות זאת בעצמן.

צילום: פלי הנמר

צילום: פלי הנמר

וואווי "חוזרת" לישראל ומשווקת בה במלוא העוצמה, באמצעות משווקים שבהם היא תומכת. מימין: מנכ"ל מדינות המזרח התיכון וסמנכ"ל השיווק שלו מברכים את משלחת המדיה הישראלית, שכללה מספר שיא של 30 עיתונאים.

צילום: פלי הנמר

צילום: פלי הנמר

וואווי מברכת את הבאים לאירוע ההשקה שלה במרכז הכנסים ExCel שבמזרח לונדון.

צילום: פלי הנמר

צילום: פלי הנמר

סדרת ה-Mate 20 במלוא הדרה ועל מבחר צבעיה, כולל זהב ורוד ו-"דמדומים" – הצבע שזכה לתשואות החזקות ביותר.

צילום: פלי הנמר

צילום: פלי הנמר

ערכת השבבים Kirin 980 מתוצרת וואווי מביאה את סדרת המכשירים החדשה לפסגה הדיגיטלית.

צילום: פלי הנמר

צילום: פלי הנמר

חיי סוללה ארוכים מבטיחים שלווה נפשית לנודדים בדרכים – 11 שעות למשתמשים כבדים ביותר, שליש יותר מה-Galaxy Note 9 ו-38% יותר מה-iPhone XS Max.

צילום: פלי הנמר

צילום: פלי הנמר

עדיין בעניין הסוללה, בוואווי חידשו גם בכך שה-Mate 20 Pro הוא המכשיר הראשון בעולם, לפחות על פי הצהרת החברה, שיכול להטעין מעצמו מכשירים אחרים, באמצעות טכנולוגיית ההטענה QI. הדבר מאפשר ניצול מקסימלי של הסוללות הגדולות, כי ניתן להשתמש בהן כמטענים ניידים.

צילום: פלי הנמר

צילום: פלי הנמר

אם כבר יש Wi-Fi (כמעט) בכל מקום, עדיף שהוא יהיה מהיר ביותר, מאחר שאנחנו בעידן של מות הסבלנות. וואווי מספקת את הצורך להוריד וידיאו באיכות HD הכי מהיר בעיר – ב-10 שניות בלבד. זה מהיר יותר מה-iPhone וה-Galaxy המהירים ביותר.

הכותב היה אורח החברה באירוע.

המשך יבוא…

תגיות: , ,

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *